پس از پایان مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی اروپا؛

خیرآبادی: شایسته عنوانی بهتر از سومی بودیم/تیم دوم را به جام جهانی اعزام می‌کنیم

سرمربی ایرانی تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان گفت: در مسابقات قهرمانی اروپا شایسته عنوانی بهتر از سومی بودیم اما ناداوری و بدشانسی مانع از رسیدن تیم ما به این مهم شد.

جمشید خیرآبادی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت:مسابقات قهرمانی اروپا با حضور همه مدعیان قاره سبز واقعاً در سطح بالایی برگزار شد به طوری که بسیاری از قهرمانان و عنوان داران در اوزان مختلف با شکست مقابل حریفان خود از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد کشتی گیرانش رضایت دارد، افزود: به هر حال اکثر بچه‌های تیم برای نخستین بار بود که در رقابت‌های قهرمانی اروپا شرکت می‌کردند و تجربه لازم را نداشتند اما انصافاً خوب کشتی گرفتند و در مجموع راضی هستم هر چند در برخی اوزان توقع بیشتری از آنها داشتم.


خیرآبادی افزود: ما در مسابقات قهرمانی اروپا دو فینالیست داشتیم که در وزن 71 کیلوگرم رسول چونایف جوان مقابل تاماش لورینچ مجار مغلوب شد اما در وزن 66 کیلو گرم حسن علی اف با ناداوری محض نتیجه را به کوراک روس واگذار کرد به طوری که تیم داوری پس از این مسابقه بامحرومیت روبرو شد و حتی خود من نیز در همین رقابت با کارت قرمز از کنار تشک اخراج شدم،باور کنید آنقدر داوری ضعیف و یک طرفه بود که حاضرین در سالن نیز اعتراضات زیادی نسبت به این کشتی و قضاوت آن داشتند.


وی درباره وضعیت دو کشتی گیر ایرانی تیمش نیز اظهار داشت: در وزن 85 کیلو گرم سامان طهماسبی با اتفاقات تلخ کشتی روبرو شد وی در حالی که از فرنگی کار لیتوانی پیش بود در یک کش و قوس روی فن کمر حریفش گیر کرد و ضربه فنی شد که با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعدی سامان با بدشانسی از دور رقابتها کنار رفت،حذف طهماسبی شوک بزرگی به کل تیم وارد کرد.در وزن 130 کیلو گرم صباح شریعتی کشتی گیر جوانی که آینده روشنی دارد در دور نخست قهرمان جهان را از پیش رو برداشت اما به دلیل عدم تجربه لازم در دو بعد مقابل یوهان یورن سوئدی کشتی بلد شکست خورد و از رسیدن به مدال بازماند.


سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان درباره مسابقات جام جهانی تهران اظهار داشت: به هر حال با توجه به تغییر زمان مسابقات جام جهانی و نزدیکی این رقابت‌ها به مسابقات قهرمانی اروپا مجبور هستیم به نفرات اصلی تیم که ماه ها در اردو بودند استراحت بدهیم از همین رو تیم دوم آذربایجان را به تهران اعزام خواهیم کرد.


وی افزود: پیش از این قصد داشتیم برای حضور در رقابتهای جام جهانی با نفرات اصلی خود حاضر شویم اما به دلیل خستگی زیاد به بچه ها استراحت می دهیم تا یک تیم قدرتمند را برای رقابتها جهانی 2014 ازبکستان آماده سازیم.


در پایان مسابقات قهرمانی اروپا در سال 2014 تیم روسیه با 54 امتیاز اول شد و تیم‌های ترکیه و آذربایجان با 46 و 38 امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند .برای تیم آذر بایجان در وزن های 59 و 75 کیلوگرم کامران ممدوف و الوین مورسالیف مدال برنز و حسن علی‌اف و رسول چونایف در اوزان 66 و 71 کیلو گرم به مدال نقره رسیدند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار