اصفهان/

وجود ۳۰۰ گونه دارویی در پوشش گیاهی گلپایگان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان گفت: در پوشش گیاهی شهرستان گلپایگان بیش از ۳۰۰ گونه دارویی موجود است که از این تعداد نیز ۳۰ گونه گیاهی از اقلام درآمد زا هستند.

 به گزارش گروه استانهایی باشگاه خبرنگاران، علیرضا حیدری اظهار کرد: در شهرستان حدود هزار و 500 گونه مرتعی مشتمل بر 150 تیپ گیاهی وجود دارد که در میان انواع گیاهان 300 گونه دارویی موجود است و از این تعداد نیز 30 گونه گیاهی مانند کتیرا، شیرین بیان، کرفس و موسیر از اقلام درآمد زا هستند.

وی افزود: حدود 75 درصد از مراتع نیز ارزش زیست محیطی دارند و در تلطیف هوا، جلوگیری از فرسایش خاک و موارد تفریحی و فرهنگی موثر هستند و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تولید سالانه 400 هزار کیلوگرم علوفه در شهرستان گلپایگان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان با بیان این‌که تعداد بهره برداران از مراتع شهرستان به یک هزار و 330 نفر می‌رسد، افزود: با توجه به میزان بهره برداری و محاسبات انجام شده میزان تولید علوفه از مراتع شهرستان  بیش از 432 هزار کیلوگرم در سال است که در صورت تبدیل هر 24 کیلوگرم علوفه به یک کیلوگرم گوشت در سال 180 هزار کیلوگرم گوشت نیز در شهرستان گلپایگان تولید می‌شود.

وی با بیان این‌که مراتع شهرستان متشکل از 57 عرف است، تصریح کرد: 34 عرف قشلاقی به مساحت 70 هزار هکتار که در فصل زمستان مورد استفاده قرار می‌گیرد و 23 عرف ییلاقی به مساحت 73 هزار هکتار که در فصل تابستان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حیدری خاطرنشان کرد: در مجموع کل مراتع بر روی 17 عرف طرح مرتع داری اجرا شده و اسناد به نام دامداران ایجاد شده و مدیریت مراتع توسط خود دامداران انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/م
منبع: تسنیم
برچسب ها: گلپایگان ، گیاه ، دارویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.