سند تحول بنیادین آموزش و پرورش زمینه‌ساز تعالی هویت حرفه‌ای فرهنگیان است

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش زمینه‌ساز فرایند تکوین و تعالی هویت حرفه‌ای فرهنگیان است.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  "حجت الاسلام علیرضا صادق‌زاده قمصری" در مراسم تودیع و معارفه روسای دانشگاه فرهنگیان زنجان "پردیس‌های شهید بهشتی و الزهرا(س)‌" افزود: آموزش و پرروش به دنبال تحول بنیادین است و این تحول در نظام رسمی و عمومی با درخواست وزارت آموزش و پرورش و با حمایت ارکان مختلف نظام عملی خواهد شد.

وی عنوان کرد: تحول بنیادین با تغییرات و اصلاحات صوری و ساختاری و یک جانبه متفاوت است و این تغییری اساسی و بنیادی است که تحقق آن باید همه جانبه و مبتنی بر فرهنگ و ارزش های اسلامی ایران باشد.

حجت الاسلام صادق‌زاده قمصری تصریح کرد: مهمترین بخش تحول بنیادین تربیت معلم است که اگر ساخته و پرداخته نشود، شناختی از وظیفه حاصل نشده و زمینه برای حفظ و ارتقاء نظام آموزشی فراهم نمی شود.

وی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را زمینه‌ساز ارتقا پیوسته شایستگی های عام "انسانی، اسلامی و ایرانی" و حرفه‌ای مورد نیاز معلمان جهت درک و اصلاح مداوم موقعیت خود و دیگری بر اساس معیار اسلامی ذکر کرد.

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: تحول بنیادین در این دستگاه فرایندی تعاملی و زمینه ساز ایجاد آمادگی در معلمان جهت تحقق آگاهانه و اختیاری مراتب حیات طیبه در همه ابعاد توسط تربیت کنندگان است.

حجت الاسلام صادق‌زاده قمصری ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان باید در راستای ارتقا هویت انسانی اسلامی ارتقا یابد.

وی خاطرنشان کرد: هویت وقتی شکل می‌گیرد که خود افراد شایستگی‌ها را کسب کنند چرا که کسب این مهم اختیاری است.

حجت الاسلام صادق‌زاده قمصری افزود: تربیت معلم زمینه ساز کسب شایستگی هایی است که هر انسان مسلمانی باید این مهم را داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرروش استان زنجان نیز گفت: معلمان نقش سازنده‌ای در تعلیم و تربیت فرزندان جامعه اسلامی برعهده دارند و این مسوولیت بسیار سنگین و خطیر است.

مرتضی تمجیدی افزود: توجه به پیشرفت در عرصه علم و فن آوری و وسایل آموزشی وظیفه معلمان نیز بسیار سخت‌تر از گذشته شده است.

وی بیان کرد: تربیت معلمان باید متناسب با نیازهای جامعه و صلاحیت‌های حرفه ای آنها انجام شود.

تمجیدی تاکید کرد: دانشگاه فرهنگیان که مورد توجه جدی آموزش و پرورش است باید بیش از گذشته تقویت شود چرا که خروجی این دانشگاه باعث شکل گیری شخصیت آموزش و پرورش خواهد شد.

گفتنی است، در پایان این مراسم حسین احمدی به عنوان رییس دانشگاه پردیس شهید بهشتی زنجان و الهام کاوندی به عنوان رییس دانشگاه پردیس الزهرا(س) معرفی و از خدمات اسماعیل اولی و فرزانه الله وردی روسای قبلی این دانشگاهها تقدیر شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار