وزارت راه وشهرسازي اعلام كرد

"بنادر مسافري هرمزگان" پذيراي 4.5 ميليون نفر در 18 روز

در سيزدهمين روز از فروردين ماه كه به نام روز طبيعت نامگذاري شده است، بيش از 160 هزار تردد مسافران از طريق بنادر مسافري هرمزگان به ثبت رسيد كه اين رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته بيش از 100 درصد رشد را نشان مي‌دهد.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  اطلاع رساني وزارت راه وشهرسازي، اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان اعلام كرد: از ابتداي اجراي طرح نوروزي ساماندهي سفرهاي دريايي هرمزگان تا پايان سيزدهمين روز از فرودين ماه 93 كه يك دوره زماني 18 روزه را شامل مي شود، در مجموع چهار ميليون و 471 هزار و 463 نفر سفر از طريق بنادر هرمزگان به مقصد جزاير استان هرمزگان و بالعكس صورت گرفت؛ به طوري كه، در دوازدهمين روز از فروردين 241 هزار و 724 نفر و در روز سيزدهم نيز 163 هزار و 344 نفر تردد مسافران نيز از طريق بنادر مسافري انجام شد.

خدمات رساني مناسب و مستمر صورت گرفته توسط اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان ميهمانان نوروزي را بر آن داشت تا آخرين روزهاي تعطيلات ابتداي سال خود را در جزاير و در كنار آب هاي نيلگون خليج فارس سپري كنند؛ به طوري كه در روز سيزدهم فروردين ماه كه در تقويم به نام روز طبيعت ناميده شده و ايرانيان در چنين روزي طي يك سنت چندهزار ساله به دامان طبيعت مي روند، شاهد رونق سفرهاي دريايي در چنين روزي بوديم.

بر همين اساس، مقايسه آماري ميزان تردد دريايي مسافران در روز "سيزده به در" امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، نشانگر رشد 101 درصدي تعداد مسافران دريايي در اين روز مي باشد.

از سوي ديگر، طي 18روز زمان اجراي طرح نوروزي كه تنها دور روز ديگر تا پايان آن باقي است، عمليات جابجايي460 هزار و 329 دستگاه خودرو از طريق مسيرهاي دريايي بين بنادر لنگه، كيش، آفتاب، چارك، پهل و لافت به ثبت رسيده است.

اين گزارش حاكي است، تعداد 23 هزار و 249 دستگاه خودرو در روز دوازدهم فروردين ماه و همچنين در روز سيزدهم نيز 14 هزار و 759 دستگاه خودرو جابجا شده است.

شايان ذكر است، از آغاز طرح نوروزي 93 تا پايان سيزدهمين روز از فروردين ماه سال جاري، در مجموع 24 هزار و 930 سفر دريايي از طريق بنادر ده گانه مسافري هرمزگان به مقصد جزاير خليج فارس و بالعكس انجام شده است كه در روز دوازدهم نوروز، شاهد ورود و خروج يكهزار و 356 فروند شناور به بنادر مسافري استان بوديم و در روز سيزدهم نيز تردد حدود يكهزار فروند شناور در اين بنادر به ثبت رسيد.

مقايسه آماري ميزان سفرهاي دريايي صورت گرفته در روز سيزدهم نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از رشد بيش از 20 درصدي اين رقم و رونق سفرهاي دريايي در روز طبيعت حكايت دارد.

لازم به ذكر است، استان هرمزگان به عنوان پايتخت مسافرت هاي دريايي ايران زمين هر ساله پذيراي ميليون ها ميهمان نوروزي از اقصي نقاط اين سرزمين است كه در ايام بهاري چند صباحي را در دامن آب هاي فيروزه اي خليج فارس سپري مي كنند؛ به گونه اي كه بنادر مسافري اين استان بيش از 95 درصد از كل حمل و نقل مسافران دريايي كشور و 100 درصد حمل خودرو به مقصد جزاير خليج فارس را پشتيباني مي كنند و حجم عمده اين مسافرت ها نيز در تعطيلات نوروزي انجام مي شود.

بنابراين گزارش، طرح نوروزي ساماندهي سفرهاي دريايي هرمزگان در سه بخش ايمني مسيرهاي تردد، ايمني بنادر و ايمني شناورها از 25 اسفند گذشته آغاز شده و تا پايان روز 15فروردين ماه جاري ادامه دارد كه تا پايان اين طرح، تنها دو روز بيشتر زمان باقي نمانده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: مسکن ، شهرسازی ، راه ، بنادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار