نجات خانواده هشت نفره خراسانی در ارتفاعات تفتان/مرد 55 ساله با بالگرد به بیمارستان منتقل شد

سخنگوی سازمان امداد و نجات در گزارش عملیات کوهستان این سازمان به تشیرع جزئیات مفقود شدن خانواده هشت نفره خراسان رضوی و همچنین نجات مرد 55 ساله در تبریز از ارتفاعات بهلور خبر داد.

درخشان در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران در تشریح گزارش هفتادو ساعته عملیات کوهستان  گفت: طی 72 ساعته گذشته، امداد و نجات با 27 موردعملیات کوهستان به کمک آسیب دیدگان شتافت که استان‌های کردستان،تهران، سیستان و بلوچستان و فارس هر کدام با سه مورد عملیات امدادی پر حادثه‌ترین کوهستان‌های 72 ساعته گذشته را رقم زدند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: طی این مدت 56 نفر دچار حادثه شدند که نیرو‌های امدادی  29 نفر از آنان را از مرز نجات دادند و پس از ارائه خدمات اولیه درمانی، نونزده نفر را که به مراقبت درمان بیشتر نیاز داشتند به مراکز درمانی منتقل کردند.
 
سخنگوی سازمان امداد و نجات در ادامه با اشاره به مفقود شدن خانواده هشت نفری خراسانی  گفت: روز چهارشنبه 28 فروردین ماه یک خانواده هشت نفری از خراسان رضوی که به نیت تفریح به سمت سیستان و بلوچستان در حرکت بودند و پس از صعود به قله‌ی تفتان به علت تاریکی هوا در ساعت 20 شب مفقود می‌شوند. 
 
وی در ادامه تصریح کرد:پس از تماس این خانواده با  شماره 112 امداد و نجات، بلافاصله یک تیم چهار نفره به منطقه تفتان‌اعزام می‌شوند و پس از هشت ساعت عملیات جستجو این خانواده خراسانی  در سلامت  کامل پیدا می‌شوند.
 
حسین درخشان در ادامه به انتقال پیر مرد کوه نورد به بیمارستان در  ارتفاعات بهلور تبریز اشاره کرد و بیان کرد: همچنین روز گذشته ساعت 15و 45 دقیقه یک مرد 55 ساعته که به ارتفاعات بهلور تبریز صعود کرده بود به علت افت فشار دچار بیهوشی می‌شود.
 
وی در ادامه افزود: نیروهای امدادی پس از اعزام به محل مورد نظر در چهار سوتی عملیات پروازی پیرمرد را با بالگرد امدادی به  بیمارستان تبریز منتقل می‌کنند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: کوهنورد ، تفتان ، جمعیت ، هلال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار