زارعان مطرح کرد

دستیابی به تراز استانداردهای بین‌المللی با ارتقاء سطح کیفی صنعت هسته‌ای

معاون حفاظت و امنیت سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه در حال حاضر صنعت هسته‌ای با ارتقاء سطح کیفی تلاش دارد به تراز استانداردهای بین‌المللی دست یابد، گفت: در فعالیت‌های رو به رشد صنعت هسته‌ای ما شاهد دستاوردهای جدیدی هستیم که تولید محصول ارزشمند و گران قیمت اکسیژن 18 و پروژه اتاق کنترل راکتور تهران نمونه‌هایی از آنها است؛ ایزوتوپ اکسیژن 18 یکی از پر مصرف‌ترین ایزوتوپ‌های پایدار است که کاربردهای فراوانی در عرصه‌های پزشکی و درمان سرطان‌ها دارد و انشاء الله ملت عزیز ایران از نتایج این دستاورد بهره مند خواهند شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان انرژی اتمی؛ "اصغر زارعان"  معاون حفاظت و امنیت سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه مراسم ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن که روز یکشنبه 31 فروردین‌ماه در سالن خوارزمی سازمان برگزار شد با اشاره به ایثار و مجاهدت‌های حضرت فاطمه زهرا (س)، آن حضرت را افتخار خاندان وحی و چراغ راهنمای زنان اسلام نامید و این روز را روزی بسیار مبارک و بابرکت خواند.

وی تصریح کرد: در فعالیت‌های رو به رشد صنعت هسته‌ای ما شاهد دستاوردهای جدیدی هستیم که تولید محصول ارزشمند و گران قیمت اکسیژن 18 و پروژه اتاق کنترل راکتور تهران نمونه‌هایی از آنها است؛ ایزوتوپ اکسیژن 18 یکی از پر مصرف‌ترین ایزوتوپ‌های پایدار است که کاربردهای فراوانی در عرصه‌های پزشکی و درمان سرطان‌ها دارد و انشاء الله ملت عزیز ایران از نتایج این دستاورد بهره مند خواهند شد.

زارعان در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص ارزیابی میزان پیشرفت صنعت هسته‌ای و دستاوردهای جدید سازمان انرژی اتمی ایران اظهار داشت : باید تاکید کنم پروژه اتاق کنترل با رعایت استانداردهای روز جهان به انجام رسیده است.

وی افزود : پیشرفت‌های صورت گرفته در صنایع پزشکی مانند تهیه رادیو داروها، تشخیص بیماری و درمان آنها و درمان سرطان‌ها و صنایع کشاورزی، امنیت غذایی و گیاهان، قابل تأمل است که انشاءالله طی دو ماه آینده برخی از این پروژه‌های پژوهشی که در حوزه کاربرد پرتوها قرار می‌گیرند، وارد فاز صنعتی خواهند شد و در موعد مقرر توسط ریاست عالی سازمان جزئیات آن اعلام می‌گردد و ملت شریف و بزرگوار و با بصیرت ایران از این دستاوردهای جدید آگاه خواهند شد.
 
معاون حفاظت و امنیت سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ یکی از مهمترین فواید دستاوردهای هسته‌ای تقویت اعتماد به نفس ملی و عمیق شدن آن بوده که این اعتماد به نفس نشان دهنده تعصب متخصصین بی نام و نشان به فعالیت‌های خود در این صنعت بوده و این خاری در چشم دشمنان است.

زارعان سپس در پاسخ به سوالی در خصوص اشاره اخیر مقام معظم رهبری به تلاش دشمنان در فضاسازی و دروغ‌پردازی علیه نظام اسلامی که یک نمونه آن موضوع هسته‌ای است و اینکه رویکرد هدف‌دار دشمن چیست، گفت: با نگاه گذرا به تاریخ انقلاب اسلامی از زمان جنگ تحمیلی تاکنون متوجه می‌شویم که دشمنان و بدخواهان نظام با روش‌ها و برنامه‌های متعدد تلاش می‌کنند که پیشرفت علمی و صنعتی کشور را کند نمایند.

وی افزود: در حال حاضر نیز با اقدامات نرم مانند حملات سایبری و تزریق بدافزارهای هوشمند سعی در ایجاد اختلال در فرایندهای فنی از جمله چرخه سوخت و خارج نمودن افراد از چرخه خدمت رسانی را دارند که بحمدا... به هیچ یک از اهداف خود نرسیده‌اند و نخواهند رسید.
 
زارعان گفت: از طرفی با توجه به صدور فتوای تاریخی مقام معظم رهبری مبنی بر حرمت تولید، انباشت و به کارگیری تسلیحات اتمی می‌بینیم که این فضا سازی‌ها و دروغ پردازی‌ها ادامه دارد و البته تجربه ثابت کرده که آنها راه به جایی نخواهند برد و اقدامات مذبوحانه آنها تاکنون با شکست مواجه شده و مراجع نظارتی و امنیتی با رصد به هنگام و هوشمندانه امید دشمنان را به ناامیدی تبدیل کرده‌اند.

وی تاکید کرد: البته تعداد اندکی افراد ناآگاه تحت تأثیر این فضای رسانه‌ای قرار گرفته اند که امیدواریم آنها نیز با بررسی واقعیت‌ها و درک بیشتر از دستاوردهای صنعت هسته‌ای با تدبیر بهتری عمل نمایند.

معاون سازمان انرژی اتمی افزود: ما عملیات‌های هویزه، فتح المبین و بیت‌المقدس که شاهد صداقت‌ها، ایثارها از خودگذشتگی‌ها و فداکاری‌ها بوده فراموش نخواهیم کرد و با همان آرمان‌ها و ارزش‌ها کارهای خودمان را در سنگرعلم و فناوری تا رسیدن به اهداف نهایی ادامه خواهیم داد و حتی آماده شهادت جهت رسیدن به این آرمان‌ها و حفظ آنها هستیم و نخواهیم گذاشت جهان سلطه به زورگویی‌های خودش ادامه دهد.

زارعان اضافه کرد: جوانان این مرز و بوم همچون زمان جنگ با تلاش صادقانه ره چند ساله را با کوتاهترین زمان در این سنگر مقدس یعنی سازمان انرژی اتمی طی نموده‌اند و به این فرایند، همچنان با قدرت و قوت ادامه خواهند داد.
 
وی همچنین در خصوص ارزیابی چشم‌انداز صنعت هسته‌ای با توجه به فشارهای سیاسی و تحریم‌های اقتصادی و اینکه پیشتر هر آنچه از برنامه‌های صنعت هسته‌ای اعلام کرده‌اند، در موعد مقرر تحقق یافته است، اظهار داشت: با عنایت به رهنمودهای سازنده مقام معظم رهبری و حمایت‌های بی دریغ دکتر روحانی ریاست محترم جمهور و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در استفاده صلح آمیز از صنعت هسته‌ای و همچنین پشتیبانی مردم عزیز کشورمان و با تلاش متخصصین بی‌ادعای این صنعت انشاءالله آینده فناوری هسته‌ای روشن و روبه رشد است که موجب عزت و سربلندی و بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در صحنه‌های علمی و بین‌المللی بیش از پیش خواهد شد؛ خصوصاً در حال حاضر که صنعت هسته‌ای با ارتقاء سطح کیفی تلاش دارد به تراز استانداردهای بین‌المللی دست یابد.
 
زارعان در ادامه گفت: صنعت هسته‌ای با اتکا به خداوند متعال و ائمه اطهار و تدابیر ارزشمند و مدیریت جهادی ریاست عالی سازمان به شدت و قوت در حال پیشرفت بوده و فشارهای سیاسی، تهدیدات و تحریم‌های اقتصادی دشمنان نمی‌تواند در خودباوری ایجاد شده در جمهوری اسلامی ایران و صنعت هسته‌ای اثر گذار باشد بنابراین فعالیت‌های این سازمان از جمله در زمینه تحقیق و توسعه به هیچ وجه متوقف نخواهد شد و این حرکت پرشتاب با برنامه‌ریزی همراه با اعتماد به نفس بیشتر در مجموعه سازمان انرژی اتمی در حال انجام است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: این خادم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از همه مسئولین نظام به ویژه مقام معظم رهبری که این صنعت را تاکنون مورد حمایت همه جانبه قرار داده‌اند کمال تشکر را دارم و باید بدانیم صنعت هسته‌ای کشور متعلق به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/
برچسب ها: سازمان ، انرژی ، اتمی ، صنعت ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار