کاهش بودجه بهداشت؛

تاثير منفي "رياضت اقتصادي" بر سلامت مردم اروپا

کارشناسان معتقدند بحران اقتصادي و سياست‌هاي رياضتي تاثير منفي بر بهداشت و درمان اروپا گذاشته است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي‌وي، در نتيجه بحران اقتصادي و سياست‌هاي رياضتي که دولت‌هاي اروپايي اتخاذ کرده‌اند، بودجه بخش بهداشت و درمان در اين کشورها کاهش قابل توجهي داشته است.

کاهش بودجه بهداشت و درمان به ويژه در کشورهاي يونان، اسپانيا، پرتغال، فرانسه، ايتاليا و ايرلند بيش‌تر بوده است.

فهرست انتظار براي درمان هر روز طولاني‌تر مي‌شود و بسياري از کساني که نمي‌توانند منتظر بمانند چاره‌اي ندارند با صرف هزينه‌هاي کلان از بخش خصوصي استفاده کنند.

"نيکلا بدلينگتون"، مدير مجمع بيماران اروپا گفت: سازمان ما هر روز درباره برخي از موانع دسترسي به بهداشت و درمان در اروپا گزارش مي‌دهد.

هزينه‌هاي درمان هر روز بيش‌تر مي‌شود و مردم در دسترسي به دارو و متخصص با مشکل روبرو هستند. اين وضع در اروپاي امروز اصلا قابل قبول نيست و بايد با اين قضيه جدي برخورد کرد.

کارشناسان معتقدند هيچ راه حلي براي بحران بهداشت و درمان در اروپا نيست. يکي از راه‌هاي رفع کمبود بودجه اين بخش افزايش ماليات غذاهاي غير سالم و دخانيات است، اما تحليلگران معتقدند موثرترين راه اين است که دولت‌ها بودجه بهداشت و درمان را بهينه صرف کنند.

"فرانچسکا کلمبو"، مدير بخش بهداشت سازمان همکاري اقتصادي و توسعه گفت: هم‌اکنون توليد ناخالص داخلي کشورهاي اروپايي رو به کاهش است و کشورها با بدهي‌هاي کلاني دست و پنجه نرم مي‌کنند.

بنابراين چالش اصلي اين است که آنها چگونه مي‌توانند در بودجه خود توازن ايجاد کنند. در اين ميان دولت‌ها بايد بهداشت و درمان را در اولويت بودجه‌اي خود قرار دهند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: اقتصاد ، اروپا ، دانش ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار