با موافقت نمایندگان؛

دفاتر اسناد رسمی موظف شدند یک نسخه از اسناد تنظیمی را به سازمان امور مالیاتی ارسال کنند

با موافقت نمایندگان دفاتر اسناد رسمی در هر مورد که نسبت به تنظیم اسناد وکالتی نسبت به اموال منقول و غیرمنقول و حقوق مالی اقدام می‌نمایند موظفند یک نسخه از اسناد تنظیمی را حداکثر ظرف یک ماه به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در جلسه علنی امروز و در ادامه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، بند50 ماده واحده این لایحه را بررسی کردند.  
 
براین اساس متون زیر به عنوان تبصره‌های 3 و 4 به ماده 187 قانون فعلی الحاق می‌شود.  
 
تبصره 3: دفاتر اسناد رسمی در هر مورد که نسبت به تنظیم اسناد وکالتی نسبت به اموال منقول و غیرمنقول و حقوق مالی اقدام می‌نمایند موظفند یک نسخه از اسناد تنظیمی را حداکثر ظرف یک ماه به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال کنند مستنکف از حکم این تبصره علاوه بر جریمه و مالیات مقرر دراین قانون مسئول جبران زیان و خسارت وارده به دولت است.  
 
تبصره 4: سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است ظرف مدت یک سال از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون با اتصال به سامانه ثبت الکترونیک سازمان ثبت اسناد و املاک نسبت به اعلام میزان بدهی ملک مورد انتقال و امکان اخذ و واریز آن به حساب مالیاتی به صورت آنی از طریق دفاتر اسناد رسمی اقدام کند سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف است امکان دسترسی بر خط به سامانه ثبت الکترونیک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را برای سازمان امور مالیاتی کشور جهت اجرای مفاد این ماده فراهم کند.  
 
پس از اجرای مفاد این ماده ثبت نقل و انتقالات اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول که به موجب قانون برای آن‌ها مالیات وضع شده است قبل از پرداخت بدهی مالیاتی قطعی مورد انتقال ممنوع است، متخلف در پرداخت مالیات متعلقه مسئولیت تضامنی دارد.
 
در صورتی که پس از اتصال سازمان امور مالیاتی کشور به سامانه ثبت الکترونیک به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سازمان امور مالیاتی کشور بدهی مالیاتی ملک مورد معامله را از طریق سامانه مذکور اعلام نکند منتقل الیه و سردفتر اسناد رسمی در قبال بدهی مالیاتی ملک مورد معامله مسئولیتی نخواهند داشت.  
 
آیین نامه اجرای این ماده با همکاری سازمان‌های مذکور تهیه می‌شود و ظرف شش ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون به تصویب رئیس قوه قضاییه می‌رسد. 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: دفاتر ، اسناد ، رسمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار