اينديپندنت: زندان‌های انگلیس از لحاظ تراکم جمعيت در آستانه انفجار هستند

به نوشته شماره امروز روزنامه ایندیپندنت: زندان‌های انگلستان در آستانه بدترین بحران تراکم جمعیت زندان‌ها از سال 2008 تاکنون قرار دارد و به لحاظ تراکم جمعیت در آستانه انفجارند و این امر آینده سیاسی "کریس گریلینگ" وزیر دادگستری را به خطر انداخته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، زندانهای انگلیس به لحاظ تراکم جمعیت در آستانه انفجارند.

به نوشته شماره امروز روزنامه ایندیپندنت در اینترنت:  انگلستان در آستانه بدترین بحران تراکم جمعیت زندانها از سال دو هزار و هشت تاکنون قرار دارد و این امر آینده سیاسی  "کریس گریلینگ "وزیر دادگستری را به خطر انداخته است.

پس از افشای این مسئله که فقط 265 فضای خالی از ظرفیت هشتاد و پنج هزار و هشتصد نفری زندانها در سراسر شبکه زندانهای انگلیس و ولز باقی مانده است، گریلینگ بی سر و صدا مجوز اقدامات اضطراری را صادر کرد. این بالاترین جمعیت زندانهای انگلستان از چهار سال قبل است که دولت ائتلافی به قدرت رسید.

به منظور جلوگیری از بحران، به زندانهای بخش خصوصی به منظور گنجاندن تعداد بیشتری زندانی در سلول هایشان پول پرداخت می شود.

کارشناسان امور زندان دیشب گریلینگ را به «بی مسئولیتی» با وجود هشدارهای مکرر  درباره احتمال شورش بر اثر تراکم بیش از حد جمعیت زندانها متهم کردند. جمعیت بالای زندانیان برنامه های بازپروری را نیز با مشکل مواجه می سازد. 

حزب کارگر ادعا کرد، آینده سیاسی گریلینگ کوتاه مدت خواهد بود و طی چهارده ماه از 22 ماه گذشته از جمله هفت هفته متوالی اخیر، جمعیت زندان‌ها به سرعت افزایش یافته و فقط یک درصد ظرفیت آنها باقی مانده است.

وقتیکه 99درصد ظرفیت زندانهای انگلیس پر شود، وزیر دادگستری می تواند به اقدامات اضطراری  از جمله استفاده از سلولهای خالی ادارات پلیس و دادگاهها با هزینه بالا متوسل شود. اما گریلینگ هنوز چنین دستوری صادر نکرده است.

محافظه کاران از نیاز دولت آخر حزب کارگر به استفاده از سلولهای پلیس و  طرح سال 2007 برای آزادی پیش از موعد زندانیان که درست قبل از انتخابات عمومی گذشته خاتمه یافت، به نفع خود بهره برداری سیاسی کردند.

گریلینگ متهم شده است که با وجود موضع گیریهای سخت در قبال جرم و جنایت، سعی دارد به منظور حمایت از حزب خودش از تکرار آن وضع خودداری کند.

وی اخیرا اعلام کرد قصد دارد مانع از آن شود که  از این پس متهمان به تجاوز  به کودکان و مرتکبان  جرایم تروریستی جدی  پس از گذراندن نیمی از دوره محکومیت شان بطور خودکار آزاد شوند.

همچنین انتظار می‌رود با قانونی شدن لایحه دادگاه‌های کیفری وزارت دادگستری انگلستان که هم اکنون در پارلمان  مطرح است، جمعیت زندان‌ها 1050 نفر دیگر افزایش یابد. این درحالی است پروژه 250 میلیون پوندی گریلینگ برای ساخت «ابر زندان» تیتان در ولز شمالی تا سال2017 پایان نخواهد یافت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار