وزير راه و شهرسازي خبر داد:

فروش 2000 ميليارد تومان "اوراق مشاركت" براي توسعه "راه‌هاي كشور "

وزير راه و شهرسازي با اشاره به تصويب هيأت وزيران مبني بر فروش سهام دولتي براي توسعه راه‌هاي كشور گفت: فروش ۲۰۰۰ ميليارد تومان اوراق مشاركت براي توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها در سال ۹۳ پيش‌بيني شد كه روند انجام آن در حال نهايي شدن است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  پايگاه اطلاع رساني وزارت راه و شهرسازي ، عباس آخوندي در حاشيه سفر امروز ، سه شنبه 26 اسفند 93 ، به استان سيستان و بلوچستان درخصوص جذب منابع و اعتبار براي توسعه زيرساخت‌هاي حمل و نقل كشور ، اظهار داشت : در سال 93 فروش 2000 ميليارد تومان اوراق مشاركت پيش‌بيني شده است كه در حال آماده‌سازي مراحل فروش آن هستيم.

وي با اعلام اينكه مبالغي نيز از محل فروش سهام شركت‌هاي دولتي براي اجراي پروژه‌ها در نظر گرفته شده است، افزود: در پايان سال گذشته هيئت‌وزيران مبلغي را به عنوان فروش سهام شركت‌هاي دولتي در روز 28 اسفندماه درنظر گرفت.

آخوندي ادامه داد: با توجه به آنكه مبالغ سهام فروخته‌شده از سال 93 واريز مي‌شود، در اين باره مشكلي حقوقي داريم كه اگر برطرف شود توسعه جدي راه‌ها هر چه زودتر عملياتي مي‌شود، ضمن آنكه بخشي از مطالبات پيمانكاران پرداخت خواهد شد.

وزير راه و شهرسازي بيان كرد: مشكلات حقوقي مورد مذكور در هيئت وزيران در حال پيگيري است.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه در سفر خود از پروژه‌هاي حمل و نقلي در انواع مدل‌ها شامل ريلي، هوايي، دريايي و جاده‌اي بازديد خواهيم داشت، بيان كرد: امروز از بزرگراه زاهدان ـ بم بازديد شد؛ اين پروژه در حال تكميل براي چهاربانده شدن است كه از طرف زاهدان 30 كيلومتر از آن افتتاح شده و 11 كيلومتر آماده آسفالت است.

وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه پروژه بزرگراه‌هاي زاهدان ـ زابل و زابل ـ نهبندان در حال اجرا است، گفت: اميدواريم در سفر رئيس‌جمهور به استان سيستان و بلوچستان درباره منابع مالي پروژه‌ها تصميم‌گيري شود تا بتوان تخصيص 100 درصدي به پروژه‌ها داشت.

وي ادامه داد: پروژه بزرگراه بم ـ زاهدان با 300 كيلومتر طول در قطعات مختلف در حال اجرا است.

آخوندي افزود: بزرگراه زاهدان ـ زابل نيز در حال تكميل است كه سعي مي‌كنيم تا پايان امسال 100 كيلومتر از آن به بهره‌برداري برسد.

وي با اشاره به فرمان مقام معظم رهبري درباره اقتصاد مقاومتي و لزوم توجه به ترانزيت براي اجراي اين فرمان، بيان كرد: در مورد بندر چابهار، توسعه جدي در دستوركار است، ضمن آنكه خط آهن زاهدان ـ بم ـ كرمان در اين سفر بررسي مي‌شود.

وزير راه و شهرسازي گفت: محور ترانزيتي ديگري وجود دارد كه زاهدان و زهك را از طريق بم به بندرعباس وصل مي‌كند كه در حال برنامه‌ريزي براي افزايش ظرفيت اين محور هستيم.

در بازديد وزير راه وشهرسازي از پروژه هاي حمل ونقلي معاون معماري و شهرسازي و رئيس سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي،معاون ساخت بزرگراه هاي شركت ساخت و مديران كل استاني حضورداشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار