تبریز/

کمک بلاعوض دولت برای بهسازی و تبديل کانال های سنتی به بتني

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، کمک بلاعوض دولت برای بهسازی و تبديل کانال های سنتی به بتني خبرداد و افزود: براي اجراي اين طرح ها در مناطق روستايي و در زمين هاي مساعد براي كشاورزي هزينه 15 درصد ساخت اين كانالها توسط اهالي و 85 درصد توسط سازمان جهاد كشاورزي پرداخت مي شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،مهري، نظارت جدي از سوي كارشناسان كشاورزي و مروجين بر كاشت، داشت و برداشت از اولويت كاري اين سازمان در جهت ارتقاء كمي و كيفي محصولات توليدي بخش كشاورزي و افزايش راندمان توليد برشمرد و افزود: هدف اصلی جهادکشاورزی استان آموزش، تحقیق و ترویج است و دراين راستا از تمامي فعالان در بخش کشاورزی اعم از کشاورزان، نظام مهندسی، خانه کشاورز و سایر تشکلها ی مرتبط با کشاورزی حمايت مي كند و از پيشنهادات، طرح ها و نظرات صاحبان فكر و انديشه و تجربيا كارشناسان در بهبود امور كشاورزي حمايت مي كنند.

وي، با بیان اینکه اعتبارات بخش کشاورزی کافی نیست از کشاورزان خواست از ظرفیت های موجود در جهت استفاده بهینه مدیریت کنند تا حداکثر بهره وری را در برداشته باشد.

وی، معرفی ارقام جدید محصولات، تبدیل آبیاری سنتی به آبیاری مدرن در پایاب سدها و جلوگیری از تغییر کاربری زمینهای کشاورزی را از دیگر اولویتها در استان اعلام کرد.

مهري، از آمادگي سازمان جهاد كشاورزي استان براي مشاركت بخش خصوصي در ايجاد شهرك هاي دامپروري و ايجاد صنايع تبديلي و جانبي در بخش كشاورزي و دامي خبر داد./ش
 
 
انتهای پیام/

 

برچسب ها: کانال ، سنتی ، بتنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.