استقبال بی نظیر مردم از غرفه های جشنواره اقوام ایرانی در میدان آزادی

شهردار منطقه 9 از استقبال بی نظیر مردم از جشنواره فرهنگی و هنری اقوام ایرانی در میدان آزادی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  مهندس سیدعلیرضا حسینی در این خصوص اظهار داشت: بیش از 40 غرفه فرهنگی اقوام و استان های مختلف ، برپایی 4 سیاه چادر ، ارائه محصولات فرهنگی اقوام و عشایر در این جشنواره صورت گرفته و برنامه نمایشگاهی و فروشگاهی غرفه ها نیز هر روز صبح از ساعت 9 الی 13 و بعد از ظهر از ساعت 15 الی 21 با استقبال بی نظیر مردم همراه شده است.

وی افزود: این جشنواره از 15 اسفند سال گذشته فعالیت خود را در میدان آزادی آغاز کرد و هر روزه
پذیرای خیل عظیم مردم بوده و در ایام فاطمیه (س) نیز رنگ و بوی آئینی و مذهبی به خود گرفته و جایگاه اقامه نماز نیز در محل برپایی جشنواره در نظر گرفته شده است.

مهندس حسینی ادامه داد: در طول برگزاری این جشنواره ، قومیت های مختلف کشورمان با حضور در ضلع شمال شرقی میدان آزادی با برپایی غرفه هایی نه تنها محصولات و صنایع دستی و سوغاتی های شهر را به معرض دید عموم گذاشتند ، بلکه در قالب برپایی نمایشگاه محصولات خود را نیز به فروش رساندند.

وی ادامه داد: مسئولین غرفه ها با پوشش های محلی در غرفه ها حاضر شده تا بدینوسیله نوع پوشش و لباس شهر خود را معرفی کنند.

شهردار منطقه 9 این برنامه را فرصتی مناسب برای آشنایی شهروندان با آیین ها دانست و خاطرنشان کرد: این جشنواره همانند  ایرانی کوچک ، دانستنی هایی درباره اقوام مختلف را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد و تا 13 فروردین امسال دایر است.

انتهای پیام/
برچسب ها: استقبال ، غرفه ، آزادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار