امدادرسانی به 16استان برفی و بارانی کشور

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات از امدادرسانی به 9استان برفی کشور و 6استان متأثر از بارندگی‌های 24ساعت اخیر خبر داد.

مرتضی مرادی‌پور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی در کشور بیان داشت:در 9استان آذربایجان شرقی، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، سمنان، لرستان، مازندران و کهکلویه و بویراحمد برف 24 ساعت گذشته این استان‌ها را متأثر ساخت.

وی در ادامه افزود: با توجه به روزهای پایانی تعطیلات نوروزی و غافلگیر شدن بسیاری از مسافران 30 تیم عملیاتی شامل 100امدادگر به 350نفر گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند و 190 نفر از مسافران را در اماکن امن چون حسینیه‌ها، مساجد، پایگاه‌های امدادی و مدارس اسکان دادند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از نقاط بارش برف همچنان ادامه دارد افزود: هم‌اکنون در محورهای لرستان، مازندران و سمنان امدادرسانی‌ها ادامه دارد.

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به گزارش سیل و آب گرفتگی در 6استان کشور طی 24 ساعت گذشته گفت: بارش شدید باران در اصفهان، ایلام، بوشهر، قزوین، کرمان و گلستان منجر به آب‌گرفتگی معابر در این استان‌ها شد به طوریکه نیاز مردم به امدادرسانی‌ها افزایش یافت.

وی افزود: 17تیم عملیاتی شامل 46 امدادگر و نجات‌گر در این مناطق به 300نفر امدادرسانی کردند.

وی با بیان اینکه بیش از 200نفر در این مناطق اسکان یافتند تصریح کرد: بیشترین اسکان‌ها در دیر بوشهر با 190 نفر اسکان یافته در ورزشگاه‌ها و 2روستای کوه‌پند و علی‌آباد سیرجان کرمان بوده است.

مرادی‌پور در ادامه بیان داشت: باتوجه به ادامه بارش‌ها امدادرسانی به روستاهای بی‌بی‌گرامی ماهان کرمان، سربیژن و دلفاد کرمان همچنان ادامه دارد.

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اعلام وضعیت هواشناسی مبنی بر بارندگی و ریزش نزولات آ سمانی در اکثر نقاط کشور مسافران نوروزی در هنگام بازگشت از تعطیلات باید نکات ایمنی را رعایت کنند و همراه خود زنجیر چرخ، لباس گرم و مناسب، تغذیه مناسب چون خشکبار به همراه داشته باشند.
انتهای‌پیام/

برچسب ها: امدادرسانی ، به 16 ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار