وزیر راه و شهرسازی در بازدید از فرودگاه زاهدان:

باند را برای "هواپیماهای پهن‌پیکر" آماده کنیم

وزير راه و شهرسازي در نخستين دقايق بامداد امروز سه‌شنبه از فرودگاه زاهدان بازديد و بر آغاز عمليات اجرايي باند دوم آن تأكيد كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عباس آخوندي در نخستبين دقايق بامداد امروز سه شنبه، 26 فروردين93 ، در بازديد از فرودگاه بين المللي زاهدان ، توسعه باند دوم اين فرودگاه را امري ضروري دانست و گفت: بايد تلاش كنيم اين باند براي نشست وبرخاست هواپيماهاي مسافري پهن پيكر آماده شود.
 
 وی با بيان اينكه رييس جمهوري توجه ويژه‌اي به استان سيستان و بلوچستان دارد، اظهار داشت: وضعيت پايانه هاي اين استان نيز به لحاظ مرزي بودن آن بايد مورد بررسي قرار گيرد.

وزير راه و شهرسازي افزود: در سفر به زاهدان بخش هاي مختلف حمل ونقل هوايي، دريايي، زميني وريلي اين استان مورد بررسي قرار مي‌گيرد و اقدامات لازم نيز در خصوص آنها انجام خواهد شد.

آخوندي در سفر به استان سيستان و بلوچستان ازمحورهاي زاهدان – بم وزاهدان – زابل نيز ديدن خواهد كرد.

بنابراين گزارش، هم اكنون علاوه بر انجام 88 پروازي كه هرهفته مسافران را در مسيرهاي داخلي جابجا مي‌كنند ، پروازهاي خارجي در مسيرهاي دبي، نجف، بغداد و جده نيز از طريق فرودگاه زاهدان انجام مي شود و قرار است بزودي پروازهاي زاهدان به كراچي و كويته پاكستان نيز از طريق اين فرودگاه راه اندازي شود.

اين گزارش حاكي است: طرح توسعه باند دوم فرودگاه هم اكنون پس از انجام مناقصه و مشخص شدن پيمانكار آن آماده است تا در صورت موافقت هيات مديره شركت فرودگاههاي كشور در اختيار پيمانكار قرار گيرد تا عمليات اجرايي آن آغاز شود.

همچنين قرار داد احداث اين باند 4 هزار و 250 متري جديد به مبلغ 48 ميليارد و 800 ميليون تومان آماده امضا است تا ، علاوه بر عريض شدن و تثبيت مقاومت آن، براي نشست و برخاست هواپيماها آماده شود.

گفتني است: باند كنوني فرودگاه زاهدان كه از 20 سال پيش به بهره برداري رسيده، پس از بهره برداري از باند جديد به عنوان تاكسي وي از آن استفاده خواهد شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار