کرمانشاه/

بخش پیوند مغز استخوان به ‌زودی در استان راه اندازی خواهد شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: هدفمندی یارانه ها و نیز انصراف از دریافت یارانه زمانی ارزشمند است که این مبالغ به بخش درمان تزریق شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


دکتر محمدرضا نیکبخت گفت: قرار است مبلغ قابل توجهی در سال جاری از محل انصراف مردم از دریافت یارانه های نقدی به بخش بهداشت و درمان واریز شود.

این مقام مسئول اجرای هدفمندی یارانه ها و انصراف افرادی که نیازی به یارانه ندارند را زمانی ارزشمند دانست که این مبالغ صرف ارتقاء بهداشت و سلامت جامعه شود.

نیکبخت خاطر نشان کرد: در سال جاری اختصاص 6800 میلیارد تومان اعتبار به وزارت بهداشت در نظر گرفته شده که از این میزان تاکنوندو هزار میلیارد تومان آن تخصیص شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سهم این دانشگاه از این مبلغ را 30 تا 40 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ به حساب دانشگاه واریز شده است.

نیکبخت افزود: متاسفانه آمارها در بسیاری بخش ها از جمله انجام 50.7 درصد زایمان ها به روش سزارین نشان می دهد ما نتوانسته ایم در نظام سلامت موفق شویم و امسال با این میزان بودجه در نظر گرفته شده باید تمام سعی خود را در ایجاد تحول مثبت در نظام سلامت کشور بکار گیریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 70 درصد هزینه های بهداشت و درمان از جیب مردم پرداخت می شود، گفت: با بودجه های اختصاص داده شده در سال جاری قرار است سهم مردم از پرداخت هزینه های درمان کمتر شود.

نیکبخت از خریداری دستگاه رادیوتراپی دوم استان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری خبر داد و افزود: یک دستگاه سی تی اسکن نیز برای بیمارستان طالقانی خریداری شده است.

وی از راه اندازی بخش پیوند مغزاستخوان استاندر آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: بخش کاشت حلزون گوش نیز امسال در استان راه اندازی می شود./ش


برچسب ها: کرمانشاه ، استخوان ، پیوند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.