شیشه گرها:

برای کسب سهمیه المپیک جوانان هنوز دیر نشده است

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز کشورمان گفت: برای کسب سهمیه المپیک جوانان هنوز فرصت داریم البته توقعات از تیم ملی باید متناسب با امکانات باشد.

محسن شیشه گرها در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در خصوص مسابقات آزاد جهانی هند اظهار داشت: ملی پوشان ایران درخشش خوبی در هند داشتند و ما موفق شدیم تیم ملی الف جوانان هند را که از قدرت‌های خوب آسیا محسوب می‌شود و یکی از حریفان سرسخت ما است را در مرحله گروهی حذف کردیم، ملی پوشان هم چون باشت باوی و امیری نیا هم در این دوره از رقابت‌ها موفق شدند دو مدال برنز در قسمت‌های تیمی و دوبل کسب کنند ضمن اینکه حاجی ئی به همراه سیمینکو از قزاقستان موفق شدند مدال نقره تیمی را از آن خود کنند.
 
مربی تیم ملی جوانان تنیس روی میز کشورمان در مورد کسب سهمیه المپیک جوانان تصریح کرد: مگر ما تاکنون چند بار موفق شده بودیم سهمیه حضور در المپیک جوانان را بگیریم؟ ایران تاکنون در هیچ دوره‌ای از این پیکارها نماینده نداشته است اما متاسفانه برخی از باخت ملی پوشان خوشحال می‌شوند.   
 
وی ادامه داد: این روند نباید ادامه یابد ما باید تلاش کنیم تا از این به بعد همیشه در المپیک جوانان نماینده داشته باشیم،البته هنوز هم دیر نشده است و با توجه به امتیازاتی که بازیکنان کشورمان در مسابقات انتخابی کسب کرده‌اند فکر می‌کنم امکان این را داریم که در فرصت باقی مانده کسب سهمیه کنیم و امیدوارم این اتفاق بیفتد.
 
*سطح توقعات باید براساس امکانات موجود باشد 
 
شیشه گرها نظر خود را در خصوص برگزاری اردوهای تیم ملی و تعداد محدود آن‌ها این گونه بیان کرد: نمی‌گویم همه چیز ایده آل است ولی سطح توقع باید براساس امکانات موجود باشد.
 
در حال حاضر تمامی فدراسیون‌ها با مشکلات مالی مواجه هستند و تنیس روی میز هم مستثنی نیست البته این را می‌يذیرم که اردوهای ما کم بوده ولی همانطور که گفتم باید براساس موقعیت و امکانات موجود از ملی پوشان توقع داشته باشیم، لباس تیم ملی بسیار مقدس است و هر بازیکنی که موفق به پوشیدن آن می‌شود باید تلاش مضاعفی را داشته باشد.
 
شیشه گرها در پاسخ به این پرسش که معیار انتخاب بازیکنانی که در مسابقات انتخابی سهمیه المپیک شرکت کرده‌اند چه بوده است گفت: من برنامه‌های خود را پیش از این به فدراسیون تقدیم کردم و در جلسه کمیته فنی هم تصمیم بر این شد که امیری‌نیا در مسابقات انتخابی هند و با شت باوی در تایلند شرکت کند حتی برخی کارشناسان بر این عقیده بودند که باشت باوی به دلیل درخشش خوبی که در مسابقات اخیر داشت باید به عنوان نفر چهارم یا پنجم تیم ملی انتخاب شود.
 
*در خصوص مربیان بی‌انصافی می‌شود   

مربی تیم ملی جوانان تنیس روی میز کشورمان گفت: متاسفانه اکنون به گونه‌ای است که زمانی که یکی از نمایندگان کشورمان کسب سهمیه می‌کردند یا موفقیت دیگری حاصل می‌شد، بسیاری از عوامل یا نفرات در موفقیت وی نقش داشتند به جز مربی اما به محض این که بازیکنی کم فروغ در مسابقه‌ای ظاهر شود همه بی‌گناهند به جز مربی تیم ملی که فکر می‌کنم این قضاوت‌ها بی‌انصافی است.
 
*محدودیت‌های مالی به ما اجازه اعزامهای برون مرزی نمی‌دهد!

شیشه گرها اذعان داشت: محدودیت‌های مالی به ما اجازه شرکت در مسابقات مختلف برون مرزی را نمی‌دهد و از آن جا که بازیکنانمان می‌خواهند از فرصت‌های به وجود امده حداکثر استفاده کنند و عملکرد خوبی داشته باشند در برخی موارد به آنها استرس وارد می‌شود امیری نیا در هند در حالی در جایگاه سوم قرار گرفت که سید چهارم مسابقات بود و موفق شد آبیشک هندی را که دارای رتبه 62 جهان بود در دیدار رده بندی شکست دهد.
 
وی اضافه کرد: استرس یکی از مهمترین عوامل کم فروغی باشت باوی در تایلند بود البته وی می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد که در نهایت در لیست بازیکنان ذخیره قرار گرفت.
 
سرمربی تیم جوانان تنیس روی میز وضعیت رنکینگ شاگردانش را این گونه تشریح کرد: امیری نیا رشد خوبی داشته است وی از رده 161 با توجه به پیروزی‌هایی که به دست آورد با 55 پله صعود هم اکنون در جایگاه 106 است وی موفق شد آبیشک از هند را با رنکینگ 62 و دو بار گوبتا از هند را با رنکینگ 112پوه شاوو با رتبه 134، لیم ژنگ با رده 140، لوی منگ با رنکینگ 171 همگی از سنگاپور و هم چنین بازیکنان عربستان و سریلانکا را شکست دهد.
 
وی افزود: حامد باشت باوی نیزدرخشش خوبی در مسابقات مختلف به ویژه مسابقات فجر بزرگسالان و جوانان و در اپن هند داشت و از رده 116 به 107، نه پله صعود کرد، وی در هند موفق شد شاه نیشاد نایب قهرمان فجر کاپ با رنکینگ 151 را شکست دهد هم چنین گوبتن از هند با رتبه 85 جهان و ساها و آبشیک از هند با رنکینگ کنونی 85 و بسیاری از بازیکنان هند و سریلانکا را شکست دهد.   
 
سرمربی تیم ملی جوانان افزود: حاجی ئی نیز سیر صعودی داشت و در مسابقات خوش درخشید و موفق شد در فجر کاپ بازیکن بلاروس و هند را با رنکینگ 85 شکست دهد هم چنین بازیکنان مختلف را از هند و سریلانکا شکست داد و از جایگاه 181 با 27 پله ارتقا به رتبه 154 جهان برسد هم چنین وی در چند ماه اخیر موفق شد دوباره به مسابقات دسته یک بزرگسالان راه یابد.
 
شیشه گرها با بیان این که جوانان پشتوانه‌ای برای تیم ملی بزرگسالان بوده‌اند خاطر نشان کرد: بازیکنانی که از رده سنی جوانان خارج می‌شوند کار سختی را پیش رو دارند تا به تیم بزرگسالان برسند ولی در سال گذشته دو بازیکن مستعد و جوان کشورمان (پوریا عمرانی و محمدعلی رویین تن ) که از این رده خارج شدند جایگاه خوبی را در تیم ملی بزرگسالان تصاحب کردند به طوری که پوریا عمرانی با تیم ملی بزرگسالان برای مسابقات جهانی انتخاب شد و رویین تن نیز اختلاف بسیار کمی تا انتخابی داشت هم چنین بازیکنانی هم چون آرمان حاجی ئی، سروش امیری نیا و باشت باوی و دیگر بازیکنان مستعدی که در دسته برتر جوانان هم چون متین حیدری حضور دارند ان شالله در آینده جایگاه خوبی در رده بزرگسالان خواهند داشت که البته باید مربیان و دست اندرکارانی که در استان‌های مختلف برای این بازیکنان زحمت کشیده‌اند قدردانی کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار