تایمز اسرائیل :‌

حل و فصل تدریجی اختلافات در مذاکرات هسته ای ایران با قدرتهای جهانی

" تایمز اسرائیل" روند گفتگوهای ایران با کشورهای 5+1 را رو پیشرونده دانست .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛‌ این پایگاه صهیونیستی در خبری با اشاره به آغاز دور سوم مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای عضو 5+1 از روز گذشته نوشت :  مذاکراتی که با هدف پایان دادن به یک دهه دشمنی و اختلاف بر سر برنامه هسته ای ایران انجام می گیرد همچنان برای هر دو طرف دشوار ،‌ پیچیده و چالش برانگیز است . 

تایمز اسرائیل افزود :‌ این گفتگوها به مدت دو روز در حال انجام است و انتظار میرود در پایان امروز (‌چهارشنبه ) کاترین اشتون ،  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمدجواد ظریف ،‌وزیر خارجه ایران و مذاکره کننده ارشد هیات ایرانی در مذاکرات هسته ای کنفرانس خبری مشترکی برگزار کنند  . 

در نوامبر سال 2013 دو طرف به توافقی موقت دست یافتند که بر اساس آن در ازای توقف فعالیت در بخش هایی از نیروگاه های ایران ، کشورهای غربی نیز بخش هایی از تحریم های اقتصادی علیه تهران را لغو کردند . این توافق تا 20 جولای 2014 اعتبار داشته و دو طرف مذاکره تمایل دارند پیش از اتمام موعد مقرر به توافق نهایی و جامع دست یابند . 

پایگاه خبری رژیم صهیونیستی تاکید کرد : بحران اخیر در اوکراین که منجر به نزاع لفظی میان مسکو و واشنگتن شد شدیدترین اختلاف میان این دو کشور پس از پایان جنگ سرد بوده است . در مذاکرات هسته ای نیز این دو کشور همچنان ماهیت مقابله ای یکدیگر را حفظ کرده و تلاش می کنند توافق با سود حداکثری آنان باشد . مسکو هم پیمان اصلی و قدرتمند تهران محسوب می شود . 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار