مدودف با سفر به کريمه تسلط روسيه را بر اين منطقه به رخ ديگران کشيد

دیمیتری مدودف نخست وزیر روسیه روز دوشنبه با سفر به شبه جزیره کریمه و اعلام اینکه قصد دارد این منطقه را به یک منطقه ویژه اقتصادی تبدیل کند، تسلط این کشور را بر کریمه به رخ دیگران کشید.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز؛ مدودف با این سفر تقاضای کشورهای غربی را برای بازگرداندن شبه جزیره کریمه به اوکراین نادیده گرفت.
این دیدار چند ساعت پس از مذاکره آمریکا و روسیه بر سر اوکراین صورت گرفته است. این سفر احتمالا باعث خشم کیف و غرب خواهد شد.
کشورهای غربی و کیف ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را به تصرف غیرقانونی شبه جزیره کریمه پس از همه پرسی شانزدهم مارس متهم می کنند.
مدودف پس از ورود به شهر سیمفروپول به اتفاق تعداد زیادی از کابینه خود، در نشستی به همراه رهبران کریمه شرکت کرد و درباره تلاشهای روسیه برای بهبود اوضاع اقتصادی این منطقه تاکید کرد.
مدودف در حالی که در این نشست پرچم روسیه پشت سر وی قرار گرفته بود هدف از سفر خود را تبدیل این منطقه به منطقه ای جذاب برای سرمایه گذاران و کسب درآمد در جهت بهبود اقتصادی، بیان کرد. به گفته وی فرصتهای زیادی در جهت رسیدن به این هدف وجود دارد که دولت رسید همه مسائل را مد نظر قرار می دهد.
مدودف در اظهاراتی که نشان می داد روسیه برنامه ای برای باز پس دادن کریمه ندارد، از تصمیم این کشور برای افزایش دستمزد حدود 14 هزار کارگر، افزایش مستمری بازنشستگان، تبدیل این منطقه به قطب گردشگری، اجرای طرحهای انرژی و توسعه جاده ها، خطوط راه آهن و فرودگاههای این منطقه خبر داد.
سقوط ویکتور یانوکویچ به عنوان رئیس جمهور اوکراین در اواخر فوریه و به دنبال آن کنترل روسیه بر این جزیره بزرگترین بحران را در روابط شرق و غرب از زمان جنگ سرد به وجود آورده است.
دیدار مدودف از کریمه ناتوانی غرب و اوکراین را برای بیرون راندن روسیه از این جزیره ثابت می کند.
مدودف چند ساعت پس از دیدار جان کری و سرگئی لاوروف در پاریس، وارد سیفروپول شد. کری در این دیدار اقدامات روسیه را در کریمه «غیر قانونی و غیر مشروع» خواند.
آمریکا و اتحادیه اروپا تحریمهایی را علیه مقامات روسیه، اعضای دوما و متحدان پوتین اعمال کرده اند.
آنها روسیه را تهدید کرده اند اگر به دنبال کنترل بر مناطق بیشتری باشد، اقداماتی وسیعتر ترتیب خواهند داد.
کنترل بر کریمه و به دنبال آن هزینه های بیشتری را بر روسیه تحمیل کرده است این در حالی است که این کشور در حال حاضر با کاهش رشد اقتصادی، تورم بالا و واحد پول ضعیف روبروست.
این در حالی است که اظهارات مدودف نشان دهنده آن است که کرملین امیدوار است کریمه به سرعت خودکفا شود.
آنتون سیلوانوف وزیر دارایی روسیه هفته گذشته اعلام کرد روسیه امسال حدود 243 میلیارد روبل (معادل شش میلیارد و 820 میلیون دلار) در کریمه هزینه خواهد کرد.
شبه جزیره کریمه حدود 55 میلیارد روبل کسری بودجه دارد بعلاوه در تامین 85 درصد از نیروی برق و 90 درصد از آب آشامیدنی و بیشتر مواد غذایی خود به اوکراین وابسته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار