رئیس جمهور اوکراین جدایی طلبان را به جنایتکاران و تروریست‌ها تشبیه کرد

رئیس جمهور موقت اوکراین در سخنانی جدایی طلبان این کشور را به جنایتکاران و تروریست‌ها تشبیه کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از رویترز:"الکساندر تورچینف" روز سه شنبه در سخنانی گفت:جدایی طلبان همانند جنایتکاران و تروریست‌ها رفتار می‌کنند.

پیشتر آرسنی یاتسنیوک نخست وزیر اوکراین در نشست علنی دولت معترضان طرفدار روسیه را به تلاش برای بی ثبات کردن این منطقه متهم کرد تا نیروهای روسیه بتوانند دخالت کنند و ادعا کنند این مناطق متعلق به روسیه است. 

وی گفت درحال حاضر نخستین اولویت شهروندان مناطق شرقی اوکراین هستند. وی گفت همه می دانند که آن‌ها در دونتسک، لوهانتسک و خارکف به دنبال بی ثبات کردن اوضاع و فراهم کردن زمینه برای دخالت نیروهای خارجی و اشغال خاک اوکراین هستند. 

در شهر دونتسک در شرق اوکراین، جدایی طلبان ساختمان شورای منطقه‌ای و دیگر ساختمان های دولتی را اشغال کرده اند. شورای شهر دونتسک در بیانیه ای اعلام کرد این گونه اقدامات غیرقانونی است. 

مسئولان شورای شهر دونتسک برای ترغیب آن‌ها برای کنار گذاشتن سلاح و حضور پای میز مذاکره، تماس گرفته اند. آنها اعلام کرده اند هر گونه درگیری باید به طور قانونی حل و فصل شود. ما همچنان از حل و فصل سازنده همه اختلافات بر سر میز مذاکره حمایت می کنیم. 

انتهای پیام/

برچسب ها: اوکراین ، تورچینف ، وزیر ، کیف ، کریمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار