وزير راه و شهرسازي اعلام كرد

عبور سالانه يك ميليون تن "كالاي ترانزيتي" از مرز "ميرجاوه"

وزير راه و شهرسازي با اشاره به اهميت مرز ميرجاوه در استان سيستان و بلوچستان گفت : سالانه يك ميليون تن كالاي ترانزيتي از اين مرز عبور مي‌كند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت راه و شهرسازي ، عباس آخوندي در ادامه بازديد امروز ، سه شنبه 26 فروردين 93 ، از پروژه هاي حمل و نقلي استان سيستان و بلوچستان، با اعلام اينكه سالانه بيش از يك ميليون تن كالاي ترانزيتي از مرز ميرجاوه عبور مي‌كند، اظهار داشت: همچنين سالانه 200 هزار تن واردات اقلامي نظير برنج، سيب‌زميني و از اين قبيل از طريق مرز ياد شده انجام مي‌شود داريم.

وي با بيان اينكه بيشترين واردات كالا در سال 92 پس از تركيه از طريق پايانه مرزي ميرجاوه از كشور پاكستان انجام شده است ، افزود: اقدامات نرم‌افزاري مشخصي لازم داريم كه بتوانيم در قالب مذاكرات دوجانبه پيمان‌هاي تجاري بهتري با كشورهاي افغانستان و پاكستان داشته باشيم.

وزير راه و شهرسازي ، با تأكيد براهميت محور ترانزيتي شرق و هم‌مرزي آن با دريا، تصريح كرد: 1400 كيلومتر مرز از چابهار تا دوقارون داريم و اين مرزي است كه مي‌تواند در حد جابه‌جايي كالا به آسياي ميانه مؤثر باشد.

وي با بيان اينكه در بحث جاده‌هاي بزرگراهي، راه‌آهن و توسعه بنادر وظايف خطيري داريم كه بايد اجرا كنيم، ادامه داد: اتصال راه‌آهن چابهار به شبكه سراسري ريلي در بازديد رئيس‌جمهور از اين بندر در روز آينده بررسي مي‌شود.
 
آخوندي خاطرنشان كرد: در حال حاضر از چابهار تا زاهدان جاده وجود دارد، ضمن آنكه از ايرانشهر تا خاش نيز 140 كيلومتر محور در حال تعريض است كه 50 كيلومتر آن چهاربانده شده است.
 
**بازنگري طرح جامع مسكن ادامه دارد

وزير راه و شهرسازي در ادامه اظهار داشت: در حال بازنگري طرح جامع مسكن هستيم تا طبق سياست‌هاي مقام معظم رهبري و گفتمان امام خميني(ره) براي اقشار كم‌درآمد مسكن تهيه كنيم.

آخوندي افزود: از بنياد مسكن خواسته‌ام كه مسئوليت مسكن اجتماعي را براي دهك‌هاي پايين جامعه برعهده بگيرد تا با همكاري شهرداري، خيرين مسكن‌ساز و ساير نهادهاي مردمي بتوان كمكي به اقشار كم‌درآمد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار