ثبت 4.7 ميليون نفر سفر در پايتخت مسافرت هاي دريايي ايران؛

پرونده طرح نوروزي هرمزگان با مُهر سفر دريايي بدون سانحه بسته شد

پرونده طرح نوروزي سال93 ساماندهي سفرهاي دريايي هرمزگان در حالي با درج مُهر سفر بدون سانحه دريايي بسته مي شود كه در مجموع بيش از 4 ميليون و 700 هزار نفر سفر به مقصد جزاير هرمزگان و بالعكس انجام شد؛ از سوي ديگر، جابجايي حدود 480 هزار دستگاه خودرو در آب هاي فيروزه اي خليج فارس نيز به ثبت رسيد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، طرح نوروزي ساماندهي سفرهاي دريايي هرمزگان در سه بخش ايمني مسيرهاي تردد، ايمني بنادر و ايمني شناورها از 25 اسفند گذشته آغاز شده و تا پايان روز 15فروردين ماه جاري ادامه داشت؛ دوره اي 20 روزه كه خوشبختانه براي نخستين بار در كارنامه اجراي چنين طرحي در كشور هيچ حادثه ناگوار دريايي در اين مدت به وقوع نپيوست و ميليون ها مسافر دريايي سفري ايمن و آرامش بخش را در آغازين روزهاي بهاري سال 93 تجربه كردند.

از ابتداي اجراي طرح نوروزي ساماندهي سفرهاي دريايي هرمزگان تا پايان پانزدهمين روز از فروردين ماه 93، در مجموع چهار ميليون و 728 هزار و 482 نفر سفر از طريق بنادر هرمزگان به مقصد جزاير اين استان و بالعكس صورت گرفت.

اين گزارش حاكي است، خدمات رساني مناسب و مستمر صورت گرفته توسط اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان طي موج نخست سفرهاي نوروزي صدها هزار نفر از هموطنان را بر آن داشت تا در موج دوم سفرهاي نوروزي، مسافران جنوب آخرين روزهاي تعطيلات نوروزي خود را در جزاير هرمزگان و در كنار آب هاي نيلگون خليج فارس سپري كنند؛ به طوريكه در چهاردهمين روز از فروردين جابجايي 144 هزار و 901 نفر و در روز پانزدهم نيز 78 هزار و 842 نفر سفر از طريق بنادر 10 گانه مسافري اين استان انجام شد.

تجزيه و تحليل آماري بيانگر اين است كه طي 20روز زمان اجراي طرح نوروزي، عمليات جابجايي 478 هزار و 920 دستگاه خودرو از طريق مسيرهاي دريايي بين بنادر لنگه، كيش، آفتاب، چارك، پهل و لافت به ثبت رسيده است. بر اساس اين گزارش، تعداد 11 هزار و 945 دستگاه خودرو در روز چهاردهم فروردين ماه و همچنين در روز پانزدهم نيز 6 هزار و 626 دستگاه خودرو حمل و نقل شده است.

از آغاز طرح نوروزي 93 تا پايان پانزدهمين روز از فروردين ماه سال جاري، در مجموع 27 هزار و 82 سفر دريايي از طريق بنادر ده گانه مسافري هرمزگان به مقصد جزاير خليج فارس و بالعكس انجام شده است كه در روز چهاردهم نوروز، شاهد ورود و خروج 939 فروند شناور به بنادر مسافري استان بوديم و در روز پانزدهم نيز تردد 699 فروند شناور در اين بنادر به ثبت رسيد.

لازم به ذكر است، استان هرمزگان به عنوان پايتخت مسافرت هاي دريايي ايران زمين هر ساله پذيراي ميليون ها ميهمان نوروزي از اقصي نقاط اين سرزمين است كه در ايام بهاري چند صباحي را در دامن آب هاي فيروزه اي خليج فارس سپري مي كنند؛ به گونه اي كه بنادر مسافري اين استان بيش از 95 درصد از كل حمل و نقل مسافران دريايي كشور و 100 درصد حمل خودرو به مقصد جزاير خليج فارس را پشتيباني مي كنند و حجم عمده اين مسافرت ها نيز در تعطيلات نوروزي انجام مي شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار