افت تحصیلی دانش‌آموزان دانش‌آموزان در مقابل رواج تلفن همراه در مدارس

یک روانشناس گفت: کودکان و نوجوانان وقتی با تلفن همراه آشنا می شود، برای درس خواندن کمتر وقت می‌گذارند که این امر موجب افت تحصیلی آنها می‌شود.

مریم یاوری در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: تلفن همراه یک وسیله ارتباطی است که باید طرز استفاده مناسب و صحیح از آن، به کودکان و دانش‌آموزان آموزش داده شود.
وی عنوان کرد: در حال حاضر که تلفن همراه در مدارس و محیط‌های آموزشی برای دانش‌آموزان ممنوع می‌باشد، بسیاری از شاگردان با به همراه داشتن این وسیله موجب حواس‌ پرتی هم‌کلاسی‌های خود در سرکلاس و عدم تمرکز آنانا و در نهایت یاد نگرفتن دروس و افت تحصیلی می‌شوند، همچنین ممکن است با پیامک‌ها و تصاویر غیراخلاقی زمینه انحرافات و مشکلات اخلاقی در دانش‌آموزان فراهم شود.

یاوری ادامه داد: بهتر است والدین برای پیشگیری از هر نوع مشکلی، ارتباط خود با مدرسه را حفظ کرده و فرزند خود را تحت نظر داشته باشند.

این روانشناس در پایان خاطرنشان کرد: در جهان تکنولوژی با ورود هر نوع وسیله جدید ارتباطی در بازار باید فرهنگ استفاده صحیح و مناسب آن هم رواج داده شود. 

وی در مجموع راجع به دانش‌آموزان اظهار داشت که مدیران مدارس باید بستر لازم را برای ارتباط با والدین فراهم کنند تا در صورت لزوم به آنها دسترسی داشته باشند.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: کودک ، نوجوان ، تحصیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار