معاون امور استان ها رسانه ملي

اعتماد به جوانان كليد تحول در برنامه سازي است

"كيومرث طهماسبي" گفت: جوانان هنرمند، خلاق و توانمند استاني در سال هاي اخير ثابت كردند مي توانند منشا تحول در توليدات مراكز استان ها باشند.

"كيومرث طهماسبي" در جمع هيات داوران برنامه هاي تلويزيوني هجدهمين جشنواره توليدات مراكز استاني با اشاره به اينكه آمار و ارقام در حوزه هاي فرهنگي نمي تواندعامل تعيين كننده و پيشرفت باشد تاكيد كرد: آنچه در اين حوزه مهم و قابل تامل است،قدرت اثرگذاري محصول فرهنگي است.
 
وي خاطرنشان كرد: تجربه نشان داده است كه هميشه برنامه هاي پرهزينه در ساختارهاي مرسوم برنامه سازي مورد توجه مخاطبان نيست بلكه در بسياري از مواقع معلوم شده است برنامه هاي كوتاه ولي مورد نياز مخاطب با اقبال بسيار گسترده مخاطبان روبرو بوده است.
 
معاون امور استان ها رسانه ملي با اشاره به توجه جدي به ساختار هاي نمايشي در كنار پرداختن به توليدات در همه ساختارهاي برنامه سازي گفت: در سال هاي اخير براي حمايت از برنامه سازان و شناسايي استعدادهاي جوان تلاش كرديم كه هر سال به يك ساختار برنامه اي توجه جدي شود،همين موضوع موجب ايجاد نهضت هاي توليدي در ساختارهاي مستند،پويانمايي،موسيقي- تصوير،فيلم هاي تلويزيوني و سريال سازي در مراكز استاني شد كه به واسطه همين هدايت گري استعدادهاي فراواني به حوزه هاي فرهنگي و هنري كشور معرفي شدند.
 
طهماسبي افزود:امروز توليدات تاثيرگذار جوانان بوشهري،ايلامي،ياسوجي و ساير استان هاي كشور به ترازي رسيده است كه علاوه بر جلب رضايت مخاطبان،به عنوان نمايندگان شايسته رسانه ملي در جشنواره هاي تراز اول داخلي و خارجي مورد توجه كارشناسان و منتقدان قرار گرفته و جوايز بخش هاي اصلي را از آن خود مي كنند.
 
وي با اشاره به گردآوري مجموعه هاي برگزيده از توليدات ممتاز استاني در سال هاي اخير گفت: اكنون با انتشار مجموعه هاي صداثري مستند با عنوان نگارستان (1) و (2) فيلم هاي تلويزيوني با عنوان نمافيلم ،موسيقي – تصوير با عناوين پيك آشناي(1) و(2) و همچنين مجموعه هاي خدمت،ايران،آيين زندگي و ... يادگاري ارزشمند از توليدات استاني در سيماي رسانه ملي باقي مانده است.
 
در اين نشست رئيس مركز سيماي استان ها با ارائه گزارشي از ميزان توليدات سيما در استان ها گفت: از جشنواره هفدهم در سال 1388 تا كنون 5249 عنوان برنامه شامل بيش از 4000 هزار ساعت انواع برنامه هاي نمايشي و بيش از 8500 ساعت برنامه هاي مختلف تركيبي تلويزيوني مراكز در جلسات ارزيابي مركز سيماي استان ها ارزيابي شده است.
 
عمران حيدري با اشاره به توجه به ويژگي بومي و محلي در توليد برنامه هاي مراكز افزود: توجه به اين ويژگي باعث شده است علاوه بر جلب رضايت مخاطبان اين توليدات در جشنواره هاي ملي و بين المللي حضوري موفق و موثري داشته باشند.
 
وي با اشاره به رشد كيفي توليد سيماي استان ها با توجه به ارزيابي انجام شده در 4 سال گذشته در مورد چگونگي انتخاب آثار راه يافته به جشنواره توليدات مراكز گفت: امسال چهارگروه از كارشناسان برنامه هاي راه يافته به بخش مسابقه جشنواره را در ساختارهاي مختلف داوري مي كنند.
 
بنابراين گزارش در پايان اين نشست معاون امور استان هاي سازمان احكام داوران بخش سيماي هيجدهمين جشنواره توليدات مراكز استان ها را به آنان ابلاغ كرد. 


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار