در مراسمی با حضور علی‌عسگری؛

پروین داداندیش رئیس جدید واحد تهران غرب دانشگاه آزاد شد

مراسم معارفه رئیس جدید واحد تهران غرب دانشگاه آزاد اسلامی در محل این واحد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، مراسم معارفه جدید واحد تهران‌غرب دانشگاه آزاد اسلامی عصر در این واحد دانشگاهی برگزار شد، در این مراسم "پروین داداندیش" رئیس جدید دانشگاه آزاد واحد تهران غرب ضمن تأکید بر نقش دانشگاه آزاد در کشور به عنوان بزرگترین دانشگاه خصوصی که بدون درآمد نفتی اداره می‌شود، گفت: دانشگاه آزاد از بزرگترین دانشگاه‌های جهان اسلام است که با نزدیک به یک میلیون دانشجو می‌تواند الگوی مناسبی برای جهان اسلام باشد.

وی افزود: ما خانواده‌ای بزرگ هستیم که در جهت پیشبرد و تعالی یک هدف گام برمی‌داریم و اگر رقابتی هم در این میان وجود دارد در جهت هم‌افزایی است.

رئیس شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص برنامه‌های پیش رو اظهار داشت: دانشگاه آزاد در دور جدیدی که پیش رو دارد در راه پیشرفت کیفی قدم برخواهد داشت و در جهت برنامه‌های پنج ساله پیش خواهیم رفت. ضمن اینکه برنامه کوتاه‌مدت ما برطرف کردن مشکلات دانشجویان و اساتید می‌تواند باشد. حقیقتأ دکتر میرزاده هم در این مورد قول همه‌گونه همکاری و پشتیبانی داده‌اند و در این زمینه پیش‌قدم هستند.

داداندیش در پاسخ به اظهارات برخی افراد تیم قبلی که وی را به "آمدن با تیم به دانشگاه آزاد" متهم کرده‌اند، تصریح کرد: من با تیم نیامده‌ام؛ با کیف آمدم و با کیف هم می‌روم.

علی‌عسکری: اگر فمینیسم را نفی می‌کنیم باید برای آن جایگزین داشته باشیم

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین تیمور علی‌عسکری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی که به نمایندگی از طرف دکتر میرزاده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم حضور داشت با گرامی داشتن روز زن و مقام حضرت فاطمه(س) گفت: زن از جایگاه رفیعی برخوردار است، نوع ارتباط عاطفی که پیامبر با حضرت فاطمه(س) داشتند برای جامعه درسی بزرگ است؛ در واقع زنان و مردان مسلمان باید رابطه متقابل را از این بزرگواران بیاموزند.

علی عسکری در مراسم معارفه دومین رئیس زن دانشگاه آزاد با بیان خاطره‌ای از دوران جنگ تحمیلی افزود: در یکی از عملیات‌ها خانمی حضور داشتند که ماشین حمل مهمات را می‌آوردند، از آن بانوی محترم پرسیدم شما نمی‌ترسید که این کار را انجام می‌دهید، گفت نه، مگر حضرت زینب از جنگ می‌ترسیدند که من بترسم.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد در ادامه اظهار داشت: متأسفانه تفکر دینی بعدها چنان دچار تخریب شد که نیمی از جامعه در نتیجه تحجر دینی به هیچ انگاشته شد.

وی با رد تفکر اومانیستی و غربی ادامه داد: ما تفکر ابزاری و اومانیستی غربی را منطبق با اندیشه دینی و اسلامی نمی‌دانیم. شکی نیست که غرب شخصیت زن را به هیچ گرفته است؛ اما در جامعه دینی ما نیز با وجود سالیانی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد زن در چالش فمینیسم و تحجر گرفتار آمده است.

علی‌عسکری با بیان اینکه "افراط و تفریط در مسئله زن و خانواده، جزو مواردی است که می‌تواند بسیار برای کشور بسیار زیان‌آور باشد" تصریح کرد: اگر ما فمینیسم را نفی می‌کنیم تحجر را نیز نفی می‌کنیم. خوشبختانه این دولت، دولت تدبیر است و با افراط و تفریط مقابله می‌کند.

وی در عین حال تأکید کرد: تفکر ما این است که اگر فمینیسم را نفی می‌کنیم باید برای آن جایگزین داشته باشیم.

معاون پارلمانی رئیس دانشگاه آزاد افزود: زنان با وجود همه زحماتی که در جریان جنگ تحمیلی و انقلاب متحمل شدند؛ متأسفانه در دوره‌های گذشته تا حدودی مورد بی‌توجهی قرار گرفتند.

علی‌عسکری، تفکر دانشگاه آزاد را کشف استعدادهای بانوان ذکر کرد و ادامه داد: خانم دکتر داداندیش امروز در واحد تهران غرب معرفی شدند، ما بنا را بر کشف استعدادهای بانوان گرامی گذاشته‌ایم.

وی با اشاره به سخنان اخیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: به گفته آیت‌الله هاشمی رفسنجانی "هر چه مصلحت است باید بیان کنیم". ما فکر می‌کنیم این تضییع حق در مورد خانم‌ها اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سمیه السادات خدائی
۱۱:۲۲ ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
از این دست انتخابها را به فال نیک می گیریم وامید داریم زنان توانمند در همه عرصه ها بدرخشند. با آرزوی توفیق
Iran (Islamic Republic of)
احمد جعفری نائینی
۱۶:۵۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۳
با احترام من مایل به همکاری می باشم .
آخرین اخبار