حرکت زیر پوستی دلالان در "حوزه سلامت"/ نظارت بر دلالان باید افزایش یابد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با توجه به اینکه به تازگی دلالی تخت، دلالی دارو، دلالی پزشک در حوزه سلامت توسعه یافته باید هرچه سریعتر با افزایش نظارت‌ها دست سودجویان را از این حوزه کوتاه کرد.

احمد آریایی‌نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه چندوقتی است که دلالان از غفلت مسئولان این حوزه سو‌ء استفاده کرده و پای دلالی‌های بسیاری که اصلا باورکردنی نیست از جمله دلالی تخت بیماران بستری در ICU، CCU، NICU، دلالی داروی بیماری خاص، دلالی پزشکان به نام راه یافته‌است. 

وی گفت: مجلس به شدت پیگیر دلالانی است که در حوزه سلامت مشغول فعالیت هستند و موجب بدنام شدن عملکرد سالم در حوزه سلامت می‌شوند. 

وی با بیان اینکه بیمار نباید به جز رنج هزینه‌های درمان رنج دیگری تحمل کند، خاطرنشان کرد: اینکه بیمار در مراجعه با دلالان دارو، تخت و سایر موارد چه برخوردی داشته باشد، نشانه ضعف نظارت‌ها در این حوزه است. 

وی یادآور شد: اهمیت دادن به نظارت‌های کار‌شناسی شده در حوزه سلامت یعنی اهمیت دادن به سلامت جامعه و هر نوع اقدام بازدارنده‌ای که فضای فعالیت این سودجویان را بگیرد اهمیت دارد و باید به آن بها داد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار