در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد

شیخ نعیم قاسم: رژیم صهیونیستی و آمریکا به دنبال شعله‌ور کردن اختلافات مذهبی هستند/ رمضان‌عبدالله شلح: خواب صهیونیست‌ها برای نابودی جبهه مقاومت هرگز تعبیر نخواهد شد

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی و آمریکا به دنبال شعله‌ور کردن اختلافات مذهبی در منطقه هستند، گفت: اختلافات به وجود آ‌مده میان حکومت‌ها سیاسی است و هیچ ربطی به اختلافات مذهبی و طایفه‌ای ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، فرصت‌های فراروی امت اسلامی در حوزه نظام‌سازی دینی شب گذشته 21 اسفند در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان و رمضان عبدالله شلح دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رمضان عبدالله شلح در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه چرا رژیم صهیونیستی همچنان به تجاوزات خود ادامه می‌دهد گفت: مقاومت در رویارویی با رژیم صهیونیستی پس از جنگ 8 روزه، آتش‌بس را اتخاذ کرد اما این در حالی است که رژیم صهیونیستی به این آتش‌بس هیچ گاه پایبند نبوده است.

وی با اشاره به اینکه تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مقاومت در هیچ مقطعی قطع نشده است ادامه ادامه داد: یورش رژیم صهیونیستی به باریکه غزه آخرین تجاوز این رژیم جعلی به حساب می‌آید.

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به شهادت سه نفر از مبارزان قدس در پی تجاوزات صهیونیست‌ها گفت: به شهادت رسیدن مبارزان قدس هیچ گاه بدون پاسخ نخواهند ماند.

رمضان عبدالله شلح با اشاره به شلیک 80 موشک از سوی مقاومت به رژیم صهیونیستی گفت: خسارت‌های زیادی به این رژیم جعلی وارد شده است به گونه‌ای که اقدام فلسطینی‌ها پاسخ کوچکی در مقابل تجاوزهای مکرر و بی‌شمار رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه فلسطینیان در صورت مواجه با تجاوزات دیگر پاسخ محکم‌تری به رژیم صهیونیستی خواهند داد، خاطرنشان کرد: مقاومت فلسطین به کمک خداوند به پیروزی‌های بسیاری دست خواهند یافت.

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین گفت: رژیم جعلی صهیونیستی با پشتیبانی آمریکا برخی از گروه‌ها را مجبور به سازش از کمپ‌دیوید تا آناتولی کرده است.

رمضان عبدالله شلح افزود: هیچ یک از اقدامات رژیم صهیونیستی ثمری در بر نداشته است و باید قبله اول مسلمانان آزاد شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برای آزاد شدن قبله اول مسلمانان چه باید کرد افزود: مردم فلسطین باید به حق خود برسند زیرا حق مردم فلسطین بازگشتن به سرزمین اصلی خود است.

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین تنها شدن مقاومت را کج‌فهمی حکومت‌ها دانست و خاطرنشان ساخت: باید همگی به تکلیف خود به نمایندگی امت اسلامی عمل کنیم.

رمضان عبدالله شلح با اشاره به تلاش‌های گسترده‌ای که به منظور حمایت از مردم فلسطین از سوی امت اسلامی شده است، گفت: متاسفانه در ابتدا 180 هزار شهرک‌نشین وجود داشت که اکنون این رقم به 560 هزار رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در شهر مقدس قدس شهرک‌های بسیاری ایجاد شده است اضافه کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی در صدد اشغال کردن فلسطین هستند تا دولت یهودی در آنجا مستقر شود.

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به چند دستگی و تجزیه‌طلبی که در میان امت اسلامی به وجود آمده است گفت: ایرانیان حمایت‌های خوبی را از مردم فلسطین داشته‌اند.

رمضان عبدالله شلح با اشاره به اینکه امت‌های اسلامی باید با یکدیگر متحد شوند تا مقاومت مورد حمایت قرار بگیرد ادامه داد: رژیم صهیونیستی به دنبال بهانه‌تراشی است به گونه‌ای که مقاومت نمی‌تواند زیاده‌خواهی رژیم صهیونیستی را قبول کند.

وی با اشاره به اینکه مقاومت از آمادگی لازم برای جان‌فشانی برخوردار است اظهار داشت: محور شرارت دارای سه ضلع است به گونه‌ای که شامل ارتجاع عرب، رژیم صهیونیستی و رژیم عبری- غربی می‌شود.

