بزرگترین گام برای توسعه صادرات غیرنفتی، توجه به تامین نیاز بازارهای کشورهای همجوار ایران است.

علی مقدم کارشناس بازرگانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: اگر بخواهیم برای توسعه صادرات غیرنفتی ایران گام‌های بلندی برداریم، مطمئنا این گام‌ها از مسیر بازارهای هدف در کشورهای همجوار و همسایه ایران می‌گذرد.

وی افزود: ایران بهتر است به جای متمرکز شدن روی بازارهای کشورهای اروپایی، آمریکایی و آمریکای لاتین که عمدتا توسط دیگر کشورها اشباع شده بیشترین تلاش و سرمایه گذاری خود را برای فتح بازارهای کشورهای منطقه خاورمیانه و همسایه خود بگذارد.

مقدم با اشاره به مشترکات تاریخی، مذهبی و فرهنگی ایران با بیشتر کشورهای خاورمیانه اظهار داشت: بسیاری از این مشترکات می‌تواند پشتوانه صادرات غیرنفتی ایران قرار گیرد، چرا که در بسیاری از موارد شاهد بودیم مردم کشورهای منطقه علاقه و تمایل زیادی به خرید محصولات ایرانی داشته و دارند.

این کارشناس بازرگانی نزدیک بودم سلایق مردم کشورهای خاورمیانه و همسایه ایران را به سلایق و علایق مردم ایران را یکی از یرگ‌های برنده کشور برای فتح بازارهای این کشور دانست و گفت: بسیاری از کالاهای ایرانی همچون فرش، صنایع دستی، مبلمان و دکوراسیون، پوشاک و ... به محض ورود به بازار کشورهای همسایه، به سرعت مورد توجه و انتخاب مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

وی افزود: سرمایه گذاری برای تامین بازارهای کشورهای همسایه، بزرگترین گام برای توسعه صادرات غیرنفتی ایران به شمار می‌آید به شرطی که وقت را غنیمت شمرده و با سرعت و دقت برای فتح این بازارها برنامه ریزی کرده و وارد عمل شویم.

انتهای پیام/

برچسب ها: صادرات ، واردات ، افزایش ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار