العربیه: تنش آمریکا_روسیه بر سر اوکراین تاثیری بر مذاکرات با ایران ندارد

کارشناسان معتقدند تنش ها بین روسیه و آمریکا در خصوص بحران اوکراین، مذاکرات هسته ای با ایران را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه ؛ آمریکا در پی بحران اوکراین و شبه جزیره کریمه مجازات هایی علیه برخی شخصیت های روس از جمله مشاوران نزدیک به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعمال کرد. آمریکا این اقدام را به عنوان واکنش اولیه به دخالت این کشور در اوکراین انجام داد. 

پییر غانم خبرنگار این شبکه در واشنگتن با اشاره به این که آمریکا تهدیدات خود را به مرحله عمل رساند و مجازات هایی علیه مسئولان روسیه و شبه جزیره کریمه اعمال کرد افزود: نکته قابل توجه این که این مجازات ها برخی مسئولان روسیه از جمله مشاوران نزدیک به پوتین و نیز معاون رئیس جمهور روسیه را در بر می گیرد. 

در ادامه گزارش با اشاره به این که مسئولان روسیه در اولین واکنش خود به این مجازات ها، آنها را به باد تمسخر گرفتند و کم اهمیت دانستند، آمده است: در صورتی که مناطق روس نشین اوکراین خواستار خودمختاری و پیوستن به روسیه شوند بحران رو به وخامت می گذارد، بخصوص اگر روسیه با پیوستن شبه جزیره کریمه به خود موافقت کند. 

هایس براون از مرکز توسعه آمریکا گفت: کاخ سفید می گوید که این اول کار است. اگر هدف کاهش تنش باشد نباید مجازات ها با ولادیمیر پوتین آغاز شود. 

در ادامه این مقاله آمده است: مهمترین سوالی که در این خصوص برای خاورمیانه وجود دارد این است که آیا گفتگوهای آمریکا و روسیه درباره سوریه و نیز همکاری روسیه درباره مسئله هسته ای ایران از بین خواهد رفت؟ 

براون گفت: گمان نمی کنم مشکل اوکراین مذاکرات گروه 1+5 (با ایران) را تحت تاثیر قرار بدهد .


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار