لزوم استفاده از رنگ مناسب برای حفظ آرامش در منزل

یک کارشناس امور اجتماعی گفت: از راههای ایجاد حس نشاط و آرامش در منزل استفاده از رنگ‌های زرد و نارنجی و گل‌های رنگین در محیط خانه است.

بابایی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: برای اینکه محیط خانه‌مان شاد باشد کافی است، رنگ‌ها را متناسب هم انتخاب کرده و به قوائد چیدمان احترام بگذاریم که این کار باعث شده در پرمشغله‌ترین روزهای کاری با ورود به خانه خستگی روح و جسم را فراموش کنید. 

این کارشناس امور اجتماعی بیان کرد: مراقب آمیخته شدن رنگ‌ها و ترکیبشان در محیط خانه باشید به طور مثال اگر به دنبال جاری شدن حس شادی در خانه‌تان هستید برای جای دادن رنگ نارنجی برنامه‌ریزی کنید، زیرا این رنگ سنبل نشاط بوده و در کنار رنگ زرد در رنگ‌ آمیزی محیط منزل سبب به حرکت درآمدن فعالیت‌های ذهنی شده و جهت از بین رفتن یأس و ناملایمات و ایجاد حس خوشی بسیار موثر است. 

وی ادامه داد: برای شاد شدن فضای خانه می‌توانیم از آیتم‌های منحنی‌دار در مبلمان منزل استفاده کرده و همچنین قاعده انتخاب رنگ‌های گرم حس نشاط و شادابی را بر افراد افزایش خواهد داد.

این کارشناس تصریح کرد: بگذارید این حس نشاط در بدو ورود شما به منزل بوسیله گل‌های رنگارنگ و تابلوهای خوش نقش در روحتان ایجاد شود و همچنین اگر قرار است فضای خانه‌تان شاد باشد در طراحی پرده منزلتان از پارچه‌های رنگی و گلدار بکار برده زیرا این نوع پارچه در بالا بردن سطح روحیه انسان بسیار مثبت است.

بابایی در پایان خاطر نشان کرد: با همه تأکید بر روی رنگ‌های تند وتیز و گرم، جایی هم برای رنگ آرام سفید باز کرده و در نظر بگیرید که این رنگ به تنهایی انرژی مثبت پنهان در همه رنگ‌ها را منعکس کرده و باعث شده خانه‌ای آرام و با نشاطی داشته باشید.
 
انتهای پیام/  
 

برچسب ها: رنگ ، ارامش ، منزل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار