نوبخت خبرداد:

اختصاص 10 هزار میلیارد تومان به بخش تولید با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها

سخنگوی دولت با بیان اینکه بر اثر اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، 10 هزار میلیارد تومان منابع حاصل به بخش تولید اختصاص خواهد یافت، اظهار کرد: این موضوع سبب سرمایه‌گذاری در بخش تولید شده و فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران؛محمدباقر نوبخت در حاشیه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران با بیان اینکه با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها،دو کار انجام می‌شود گفت: نخست افزایش عرضه است که این موضوع در حال فعال شدن بخش تولید و ایجاد فرصت شغلی خواهد شد تا از این طریق تعداد زیادی از ظرفیت‌های نیروی انسانی ماهر که هم‌اکنون بیکار هستند مشغول بکار شوند.


وی ادامه داد: بنابراین این موضوع بر روی اشتغال تاثیرگذار خواهد بود چرا که منجر به افزایش عرضه در برابر تقاضا می‌شود که این موضوع مهار تورم را با خود به دنبال دارد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی نهاد ریاست جمهوری به اقدام دیگر ناشی از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: اقدام دیگر در این خصوص بهبود خدماتی است که از سوی دولت در بخش بهداشت و درمان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در این صورت چهار هزار و 800 میلیارد تومان از منابع حاصل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها به بخش بهداشت و درمان اختصاص خواهد یافت، خاطر نشان کرد: علاوه بر این دو هزار میلیارد تومان نیز از منابع سال 92 به بخش بهداشت و درمان اختصاص می‌دهیم.

سخنگوی دولت با اعلام اینکه در نهایت بیش از شش هزار و 800 میلیارد تومان به بخش بهداشت و درمان اختصاص خواهد یافت، گفت: این موضوع سبب خواهد شد که بهبود خدمات درمانی و کاهش هزینه‌های درمان را به همراه داشته باشیم که از آثار موقت اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌هاست.

نوبخت افزود: ضمنا در زمینه آلودگی محیط زیست و کاهش این آلودگی‌ها قرار است از همین منابع استفاده کنیم.

انتهای پیام/


 

برچسب ها: نوبخت ، دولت ، مرحله ، دوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار