گروه تحقیقاتی "بروکسل"؛

"اروپا" مجبور به پرداخت 100 درصد "هزینه" بیشتر در صورت جایگزینی "گاز روسیه" است

یک گروه تحقیقاتی در بروکسل اعلام کرد اروپا در صورت تصمیم‌گیری برای جایگزین کردن گاز روسیه با منابع جدید انرژی باید برای پرداختن هزینه‌ای حدود دو برابر آماده باشد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، یک گروه تحقیقاتی در بروکسل اعلام کرد اروپا در صورت تصمیم‌گیری برای جایگزین کردن گاز روسیه با منابع جدید انرژی باید برای پرداختن هزینه‌ای حدود دو برابر آماده باشد.

به گزارش گروه تحقیقاتی "بروگل"، حدود 40 درصد از واردات گاز اروپا از روسیه تامین می شود و اتحادیه اروپا در ازای واردات گاز سالانه حدود 53 میلیارد دلار هزینه پرداخت می‌کند.

با توجه به بهای کنونی گاز، در صورت جایگزین کردن گاز روسیه با واردات از کشورهای دیگر، اروپا خود را برای پرداخت 100 درصد هزینه بیشتر آماده کرده ؛ اما لازم است هزینه ساخت پایانه‌های گاز طبیعی مایع نیز محاسبه شود.

موسسه بروگل در گزارش خود تصریح کرد اگر قرار باشد گاز روسیه با بسته‌ای از منابع انرژی همچون گاز نروژ، گاز طبیعی مایع آمریکا و زغال سنگ اروپا جایگزین شود ، افزایش هزینه احتمالی چندان زیاد نخواهد بود اما همچنان چشمگیر است و هزینه‌ سالانه حدود 50 درصد افزایش خواهد یافت.

 جایگزین کردن واردات گاز روسیه با تولیدات معادن زغال‌سنگ داخل اروپا ممکن است نیروگاه‌ها با سوخت زغال‌سنگ را بار دیگر فعال سازد؛ اما اهداف بوم‌شناختی اتحادیه اروپا در کاهش گازهای گلخانه‌ای را نابود خواهد ساخت، چرا که زغال‌سنگ آلاینده ترین سوخت فسیلی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: گاز ، روسیه ، اروپا ، هزینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار