کواچ: فراموش نکنید که پیاچتنزا یکی از قوی‌ترین تیم‌های دنیاست

اسلو بودان کواچ، سرمربی تیم والیبال پروجا بعد از فینالیست شدن تیمش در چهارچوب رقابت‌های سری a ایتالیا گفت: بازیکنانم مسابقه بسیار زیبایی را به معرض نمایش گذاشته و با قلبشان در زمین حاضر شدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اسلوبودان کواچ سرمربی تیم والیبال پروجا بعد از پیروزی تیمش در پنجمین مسابقه از رقابت‌های پلی‌اف والیبال سری A1 ایتالیا گفت: من فکر می‌کنم نتوانیم با کلمات موفقیتی را که تیم پروجا در مقابل تیم پیاچتنزا کسب کرد تعریف کرده ودر باره آن حرف زد. اگر صادق باشیم نمی‌توانیم این موضوع را انکار کنیم ما در این بازی روی نقاط ضعف حریف که ضعف فیزیکی در اولویت آن بود تمرکز کرده و از این ضعف استفاده لازم و کافی را کردیم.



منهای در نظر گرفتن نقاط ضعف حریف باید تاکید کنم که بازیکنان من هم در مقابل تیم پیاچنتزا خارق‌العاده ظاهر شده و توانستند قدرتشان را به خوبی بکار بگیریند. من فکر می‌کنم این پیروزی درنهایت شایسته‌گی بازیکنان و همکارانم رقم خورد. برخی از من سوال کردند که دربازی اول مرحله پلی‌اف آیا تصور می کردم که تیم پروجا بتواند درمقابل حریف پرقدرتی چون پیاچتنزا موفق ظاهر شود یانه! من هم در پاسخ باید بگویم که در بازی نخست که ما نتیجه را یک بر سه به حریف خود واگذار کردیم شناخت خوبی از حریف پیدا کرده و توانستیم از نظر فنی خود را به آن‌ها نزدیک کنیم. من این حرف را بعد از بازی اول هم در مصاحبه با رسانه ها اعلام کردم که  در بازی دوم به ثابت شد. زیرا ما در مسابقه دوم توانستیم با نتیجه سه بردو به پیروزی برسیم و شایستگی خود را نشان دهیم زیرا در آن بازی ما دو ست از حریف جلو بودیم.

اعتماد به نفس و استناد به توانایی‌هایمان باعث شد تا عملکرد قابل قبولی در پنج مسابقه‌ای که در مرحله پلی‌اف برگزار شد داشته باشیم و برتری خود را خیلی خوب نشان دهیم .در بازی پنجم پائولوچی نمایشی افسانه‌ای داشت و توانست خیلی خوب برنامه‌های حریف را برهم بریزد. متیچ هم نقش یک بازوی کمکی موثر را ایفا کرد و توانست فضای پیشروی حریف را در طول بازی به خوبی بگیرد.



ما در حالی که یک مسابقه بسیار زیبا و بزرگ را برگزار کردیم، پیروز شده و بازیکنانم با قلب خود و با احساس مسئولیت بسیار بالا در زمین حاضر شدند و جواز حضور در فینال را از آن خود کردند.هواداران ما در مسابقه چهارم در سالن اوانجلستی حمایت‌های زیادی کردند وتاثیر حمایت آن‌ها حتی در بازی پنجم هم با وجود اینکه درخانه حریف حضور داشتیم به خوبی احساس شد.

با توجه به اخبار منتشره ما همه مطلع بودیم که آن‌ها مسافت بسیار زیادی را سپری کردند تا در بازی پنجم در کنار ما حضور داشته باشند و در رابطه با خرید بلیت بازی هم با مشکلات زیادی مواجه شده بودند.حضور آن‌ها بسیار خوب و خارق‌العاده بود و اتفاق فراموش نشدنی را برای همه ما رقم زد.
ما هرگز فراموش نخواهیم کرد که پیاچتنزا یکی از قوی‌ترین تیم‌های حاضر در جهان است و تیم پروجا موفق شد این تیم را با اقتدار هر چه بیشتر پشت سربگذارد و ثابت کند که تیمی با استانداردهای بالای اروپایی است.



*** فی: پروجا در فینال حریف سختی خواهد بود


الساندرو  فی بازیکن والیبال پیانچتزا بعد از شکست تیمش مقابل پروجا و حذف شدن از رقابت‌های پلی‌اف با ابراز ناراحتی از این اتفاق گفت: ما شاهد برگزاری یک دوره از رقابت‌های بسیار زیبا در مرحله پلی اف بودیم.
من خیلی خوشحالم که توانستیم تا پایان مبارزه کرده ودر مقابل یک حریف پرقدرت با اقتدار ظاهر شویم.

در یک جمله به راحتی باید بگویم که تیم پروجا خیلی از ما بهتر بود و قویتر بازی می‌کرد.
با آن سطحی که تیم پروجا در این مسابقات از خود نشان داد خیلی سخت بود که تیم ما با توجه به تجربیان و قدرت بالا بتواند جواز حضور در فینال بازی‌های لیگ را به دست آورد.

من با این چیزی که از تیم پروجا در پنج بازی اخیر دیدم باید اعلام کنم که در بازی فینال، تیم ماچراتا مسیر بسیار سختی را در پیش روی خود خواهد داشت. به نظرم آتاناسیوویچ بهترین بازیکن تیم پروجا بود واز بقیه خیلی بهتر بازی می‌کرد و حضور تاثیرگذاری هم دراین دوره از رقابت‌های پلی‌اف داشت. از اینکه نتوانستیم به فینال راه یابیم ناراحتم ولی به دلیل مقاومتی که در مقابل این تیم قدرتمند از خود نشان دادیم باید تاکید کنم که هیچ جای تاسفی باقی نمانده است. ما در مجموع فصل بسیار مثبتی را سپری کرد‌ه‌ایم  و در رقابت های کوپا ایتالیا پیروز شده و در لیگ قهرمانان اروپا هم پیشروی جالب توجهی داشتیم. تنها ناراحتی ما به هوادارانمان مربوط می‌شود که من امیدوارم درآینده بتوانیم با کسب پیروزی رضایت آن‌ها را جلب کرده واین خاطره تلخ را از یادشان ببریم.

به هر حال نباید فراموش کرد که تیم پروجا در مقایسه با رقابت‌هایی که در لیگ برگزار شد وحتی رقابت‌های جام حذفی رشد و پیشرفت بسیار زیادی کرد و توانست خود را به عنوان یکی مدعی درمیان تیم های بزرگ ایتالیا معرفی کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کواچ ، تیم ، والیبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار