روان‌درمانی، راهکاری برای درمان افسردگی

افسردگی مجموعه‌ای از حالات مختلف روحی و روانی است که از احساس خفیف ملال تا سکوت و دوری از فعالیت روزمره برور می‌کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، افسردگی معضل بسیار پیچیده‌ای است و افراد نمی‌توانند به تنهایی آن را حل کنند، معمولاً درمان افسردگی روندی طولانی مدت است بسیاری از مردم افسرده نیازی به مشورت با پزشک نمی‌بینند، افسردگی یک بیماری جدی است که می‌تواند بر اثر عدم تعادل مواد شیمیایی مغز با سایر عوامل ایجاد شود.

درست است که نشانه‌ها و عوامل افسردگی از شخصی به شخص دیگر متفاوت است اما برای اینکه فرد احساس بهتری داشته باشد راه‌هایی هم وجود دارد کاری که ممکن است برای یک نفر مؤثر باشد ممکن است برای دیگری پاسخ ندهد و هیچ درمانی نیست که بتواند همه ی انواع افسردگی را پوشش دهد در بیشتر موارد استفاده از ترکیبی از درمان‌های مختلف از قبیل حمایت اجتماعی، تغییر شیوه‌ی زندگی، تقویت مهارت‌های زندگی و افزایش انگیزه زندگی و فعالیت و همچنین استفاده از کمک افراد حرفه‌ای بهترین نوع درمان است.

ایجاد تغییرات در شیوه‌ی زندگی همیشه کار ساده‌ای نیست، اما می‌تواند اثری فوق‌العاده در فرد افسرده داشته باشد بسیاری افراد برای مدیریت استرس و ایجاد تعادل در احساسات خود به اندازه کافی مهارت ندارند.

داشتن مهارت‌های انگیزشی به افراد توانایی مقابله و کنار زدن مشکلات، آسیب‌ها و ضربه‌های روحی و زوال را می‌دهد درمان‌های دارویی به بهبود بعضی از مشکلات و علائم افسردگی در بعضی از افراد کمک می‌کنند، اما این داروها یک معالجه نیستند و به محض اینکه داروها قطع شود دوباره این علائم بروز می‌کنند.
 
درمان مؤثر برای افسردگی معمولاً شامل انواعی از روان درمانی است روان درمانی ابزاری را در اختیار افراد قرار می‌دهد که به کمک آن می‌توانند افسردگی را از زوایای مختلف درمان کنند، روان درمانی همچنین کمک می‌کند که افراد ریشه و عامل اصلی افسردگی خود را بیابند.

انتهای پیام/
برچسب ها: افسردگی ، درمان ، فعالیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار