میرزاده:

دانشگاه ماموریت‌گرا باید در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مشارکت داشته باشد

رییس دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه ماموریت گرا دانشگاهی است که در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مشارکت داشته باشد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حمید میرزاده در  دومین دیدار نوروزی در جمع كاركنان معاونت هاي مستقر درخيابان پاسداران، اظهار داشت: امیدوارم در سال جدید خداوند توفیقی دهد تا با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری بتوانیم در حوزه ماموریت خود به خوبی فعالیت کنیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که امسال برای خانواده دانشگاه آزاد اسلامی، سال ویژه‌ای در حوزه اقتصاد و فرهنگ به شمار می‌رود، افزود: چالش‌های بزرگ جامعه همواره مدنظر مقام معظم رهبری قرار دارد، به گونه‌ای که هر سال از سوی ایشان به عنوانی نامگذاری می‌شود.

میرزاده در ادامه به پتانسیل‌های کشور ایران اشاره کرد و گفت: کشور ایران کشور ثروتمندی از لحاظ ذخایر طبیعی و نیروی انسانی جوان به شمار می‌رود، اما جای سوال است که با این پتانسیل نتوانسته چالش‌های خود را در امور اقتصادی حل کند.

وی با بیان این که متاسفانه بعد از انقلاب هر روز بر تعطیلات رسمی کشور افزوده شده است، گفت: کشوری که با چالش‌هایی مانند جوانان و فارغ التحصیلان بی کار روبروست، دلیلی ندارد که این میزان تعطیل رسمی داشته باشد.

رییس دانشگاه آزاد در ادامه تاکید کرد: نظم و پرکاری اگر با ایمان همراه شود، می تواند بسیاری از مشکلات جامعه ما را برطرف سازد.

میرزاده با طرح این پرسش که آیا دانشگاه ماموریت‌گرا می‌تواند تنها 6 ماه از سال به فعالیت بپردازد، اظهار داشت: متاسفانه میزان ادعاهای دانشگاهیان با عملکردشان متفاوت است، چرا که دانشگاه ماموریت گرا دانشگاهی است که در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مشارکت داشته باشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی به برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در این راستا بودجه سال 93 دانشگاه آزاد، به شکل هدفمند، ماموریت گرا و عملیاتی طراحی شده است.

وی به همکاری نزدیک به 700 دانشمند و فرهیخته کشوردرشوراهاي راهبردي با دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: همکاری و حضور این افراد در شوراهای راهبردی مختلف دانشگاه آزاد به خاطر علاقه آنان به دانشگاه ازاداسلامي وتوسعه علمي كشوراست .

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه همچنین به برنامه های عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری اشاره کرد و گفت: بنا داریم زیربناهای فیزیکی که 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارندرا تا پایان سال به اتمام برسانیم که در این راستا در سال جاری یک میلیون و 600 هزار مترمربع فضای فیزیکی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از اجرای پنج طرح به منظور تجمیع واحدهای تهران و سازمان مرکزی دانشگاه خبر داد و گفت: این طرح ها، یک طرح اداری نیست، بلکه یک طرح اقتصادی به شمار می رود.

میرزاده با بیان این که 300 هزار متر مربع زیربنای این طرح هاست، افزود: هزینه این طرح ها از منابع غیر از شهریه تامین می شود.

وی همچنین از ارائه گزارش عملکرد 6 ماهه دانشگاه آزاد اسلامی وبرنامه هاي سال جاري به رییس هیات امنا در ديدارفردا یکشنبه 17 فروردین ماه مسئولان دانشگاه باايت الله هاشمي رفسنجاني ،خبر داد.

دکتر میرزاده در پایان از انعقاد قرار داد با يكي ديگرازبانک ها در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: با استفاده از تسهیلات این بانک در نظر داریم شرکت های دانش بنیان را فعال کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار