پیشنویس تفاهم نامه ارتش خونبخش با سازمان انتقال خون امضا شد

در آستانه روز ملی ارتش جمهوری اسلامی ایران با امضای پیش نویس تفاهمنامه میان سازمان انتقال خون و نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران زمینه سازی برای تشکیل طرح ملی ارتش خونبخش در کشور آغاز شد.

به گزارش گروه علمی باشگاه  خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران طرح ملی ارتش خونبخش که به ابتکار دفتربرنامه ریزی جذب و نگهداری اهدا کنندگان خون و گروه 405 عملیات روانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است در صورت تصویب به اجرا در خواهد آمد.
 
بر اساس پیشنویس تفاهم‌نامه‌ای که میان سازمان انتقال خون کشور و نیروی زمینی ارتش منعقد شد در صورت تصویب این طرح، نیروهای ارتش در مواقع وقوع حوادث و سوانح در صحنه حاضر شده و خون اهدا می کنند.
 
سرتیپ کمال پیمبری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ارشد نظامی ارتش در استان البرز به مناسبت امضای این تفاهم‌نامه در گروه 405 عملیات روانی نیروی زمینی ارتش، گفت: به دستور فرمانده نیروی زمینی ارتش تفاهم‌نامه‌ای امضا می‌شود تا بر اساس آن نیروهای زمینی ارتش برای اهدای خون وامداد در صحنه‌های مختلف از جمله حوادث غیرمترقبه به کمک مردم بیاید.
 
وی ادامه داد: طرح ملی ارتش خون‌بخش البته نیاز به بررسی دقیق و ساماندهی دارد به همین منظور در کمیته مشترکی که میان دو طرف تفاهم نامه تشکیل می‌شود حضور مستمر نیروها تعریف می‌شود و پس از تطبیق اجرایی خواهد شد.
 
ارشد نظامی ارتش در استان البرز افزود: این طرح ملی به عنوان تفاهم‌نامه مورد توافق قرار گرفته است و با تجزیه تحلیل ستاد نیروی زمینی در قالب کمیته مشترک در سطح کشور اجرایی خواهد شد.
 
وی افزود: مفاد این تفاهم‌نامه پس از تصویب به زودی اعلام و اجرا خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه نیروهای ارتش از کارمندان سالم وفادار و ایثار‌گر تشکیل شده است، گفت: همیشه نیروهای ارتش در خط مقدم هجمه‌های دشمن قرار داشته و کشور همیشه با هجوم دشمنان خارجی مواجه نیست بلکه حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله نیز کشور را تهدید می‌کند.
 
وی ادامه داد: بنابراین نیروهای ارتش می‌توانند در شرایطی که مردم دچار صدمه‌های جسمی و روحی در حوادث شده‌اند به کمک آن‌ها بیایند و چون نگهداری و انتقال خون بسیار هزینه‌بر بوده و شرایطی را می‌طلبد می‌توان از ظرفیت ارتش در امر خون‌رسانی کمک کرد.
 
در جلسه خبری که بدین منظوربا حضور دکتر سیما ذوالفقاری معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون ایران و زمان حمزه پور معاون روابط عمومی این سازمان  در پادگان گروه 405 عملیات روانی پرندک تشکیل شد دکتر یکتا پرست مدیر کل دفتر برنامه ریزی ، جذب و نگهداری اهدا کنندگان یکی از پیشنهاد دهندگان این طرح گفت: در شرایطی که دسترسی به خون مورد نیاز مجروحان نباشد و امکان انتقال کیسه های خون وجود نداشته باشد، گروه اهدا کننده مستمری که سالانه 4 بار اهدای خون انجام می دهند و سلامت خون آنها به صورت پیوسته بررسی می شود، طی فراخوانی ضمن امداد رسانی به مجروحان آماده اهدای خون خواهند بود.
 
بنا بر این گزارش سرتیپ دوم ظفر میرزا بیگی فرمانده گروه 405 عملیات روانی نیز در توضیح این طرح گفت: نیروهایی که برای این طرح ثبت نام می کنند از نیروهای پایور و ثابت ارتش خواهند بود و همگی به صورت داوطلب انتخاب می شوند و اجباری در کار نخواهد بود. وی نیروهای ارتش جمهوری اسلامی را همچون همیشه آماده ایثار خون و جان برای حمایت و دفاع از کشور اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرامین مقام عظمای ولایت دانست.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.