یک روز با حال و هوای کتابخانه "عموپورنگ"

"داریوش فرضیایی": سعی من نگه داشتن "عموپورنگ" برای بچه‌ها بود

"داریوش فرضیایی" در نشست خبری برپا شده در برنامه کتابخانه "عموپورنگ" گفت: همیشه سعی کردم "عموپورنگ" را خیلی خوب برای بچه‌ها نگه دارم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در پشت صحنه و نشست خبری برنامه "عمو پورنگ" با خبرنگار رسانه‌های مختلف "داریوش فرضیایی" در ابتدای این برنامه با اشاره به اینکه طی 12 سال فعالیت حرفه‌ای خود در برنامه عمو پورنگ هنوز عمو پورنگ باقی مانده است گفت: "عموپورنگ" در ابتدا به این شکل و شمایل نبود و زمان شکل گیری این کاراکتر به مرور زمان طی شد به نحوی که در ابتدا من برای اجرای برنامه ای 30 روزه در ماه رمضان 1381 در این برنامه حضور پیدا کردم اما با گذشت زمان و تلاش بسیار اعضای این گروه سعی کردم "عموپورنگ" را خیلی خوب برای بچه‌ها نگه دارم.
 
وی اظهار داشت: طبق نظرسنجی سازمان برنامه "عموپورنگ" مورد اقبال بسیاری قرار گرفته و این نشانگر علاقه مردم نسبت به این برنامه است.
 
وی با اشاره به مطرح شدن موضوع کلید در یکی از برنامه‌ها و واکنش‌های صورت گرفته درباره آن تصریح کرد: در آن روز که ما به این موضوع پرداختیم من با تمام کودکیم سعی کردم این مسئله را برای بچه‌ها بیان کنم که متاسفانه برداشت‌های دیگری از این موضوع شد.
 
وی افزود: به همه کسانی که در این موضوع واکنش‌هایی داشته‌اند اعلام می‌کنم که تو را به خدا انگیزه‌ها را برای افرادی که برای بچه‌ها کار می‌کنند نکُشید.
 
** "عمو پورنگ" به هیچ عنوان سیاسی نیست
 
مسلم آقاجان زاده تهیه کننده برنامه "عموپورنگ" در این نشست با اشاره به حامی مالی برنامه گفت: بسیاری از افراد فکر می‌کنند که پول دریافت شده از جانب اسپانسر به عوامل برنامه از جمله "عموپورنگ" و تهیه کننده می‌رسد در حالی‌که این پول وارد خزانه صداوسیما می‌‌شود به نحوی که حتی شبکه هم در این مورد چندان دخیل نیست.
 
وی افزود: ما سعی کردیم از بین نبودن برنامه "عموپورنگ" یا بدون آن همراه با اسپانسر گزینه دوم را انتخاب کنیم چون حس کردیم کودکان ایران این برنامه را دوست دارند.
 
وی اظهار داشت: در رابطه با بحث کلید در برنامه عمو پورنگ به صراحت اعلام می‌کنم که ما به هیچ عنوان در این برنامه به مسائل سیاسی نداشتیم زیرا هنگامی که کودکانه فر کی‌کنیم اصلا نمی‌توانیم دیدگاه سیاسی داشته باشیم.
 
وی افزود: ما در حوزه کودک هر کمکی که از دست مان بر بیاید به طور یقین انجام می‌دهیم.
 
آقاجان زاده در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر ساخت فیلم سینمایی "عموپورنگ" گفت: ما برای ساخت یک فیلم سینمایی هنوز هم تمایل داریم اما اعلام می‌کنم که ساخت چنین فیلمی احتیاج به یک فیلم نامه خوب دارد و تا زمانی که در اختیار نداشته باشیم فیلمی نخواهیم ساخت.
 
**صحبت‌های مدیر گروه
 
زارعان مدیر گروه شبکه دو سیما در نشست "عموپورنگ" گفت: بحث حامی مالی ابعاد مختلفی دارد و با توجه به مسئله مالی که برای سازمان پیش آمد و یک تهدید بود می‌توان گفت هم اکنون ما از این وضعیت در حال گذار هستیم و تهدید پیش آمده به موجب بحث مالی سازمان برای بسیاری از دوستان برنامه ساز از جمله برنامه "عموپورنگ" به یک فرصت تبدیل شد.
 
زارعان اظهار داشت: ما به زودی بیشتر به تبلیغات فرهنگی روی می‌آوریم و سعی می‌کنیم به نوع جدیدی از تبلیغات کوچ کنیم.
 
وی تصریح کرد: به عنوان مثال تلفن گویا نوعی تبلیغ فرهنگی است و همچنین بهینه مصرف کردن یا توجه به اقتصاد مقاومتی برای کودکان امری ضروری به شمار می‌رود که ما سعی کردیم این موارد را در نظر داشته باشیم.
 
وی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم در سال 1393 اگر فرصتی باقی باشد شاهد انواع جدیدی از تبلیغات خواهیم بود به نحوی که دل آزادگی‌های قبلی را نداشته باشد.
 
براساس این گزارش، در ابتدای این برنامه از دو آهنگ جدید امام حسن مجتبی(ع) و حضرت زهرا(س) در خلال برنامه روی آنتن رونمایی شد در حالیکه در پشت صحنه برنامه "عموپورنگ" خبرنگاران رسانه‌های مختلف، مدیر گروه شبکه دو سیما و جمعی از مسئولان روابط عمومی این شبکه حضور داشتند. موضوع برنامه 21 روز از اسفند ماه "عموپورنگ" در رابطه با اصرار بچه‌ها برای رفتن به مسافرت بود به نحوی که "عموپورنگ" سعی داشت به بچه‌ها آموزش دهد اصرار نکنند زیرا شاید پدر و مادرها بضاعت چندانی نداشته باشند.

در این برنامه همچنین بخش‌هایی با حضور سلطان، آقانگهدار، پهلوان پنبه ضبط شد و در بخشی دیگر به مقوله سفر با ماشین زمان و کتاب خوشمزه پرداخته شد.

"عموپورنگ" هنگامی که این برنامه به طور زنده در حال پخش بود روی آنتن گفت: امروز به دو دلیل بسیار خوشحالم که اولین دلیل رونمایی از دو ترانه جدید "امیرمحمد" برای ائمه است که آهنگسازی این ترانه‌ها را مهرداد نصرتی و تنظیم آن را رامین عبدالهی انجام داده است.
 
وی افزود: دلیل دوم برای خوشحالیم حضور خبرنگاران در استودیو است که باعث شد اجرای برنامه کمی برای من سخت شود و به واقع امیدوارم هر کسی که صادقانه برا فرهنگ و مملکت ما زحمت می‌کشد خسته نباشد.

 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا18
۱۱:۴۰ ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
سلام عمو دلمون براتون تنگ شده کی میاین راستی پنج شنبه تولدمامانتون بود تولدشون مبارک
Iran (Islamic Republic of)
شبنم
۱۴:۵۹ ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
باعرض سلام به عموپورنگ
عزیز نمی دانم درست است یا نه من ازاینترنت خوندم که پدر عموپورنگ فوت کردند من به عموپورنگ تسلیت می گم راستی برنامه عموپورنگ کی شروع می شه
Iran (Islamic Republic of)
صدف
۱۴:۴۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
سلام من یکی از طرفدار های عموپورنگ وبرنامشون هستم لطفا بگید که برنامهشون درسال 93 کی شروع میشه.
باتشکر
Germany
ستاره
۱۲:۳۷ ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
باسلام اطفا بگید که برنامه جدید عمو کی شروع می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناهید
۱۴:۵۸ ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
با سلام و خسته نباشید خدمت دستندرکاران برنامه عمو پورنگ.حدود 3 ماهه که عمو پورنگ عزیز و تو تلوزیون نمیبینیم.لطفا تاریخ شروع برنامه جدید ایشون و به همه دوستدارانش اعلام کنین.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ثمین
۰۰:۰۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۳
راسته که می گن داخل برنامه سحراولی ها عموپورنگ وامیرمحمدداخلش نیستن من منتظرپاسختون هستم باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ثمین
۱۶:۲۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
من وهمه ی بچه ها ازعموپورنگ وبه خصوص عوامل این برنامه که درتلاش هستند برای ساخت برنامه ی جدیدتشکرمی کنیم وازشون خواهش می کنیم که به کارشون ادامه بدهند ماهمه ازطرفدارانشون هستیم ودوستشون داریم
Iran (Islamic Republic of)
یکی از طرفداران سرسخت عمو پورنگ
۱۴:۵۷ ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
من خواهشی از کسانی که با عمو پورنگ درارتباطن دارم***

به عمو بگید یکی از بهترین مجری های صدا وسیما از نظر ما ایشونن واگر ممکنه در سال1393 برنامه اجراکنن ودل ما بچه هارو شاد کنن




با تشکر که به حرف ها ی ماتوجه می کنید
Iran (Islamic Republic of)
حانیه
۱۹:۲۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
من طرفدار سرسخت عمو پورنگ هستم و معتقدم عمو بهترین مجری دنیاس
اگه میشه یه خواهشی داشتم که بزارین عمو پورنگ سال 93 هم برنامه داشته باشن .عمو لطفا مارو ترک نکنید
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۰:۰۵ ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
منم یکی از طرفداراشم واقعا عمویکی از بهترین مجری هاست فقط بگید سال 93 برنامه دارن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۲۳ اسفند ۱۳۹۲
عموپورنگ یکی ازبهترین مجریان صداوسیماست که واقعا باتمام وجودش برای بچه هاکارمیکنه وزحمت میکشه صداوسیما بایدقدرشونو بدونه وافتخارکنه که چنین مجری داره که بچه هاانقد دوسش دارن
United States of America
نرگس
۱۵:۰۹ ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
سلام
با تشکر از شما بابت خبر های جالبتون
ای کاشک درباره ی حضور عمو پورنگ در سال 93 در تلویزیون هم مطلبی می گذاشتید ....
با تشکر