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه محور شرارت در طول سه سال گذشته مقابل مقاومت اسلامی ایستاده است گفت: این محور شرارت در تمام طول سه سال گذشته از شیوه‌های مختلفی برای ضربه زدن به مقاومت اسلامی استفاده کرده است.

رمضان عبدالله شلح در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه چیزی باعث وحدت جناح عبری- غربی و عربی در مقابل مقاومت اسلامی شده است گفت: باید استقلال به شکل واقعی به وجود آید.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران در طول انقلاب توانست به پیروزی‌های عظیمی دست یابد ادامه داد: در موج جدید بیداری اسلامی مردم باید خودشان بتوانند سرنوشتشان را تعیین‌کننده زیرا حق همه ملت‌ها است که خودشان سرنوشتشان را آن گونه که می‌خواهند تعیین کنند.

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه ملت فلسطین باید از حق آزادی مطالبه و زندگی برخوردار باشد، اظهار داشت: غربی‌‌ها خواهان اسلام نیستند زیرا آمریکا درصدد این است که خودش حکومت کند و امور را به دست بگیرند.

رمضان عبدالله شلح با اشاره به اینکه دشمن مقاومت رژیم غاصب صهیونیستی است ادامه داد: صهیونیست‌ها به خوبی می‌دانند که صلاح‌هایشان از کجا تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید ساختار آینده را بسازیم تا دیگر خطری به نام صهیونیست‌ها وجود نداشته باشد.

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه جنگی که میان امت اسلامی به وجود آمده سیاسی است و ربطی به اختلافات مذهبی‌- طایفه‌ای ندارد زیرا آمریکا و رژیم صهیونیستی درصدد هستند تا این اختلافات را مذهبی جلوه کنند.

رمضان عبدالله شلح با اشاره به اینکه نبایددر دام دشمن افتاد گفت: این اختلافات سبب بروز مسائل مختلفی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید به اداره امور بپردازیم و با انصاف مسائل را پیش ببریم گفت: طی دو دهه گذشته شاهد هم‌آوردی میان مقاومت و استکبار بودیم به گونه‌ای که نوک حمله استکبار جهانی رژیم صهیونیستی در منطقه به حساب می‌‌آید.

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه مقاومت در طی جنگ‌های 2006-2008 و 2012 به پیروزی‌های عظیمی دست یافته است گفت: رژیم صهیونیستی روز به روز مضمحل‌تر شده است.

رمضان عبدالله شلح با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها درصدد نابود کردن دشمنانشان که همان حماس، حزب‌الله و جهاد اسلامی هستند، هستند اما این در حالی است که باید گفت این خواب آنها هرگز تعبیر نخواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر مشکل فلسطین حل نشود این ستیز ادامه پیدا خواهد کرد گفت: باید تدبیر اساسی برای حل بحران فلسطین کرد.


شیخ نعیم قاسم در ابتدا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای ایجاد اتحاد میان مسلمانان در برابر رژیم صهیونیستی چه باید کرد، گفت: مقاومت اسلامی در  جنگ 33 روزه به پیروزی‌های بزرگی دست یافته است به گونه‌ای که رژیم صهیونیستی برای اولین بار در تاریخ اشغالگری خود با شکست مواجه شده است.  
 
معاون دبیرکل حزب‌‌الله لبنان با اشاره به اینکه مقاومت پدیده نادری بوده که دارای ویژگی‌های خاص است، افزود: مقاومت پیروزی‌های بزرگی را در لبنان و فلسطین رقم زده است.  
 
وی با بیان اینکه امت اسلامی باید در میدان عمل حضور یابد، اظهار داشت: مقاومت کارهای بزرگی را انجام داده است.  
 
شیخ نعیم قاسم با اشاره به پیروزی‌های مقاومت اسلامی لبنان در سال 2006 خاطرنشان کرد:‌ توطئه‌های بسیار زیادی از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین اعمال شده است.  
 
معاون دبیرکل حزب‌‌الله لبنان با بیان اینکه متاسفانه جوسازی‌های علیه مقاومت از سوی شورای امنیت گرفته تا آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است، اظهار داشت: باید به واقعیت‌ها به خوبی بنگریم.  
 
وی با اشاره به اینکه کشورهای منطقه اسلامی و عربی باید به مقاومت فلسطین کمک کنند، ادامه داد: این کمک‌ها باید از سوی رسانه‌ها و همچنین از طریق مالی صورت گیرد.  
 
شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم مردم به فلسطین و لبنان بیایند و بجنگند، خاطرنشان کرد: در فلسطین مردان زیادی حضور دارند که می‌توانند پیروزی‌های بزرگی را رقم بزنند.  
 
معاون دبیرکل حزب‌‌الله لبنان با اشاره به اینکه امت اسلامی باید خودجوش عمل کند، اضافه کرد: امت اسلامی هرگز در کنار صهیونیست‌ها قرار نخواهد گرفت.  
 
وی با بیان اینکه امت اسلامی نباید موضع منفی در مقابل مقاومت اتخاذ کند، تصریح کرد: مشکل اصلی جهان امروز فلسطین است که باید به آن توجه اساسی شود.  
 
شیخ نعیم قاسم با اشاره به اینکه باید عرب‌ها و مسلمانان آزاد شوند، ادامه داد: صهیونیست‌ها فقط زمین را اشغال نکرده‌اند بلکه کرامت را نیز زیر پا گذاشته‌اند.  
 
معاون دبیرکل حزب‌‌الله لبنان افزود: مقاومت اخیرا به پیروزی‌های بزرگ دیگری دست یافته است به‌ گونه‌ای که این موفقیت‌ها نشانه امید در میان برادران جهاد اسلامی است.  
 
وی با بیان اینکه باید امت اسلامی به پیشرفت‌های خوبی دست یابد، گفت: در طول سه سال گذشته موج بیداری اسلامی منطقه را فرا گرفته است به گونه‌ای که حکومت‌های مستبدی همچون حسنی مبارک در مصر سرنگون شدند.  
 
شیخ نعیم قاسم افزود: متاسفانه امیدی که به سبب بیداری اسلامی در دل امت اسلامی بوجود آمده بود نتوانست به اهداف خود برسد.  
 
معاون دبیرکل حزب‌‌الله لبنان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا موج بیداری اسلامی دچار چالش شده است؟ اظهار داشت: پیروزی‌هایی که به برکت بیداری اسلامی در منطقه صورت گرفت در دل امت‌های اسلامی و عربی امید را شعله‌ور کرد تا آنها بتوانند خودشان سرنوشت‌شان را تعیین سازند.  
 
وی با اشاره به انقلاب‌هایی که از طریق بیداری اسلامی در منطقه بوجود آمده است، تصریح کرد: متاسفانه استکبار جهانی اجازه نداد تا موج بیداری اسلامی به مسیر خود ادامه دهد.  
 
شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه مسئولان بیداری اسلامی باید مسئولیت‌پذیرتر باشند افزود:‌ مسئولین باید در رهبری خود دقت بیشتری را اعمال کنند.  
 
معاون دبیرکل حزب‌‌الله لبنان با اشاره به اینکه متاسفانه پیروزی‌های به دست آمده از طریق موج بیداری اسلامی چشم‌گیر نبوده است، گفت: آمریکا و غربی‌ها در منطقه انقلاب‌ها را رصد می‌کنند.  
 
وی افزود: همه باید این مسیر را ادامه دهند و یک رهبری خاصی صورت گیرد.  
 
شیخ نعیم قاسم با اشاره به اینکه برخی از جریانات به مسائل و مشکلات داخلی دامن می‌زنند، ادامه داد: توطئه‌های آمریکا و غرب اجازه نداد تا بیداری و تحرکات بوجود آمده به سمت اهداف مورد نظر سوق یابد.  
 
معاون دبیرکل حزب‌‌الله لبنان با بیان اینکه این پیروزی‌ها باید در همه کشورها ادامه یابد، گفت: باید رهبری خوبی در این رابطه بوجود آید به گونه‌ای که باید مواضع خوبی را اتخاذ کرد تا به نتایج مطلوب دست یابیم.   
 
وی ادامه داد: یکی از مشکلات ناراحت کننده برای جهان اسلام اختلافات طایفه‌ای میان شیعه و سنی و سایر فرق اسلامی است.  
 
شیخ نعیم قاسم با اشاره به اینکه متاسفانه بعد از سال 2003 عراق به اشغال آمریکا در آمد، اظهار داشت: در عراق، افغانستان، یمن،‌سوریه، لبنان و سایر کشورها شاهد اوج گیری و سایر اختلافات هستیم.  
 
معاون دبیرکل حزب‌‌الله لبنان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برای مقابله با اختلافات طایفه‌ای میان امت اسلامی چه باید کنیم، افزود: اولین اختلافات مذهبی و طایفه‌ای از سال 2003 آغاز شده است.  
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه کسی اختلافات طایفه‌ای و مذهبی را ایجاد کرده است، بیان داشت: سیاستمداران درمانده و ورشکسته سبب اختلافات طایفه‌ای و مذهبی میان ملت‌ها شدند.  
 
شیخ نعیم قاسم با اشاره به اینکه صدام(دیکتاتور سابق عراق) در آن دوران به جنگ‌ها دامن زد، گفت: در آن دوران صدام می‌گفت که ایرانیان شیعه هستند پس باید با آنها جنگید.  
 
معاون دبیرکل حزب‌‌الله لبنان با بیان اینکه شیعیان به اهل تسنن کمک‌های بسیاری کرده‌اند، تصریح کرد: گروه‌های مقاومت در مقابل دشمن صهیونیستی همواره دفاع از خود نشان می‌دهند.  
 
وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی و آمریکا به دنبال شعله‌ور کردن اختلافات مذهبی هستند، ادامه داد: رژیم صهیونیستی به دنبال نابود کردن مقاومت است اما باید گفت این امر هیچگاه صورت نخواهد گرفت.  

شیخ نعیم قاسم با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی و آمریکا جنگ‌های طایفه‌ای و مذهبی را به راه انداختند تا مسلمانان را به جان هم بیاندازند، گفت: خواب دشمنان هرگز تعبیر نخواهد شد.  
 
معاون دبیرکل حزب‌‌الله لبنان با اشاره به اینکه دشمن از شکاف میان اهل سنت و شیعه نفع می‌برد، ادامه داد: منشأ این اختلافات صهیونیست‌ها هستند زیرا آنها در صدد هستند تا شیعیان و مسلمانان را به جان یکدیگر بیاندازند.  
 
وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها در این رابطه یکدیگر را متهم می‌کنند، تصریح کرد: آمریکا و مراکز پژوهشی متاسفانه از این اختلافات بهره می‌برند زیرا آنها معتقد هستند که با ایجاد اختلافات مذهبی میان مسلمانان می‌توانند به اهداف مورد نظرشان دست یابند.  
 
شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه حکام دست‌نشانده درصدد هستند تا مذهبی را به جان مذهب دیگر بیاندازند، افزود: این حکام به مذهب تکیه می‌کنند تا ملت‌های خود بگویند دشمن کس دیگری است.  
 
معاون دبیرکل حزب‌‌الله لبنان با اشاره به اینکه تمام هم و غم آمریکا و رژیم صهیونیستی جنگ‌های مذهبی است، ادامه داد: آنها می‌خواهند از سوال‌های موجود فرار کنند و در نهایت به فکر ایجاد اختلافات مذهبی افتاده‌اند تا به پیروزی دست یابند.  
 
وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها که در آن مسلمانان حضور دارند فتنه مذهبی را قبول نمی‌کنند خاطرنشان کرد: شیعیان و اهل تسنن در مقابل هم ایستاده‌اند تا رژیم صهیونیستی را نابود کنند.  
 
شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه جنگ‌های سیاسی و یا درگیری‌هایی که در عراق و سوریه صورت گرفته منشأ سیاسی دارد، گفت: کسی از مذهب در این جنگ‌ها صحبت نمی‌کند بنابراین آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد اختلافات مذهبی و طایفه‌ای هستند.  
 
معاون دبیرکل حزب‌‌الله لبنان با اشاره به اینکه اختلافات موجود بر سر قدرت حکومت‌های سیاسی است، افزود: اختلافات بر سر قدرت میان قدرت و حکومت سیاسی است.  
 
وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی و آمریکا می‌‌خواهند بر ضد امت اسلامی اقدام کنند، خاطرنشان کرد: این رویکرد از سوی آمریکا و هم‌پیمانانش پیروز نخواهد شد.  
 
شیخ نعیم قاسم با اشاره به اینکه متاسفانه اتفاق نظر میان رهبران سیاسی وجود ندارد، اظهار داشت: متاسفانه راهکار و نقشه راه معینی میان رهبران وجود ندارد.  
 
معاون دبیرکل حزب‌‌الله لبنان تصریح کرد: امام خمینی (ره) زمانی که در نوفل لوشاتو حضور داشتند فرمودند زمانی که به ایران برگردم این موضوع را مطرح می‌کنم تا مردم سرنوشت‌شان را تعیین کنند.  
 
وی با اشاره به اینکه مردم ایران با دولت اسلامی بیعت کردند، کرد: انقلاب اسلامی ایران با برنامه‌ریزی ثابتی بوجود آمد.  
 

انتهای پیام/  

برچسب ها: فرصت ، اسلامی ، حوزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۰:۵۵ ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
پیروزباد مقاومت اسلامی ، برعلیه آمریکا و صهیونیزم .
آخرین اخبار