آژانس بين المللي" انرژي" پيش‌بيني خود را در مورد تقاضاي جهاني براي نفت تغییر نداد

آژانس بين المللي انرژي جمعه پيش‌بيني خود را در مورد تقاضاي جهاني براي نفت در سال 2014 تغيير نداد هر چند پيش‌بيني خود را در مورد تقاضاي روسيه پس از اقدام اين کشور به الحاق کريمه، کاهش داد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه از پاريسبنا بر اعلام آژانس بين المللي انرژي، تقاضاي متوسط جهاني براي نفت امسال به رکورد جديد 92 ميليون و 700 هزار بشکه در روز خواهد رسيد. آژانس بين المللي انرژي ماه گذشته نيز همين رقم را براي رشد تقاضاي جهاني براي نفت پيش‌بيني کرده بود.

آژانس بين المللي انرژي با اين حال در گزارش ماهانه خود تقاضاي روسيه را براي نفت در پي کاهش پيش‌بيني‌هاي در باره رشد توليد ناخالص داخلي روسيه از سوي صندوق بين المللي پول و  بانک جهاني، 55 هزار بشکه در روز کاهش داد.

آژانس بين المللي انرژي از سوي ديگر، پيش‌بيني‌هاي خود را در مورد مصرف نفت در کشورهاي نوظهور آسيايي در سال 2013 افزايش داد که اين امر در ثبات پيش‌بيني تقاضاي جهاني نقش داشته است.

سازمان کشورهاي صادرکننده نفت «اوپک» نيز پنجشنبه پيش‌بيني خود را در مورد تقاضاي جهاني براي نفت در سال کنوني ميلادي حفظ کرد.

مانند ماه گذشته، بحران روسيه و اوکراين گزارش آژانس بين المللي انرژي را تحت الشعاع قرار داده بود.

 در گزارش آژانس بين المللي انرژي آمده است: «يک ماه پس از وقايعي که در کريمه اتفاق افتاد، ناظران بازار تأثير آن را بر بازارهاي نفتي ارزيابي مي کنند. با توجه به ادامه وضعيت بي ثباتي در محل، همچنان پرسش و پاسخ‌هاي زيادي مطرح است».

بانک جهاني در سناريوي اصلي خود براي اقتصاد روسيه پيش‌بيني رشد اقتصادي اين کشور را از 2.2 درصد به 1.1 درصد و صندوق بين المللي پول به 1.3 درصد کاهش داد.

اما در سناريو مجازات‌هاي اقتصادي بر ضد روسيه که بر اعتماد بازار و سرمايه‌گذاران تأثير مي گذارد، بانک جهاني سقوط 1.8 درصدي توليد ناخالص داخلي روسيه را پيش‌بيني مي کند. بر اساس اين سناريو، آژانس بين المللي انرژي پيش بيني کرد تقاضاي روسيه براي نفت  با 150 هزار بشکه در روز کاهش به سه ميليون و 300 هزار بشکه در روز برسد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار