بسته حقوقی /

آشنایی با نحوه شکایت از ارائه دهندگان متخلف کالا و خدمات

در شروع باید بدانید که سه قانون در کشور ما به تصویب رسیده که در آنها حمایت‌های قابل توجهی برای مصرف‌کننده در نظر گرفته شده است. این سه قانون، قانون حمایت از مصرف‌کننده، قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو و قانون نظام صنفی می‌شود.

 به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، به امروز و دیروز ارتباطی ندارد تاریخ نشان می‌دهد که همواره مصرف‌کنندگان مورد ظلم و بی‌عدالتی بوده‌اند. این بی‌عدالتی ناآگاهی از فرایند تولید کالاها و ترکیبات آنها تا عوارض مصرف کالاهای زیان‌بار و حتی قیمت غیر منصفانه و ضعف خدمات پس از فروش را در بر می‌گیرد. کم نیستند افرادی که به دلیل یکی از این موارد از خدمات یا کالایی که استفاده ‌کرده‌اند، متضرر شده‌ یا آسیب دیده‌اند و به هر حال از پولی که پرداخت کرده‌اند رضایت ندارند.

 این در حالی است که رعایت حقوق مصرف‌کننده و چند و چون آن، از زوایای گوناگون در قوانین کشور مورد بررسی و تاکید گرفته است. حالا اگر شما هم در دسته کسانی قرار دارید که می‌خواهید بیشتر با حقوق خود آشنا شوید یا شکایتی از یکی از ارائه‌دهندگان کالا و خدمات دارید، ادامه مطلب را بخوانید.

 یکسری اطلاعات کلی

در شروع باید بدانید که سه قانون در کشور ما به تصویب رسیده که در آنها حمایت‌های قابل توجهی برای مصرف‌کننده در نظر گرفته شده است. این سه قانون، قانون حمایت از مصرف‌کننده، قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو و قانون نظام صنفی می‌شود. البته از آنجا که همه این قوانین بدون آیین‌نامه اجرایی، در حد حرف باقی می‌ماند چندی قبل بالاخره بعد از تاخیری طولانی، آیین‌نامه قانون حمایت از مصرف‌کننده به تصویب رسید. با تصویب این آیین‌نامه، ترتیب فعالیت انجمن‌های حمایت از مصرف‌کننده که اصلی‌ترین متولی حفظ و تامین حقوق مصرف‌کننده به‌شمار می‌روند، مشخص شد.

بد نیست این را نیز بدانید که وقتی کارخانه‌ای کالایی را تولید می‌کند، برای اطمینان مصرف‌کننده از سلامت کالا، برای کالای خود خدمات پس از فروش، ضمانت‌نامه و خدماتی از این دست قرار می‌دهد.ضمانت‌نامه طبق تعاریف قانون سندی است که تولیدکننده، واردکننده، عرضه‌کننده یا تعمیرکننده هر دستگاه فنی به خریدار یا سفارش‌دهنده کالا و خدمات می‌دهد تا چنانچه ظرف مدت معین عیب یا نقص فنی در کالای فروخته شده یا خدماتی که انجام‌شده مشاهده شود، نسبت به رفع عیب یا تعویض قطعه یا قطعات معیوب یا دستگاه بدون اخذ وجه و یا پرداخت خسارات وارده اقدام کند.

 این ضمانت‌نامه باید در بردارنده مدت و نوع ضمانت باشد و همراه با صورت‌حساب فروش که در آن قیمت کالا یا اجرت خدمات و تاریخ عرضه درج شده باشد، به مصرف‌کنندگان ارایه شود. همچنین فروشندگان موظفند اطلاعات لازم شامل نوع، کیفیت، کمیت، آگاهی‌های مقدم بر مصرف، تاریخ تولید و انقضای مصرف را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند.
 
 قوانین حمایتی

در کشور ما قوانینی وجود دارد که از جنبه‌های مختلفی به حمایت از حقوق مصرف‌کننده می‌پردازد. در این باره می‌توان مقررات مربوط به موسسه استاندارد را مثال زد. سیاست این موسسه استاندارد اجباری انواع کالاست و در صورت رعایت نشدن استانداردهای اجباری، کالای مربوط ضبط خواهد شد. همچنین در این مورد قانون تعزیرات وجود دارد که که ناظر بر اعمالی مانند گران‌فروشی  و احتکار است و اخیراً هم در زمینه قاچاق کالا و ارز وارد شده است.

از موارد دیگر قوانین موجود در این حوزه می‌توان به قانون نظام صنفی اشاره کرد همچنین در قانون مجازات هم قوانینی از این دست وجود دارد. قانون تشدید مجازات کلاهبرداری و قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی که شورای رقابت در نتیجه آن به وجود آمده است، نیز تمهیداتی در نظر گرفته‌اند.
 
 مرحله اول: دریافت و ثبت شکایت

مصرف‌کننده دارای حقوقی است که در صورت لطمه وارد شدن به آن می‌تواند به مرجع صالح شکایت کند. حال فرض را بر این بگیرید که مشلکی ایجادشده است و فردی به عنوان مصرف‌کننده قصد شکایت دارد؛ مرجع صالح برای رسیدگی به این شکایت کجاست؟

باید بدانید در صورتی که مصرف‌کننده بخواهد از کالا یا خدماتی که به او عرضه شده است، شکایت کند، در درجه اول باید به انجمن حمایت‌ از مصرف‌کننده مراجعه کند. هم اشخاص حقیقی و هم اشخاص حقوقی می‌توانند در انجمن‌های حمایت از مصرف‌کننده شکایت کنند. آنها می‌توانند در راستای استیفای حقوق مصرف‌کنندگان، شکایت خود در مورد تخلفات تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان به انجمن‌ها ارسال یا اعلام کنند.

شکایات رسیده به انجمن‌ها (اعم از کتبی و شفاهی) باید بلافاصله پس از دریافت در دفاتر مخصوص یا نرم‌افزاری که به همین منظور توسط سازمان حمایت طراحی می‌شود، ثبت و تاریخ و شماره رهگیری شکایت به شاکی اعلام شود. بدین ترتیب، رسیدگی به شکایت مصرف‌کنندگان در انجمن‌های حمایت از مصرف‌کننده آغاز می‌شود. این اولین گام برای حل و فصل این شکایت‌هاست. آیین‌نامه فعالیت این انجمن‌ها در آذرماه سال 1390 تصویب شده است و در این اساسنامه، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان موظف شده بود ظرف 6 ماه، دفاتر و نرم‌افزار مربوط را طراحی کنند.

 مرحله دوم: بررسی شکایت

انجمن حمایت از مصرف‌کننده، در واقع نهادی واسطه برای حل اختلافات مصرف‌کننده با تولیدکننده و عرضه‌کننده است. این انجمن‌ها باید تمام تلاش خود را برای سازش طرفین شکایت، راجع به خسارات مالی ناشی از ارتکاب تخلف به عمل آورند و ظرف 15 روز از تاریخ دریافت شکایت، نسبت به حل و فصل اختلاف اقدام کنند. اگر طرفین شکایت در انجمن حاضر به سازش شوند، مفاد سازش در جلسه انجمن صورت‌جلسه می‌شوند و طرفین موظفند مطابق مفاد سازشنامه تنظیمی عمل کنند.

اما در صورت حاصل نشدن سازش طرفین، شکایت یا برای رسیدگی قانونی به اصل تخلف، انجمن باید ظرف پنج روز پرونده را برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی مربوط ارسال کند. در این صورت، نتیجه بررسی و علت عدم سازش و توافق در برگه‌های متحدالشکلی که در سه نسخه تنظیم می‌شود و شماره مسلسل و قابلیت ثبت در نرم‌افزار را دارد، درج می‌شود. نسخه اول، مخصوص اداره تعزیرات حکومتی و نسخه دوم مخصوص شاکی است نسخه سوم هم برای ثبت در نرم‌افزار در انجمن باقی می‌ماند. در صورت اختلاف در صحت ادعای شاکی، انجمن با استعلام از مراجع ذی‌صلاح از قبیل اتحادیه‌های صنفی ذی‌ربط (در مورد افراد صنفی) و کارشناسان مربوط، ادعا را بررسی می‌کند.
 
 مرحله سوم: ارجاع تخلفات به مراجع ذی‌ربط

انجمن‌های حمایت از مصرف‌کننده به شکایت‌های مصرف‌کنندگان رسیدگی می‌کنند اما اگر نتوانستند ماجرا را از طریق صلح و سازش حل کنند، باید موضوع را به مرجع بالاتر انتقال دهند تا به شکایت رسیدگی کند. این مرجع بالاتر، معمولا سازمان تعزیرات حکومتی است. بنابراین شکایت‌ها بعد از انجمن‌های حمایت از مصرف‌کننده به دست سازمان تعزیرات حکومتی می‌رسد.

 رسیدگی به تخلفات موضوع «قانون حمایت از مصرف‌کننده» و «قانون نظام صنفی»، توسط ادارات تعزیرات حکومتی و بر اساس قوانین و مقررات حاکم بر تعزیرات انجام می‌شود. شعب رسیدگی‌کننده تعزیرات حکومتی موظفند در مواردی که گزارش تخلف از سوی انجمن‌ها ارایه شده باشد، در صورت صدور رای به محکومیت، تادیه کارمزد انجام خدمات را در دادنامه صادره قید کنند. علاوه بر انجمن‌ها  سازمان حمایت، سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و ادارات تابع آنها، اتحادیه‌های صنفی و انجمن‌ها مکلفند با اعلام میزان ارزش ریالی تخلف، اقدام به ارسال پرونده به ادارات تعزیرات حکومتی کنند.

اما همه تخلفات به سازمان تعزیرات نمی‌رود زیرا موارد زیر از سوی انجمن‌ها به مراجع صالح قضایی و دادگاه‌ها ارسال می‌شود:

اگر تخلف تولیدکننده یا عرضه‌کننده جرم بوده و برای آن مجازات تعیین شده باشد در مواردی که از عرضه کالا و خدمات موضوع قانون به مصرف‌کنندگان خسارات غیرمالی وارد شده باشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۸۰
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
مینا
۱۵:۴۵ ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
باسلام بنده مبل از فروشگاه سفارش دادیم. وقتی ک الان مبل را تحویل گرفتیم. مت جه شدیم. ک کلا شاسی مبل اشتباه کار شده و مقدار فوم خیلی کم هست بطورس ک جای گودی نشستن افتضاح ت ذوق میزنه و کسی الان جوابگو نیست میگن میحواستید سفارش نمیدادید. کجا پیگیری کنم ک حداقل بیان مشکلاتشون برطرف کنن
United States of America
ناشناس
۱۸:۱۵ ۳۰ دی ۱۴۰۲
تا کنون من جایی به بی مسولیتی و جنسی به بی کیفیت سرای ایرانی ندیدم یک لوستر خریدم بعد از چند وقت که آوردند کلا سوراخ سوراخ بود وکریستاراش شکسته که با هزار بار تماس و کلی اعصاب خورد کنی شاخه لوسترا عوض شد اما دیگه کسی اصلا برای کریستال ا صلا جواب نمیده قیمتش هم خیلی بالاتر از قیمت لوستر در شهر قدس بود
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۵:۱۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
سلام حدودا ۱ماه پیش مبلمان خریدم البته سفارش دادم ۳روز پیش تحویل داده ۱۷۰۰۰۰۰۰میلیون وقتی که آورددیدم پایه هاشون کوتاه بلندن دسته هاشونم کوااه بلندن تک نفره هاش یکی کوتاه تر از اون یکیه راه دوختشم سوراخ شده هرچی میگم باید اینارو عوض کنی میگه نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
کیوان
۰۰:۳۹ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
خدمات پس از فروش تلویزیون مکسن خیلی خیلی ضعیفه توصیه میکنم کسی سراغش نره یه هفته س تلویزیون خریدم واسه نصب کسی جوابگو نیس
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا حیدری خلیلی
۱۲:۰۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
سلام واقغا روز روشن چیب مردم خالی میکنن .یخچال گرفتم با مارک لایف ۴۰ میلیون همان یخچال با مارک امرسان ۳۰ میلیون واقعا از دزدا حمایت میکننین شرکت لایف همان محصولات ایرانی رو مخره یه مارک لایف میزنه ۱۰ میلیون گرونتر اون جنس را دوباره میده تو بازار واقعا همتون دزددین
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۴:۰۲ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
از یه چیزایی شکایت داریم که انگار اومدیم مدرسه ابتدایی از میز پشت سری شاکی شدیم اومدیم آقااجازه این بما لگد زد.
برید یه چیزی پیدا کنید که واقعا وقتی بهش رسیدگی شد حداقل تو فضای مجازی مردم ببینن بگن دمش گرم مچ طرف رو شد.دعا کنن برات.
تخلف اون گرون فروشی و کم فروشی یه مغازه بدرد کسی نمیخوره...تونستی برو از کسی بگو که داره میلیاردی میخوره به هیچ کس و هیچ جایی ام نه باج میده نه میدونن از کارش.یاحق
Iran (Islamic Republic of)
بنده
۰۰:۲۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
سلام در استان ما تعداد بسیار محدودی عمده فروش لوازم پلاستیکی وجود داره که اینها علاوه بر عمده فروشی به همان قیمت عمده ، تک فروشی هم انجام میدن و بازار همه تک فروشی های لوازم پلاستیکی را کساد می کنند.لطفا بگین برای شکایت از این عمده فروش های لوازم پلاستیکی باید به کجا مراجعه کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۲:۴۶ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
با سلام وقت بخیر
ماشین ظرفشویی مارک زیروات نقد خریداری کردم و موقع تحویل پلمپ نبوده و وقتی کارتن رو باز کردیم درب ماشین تمامش خط و خش داشت و وقتی به فروشنده مراجعه و مشکل را اعلام کردم بابرخورد خیلی بد از مغازه بیرونم کرد گفت همینی که هست برو هر کار دلت میخواد انجام بده الان به غیر صنف کجا میتونم شکایت کنم جهت خسارت چون صنف هم پیگیر نیست
لطفا پیگیری بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۰۶:۰۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام ما دیروز پنیر خریدیم امروز باز کردم دیدم کلا نصفش نیست اینو به کی میشه گفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
سلام امروز صبح رفتم فروشگاه ...برای برنج که مال تنظیم بازار هس میگه فقط با کارت حکمت آیا این قانون جدید هس چطور بقیه جاها اسم کارت حکمت نمیگیرن این چطور تنظیم بازاری هس که فقط به فامیل شون میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
سلام خسته نباشد من یه شکایت از مغازه دار شوش دارم که در مورج 6 /۱ /۱۴۰۰ یه کتری ریور خرید به قیمت 930000 هزار تومان که سرم کلاه گذاشتن هم به عنوان جنس خارجی دادن هم با قیمت بالا در صورتی که قیمتش 750000تومان هست خواهشا رسیدی کنید که اینجوری از مردم بی گناه سو استفاده نکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
من کتری ریور گرفتیم که اول به دروغ گفتن خارجی بعد هم قیمتش 750000توملن هست که من 930000تومان دادن
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۳:۲۷ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
سرای ایرانی و شهر فرش برا دو تا برادره که تا میتونن خون مردم رو میمکن
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۱:۱۸ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
سلام از لوازم خانگی شهر فرش جاده قدیم ال ای دی 65 به قیمت 25 میلیون یک سوم پداخت شد مابقی سه فقره چک 6 ماهه الان دیدم قیمت بازار حدود 17 میلیون چقدر تفاوت قیمت بابا بخدا ما بازنشسته هستیم چرا اینطوری سر مردم و کلاه میذارن تو رو خدا رسیدگی کنید .
Iran (Islamic Republic of)
حامد رحیمی
۲۰:۰۸ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
رفتم از فروشگاه بزرگ... خرید روغن کردم قیمت روی روغن چیز دیگی بود ولی مبلغ بیشتری از بنده کسر کرد ولی گفتم که قیمت روی کالا کمتر ولی گفتن ما روی اجناس توجهی نمیکنیم
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۶:۱۰ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
چندبسته شکلات داغ وکاپوچینو از شرکت باچاد خریدیم که تعدادی شون مشکل داشت و به شرکت گفتیم ولی تاسفانه ۲ ماه گذشته وهیچ اقدامی نکردن به کجا باید شکایت کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
دلود
۱۹:۰۶ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
یخچال ساز به اسم نمایندگی سامسونگ اومده خونه ودر حدود ۳ ملیون از ما گرفته واخرش هم نتونسته درست کنه کشی دیگه امده الان میخوام غزش شکایت کنم خسارتمو بگیرم چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۶:۰۹ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
من رفتم وام خرید کالا گرفتم و بعد بانک پول را به حساب شرکت لوازم خانگی واریز کرد الان موقع تحویل جنس قیمت اجناس رو جوری فاکتور کردند که من بدهکار هم شدم توی هر قلم حداقل ۲ تا ۳ میلیون اختلاف قیمت با بازار هست بعد میگن حمایت از کالای ایرانی ایرانی جماعت دزده دزد
Iran (Islamic Republic of)
حمید بهرامی
۱۲:۵۲ ۲۲ دی ۱۴۰۰
شرکت پلاسکو عمارت هیچ گونه تلفنی ونشانهای روی محصولات خود نزده یک طی چرخشی خریدم برای اولین با که پدالش رازدم پدال از جا درآمد توی سایت شون هم هیچ شماره تلفنی پیدا نکردم یک شماره برا اینستاگرام داده بودند که جوابگو نبود حالا ما می خواهیم از محصولات داخلی حمایت کنیم چرا هیچ این شرکت هیچ شماره تلفن و نشانه ای روی محصولاتش ندارد حالا من که حدود هفتصد پول دادم ای طی را باید کجا ببرم تعمیر تو اصفهان هم جایی پیدا نکردم تو نظرات می خواندم مشتریان دیگری هم مشکل ما را داشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۵ ۱۴ دی ۱۴۰۰
سلام
پارسال مبلی رو خریداری کرده ایم بعد از چند ماه متوجه شدم از یکی از تک نفره ها سوسک چوب داره و پارچه رو سوراخ میکنه با مراجعه و چند باره تا بالاخره اومدن مبل رو بردن پیف پاف زده بودن و گفتن چیزی نیست ولی باز همون مبل پارچه اش سوراخ میشه سوسک بیرون میاد دفعه اول به زور پیگیر شدن الان من چکار کنم باید کجا برم برا پیگیری کارم
Iran (Islamic Republic of)
رصا قاسمی
۱۲:۵۶ ۱۲ دی ۱۴۰۰
جنسی رو ک خریدم بدون اینکه تحویل بدن کارتن ک باز بوده رو دادن در خانه و رفتن یکی از لوازمش کم بوده ک بیرون به قیمت ۷۵۰ هزارتومن قیمتش
Iran (Islamic Republic of)
مایسا
۱۵:۰۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
سلام من پرده سفارش داده بودم طرف هم پرده رو برام خراب کرده هم نصب پرده رو .اما من متاسفانه فاکتور ندارم گم شده .الان من میتونم برم اصناف شکایت کنم ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۵:۳۷ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
سلام . گاز و یخچال که گارانتی شده و تعمیر لازم هر دو شرکت پول ایاب و ذهاب ۱۵۰ هزار میگیرن تا بیان تعمیر !! پس گارانتی چی میشه ؟ کجا باید مطرح بشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
سلام به دست مبلمان خریدم که بهم‌گفتن از چوب راش هست،الان دو روزه که تحویل گرفتم،چوبا همش نئوپان هست و روکششون هم داره باز میشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۵۴ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
سلام.کل خونه رو کفپوش کردم ولی متاسفانه رد چسب تو کل کار معلوم هستش.متاسفانه اوستا کار جواب سر بالا داد بهم .الان چیکار باید کنم تا به نتیجه برسم
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۱۳:۲۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
سلام من از بانک مهر وام کالا گرفتم که از فروشگاه پاکشوما فردیس یک تلوزیون بگیرم ،الان چهل وپنج روز کاری که پول وام واریز شده مابقی هم نقد به حساب کارخانه اسنوا واریز شده و اقساط هم در حال پرداخت هستن ،چرا من هنوز جنسم نگرفتم چرا کارخانه از دادن جنس به مشتری خودداری کرده و جواب کارخانه اینه که دولت جدید اجازه خروج جنس نمیده چرا روز اول اصلا وام دادین که مردم اسیر کنید دلیلتون چیه ،الان این ایرانی از هم وطنش حمایت کرده و جنس گرفته اینه جواب حمایت کردن واقعا که االان کی پاسگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید ما از ۱۶ آبان یه دست مبل راحتی به شرکت لمکده استقلال سفارش دادیم الان یک هفته است که امروز وفردا میکنن امروز که گفتیم میخوایم کنسل کنیم گفتن نه پول میدیم نه دیگه حتی مبل ومتاسفانه حتی دیگه تلفن هم جواب نمیدن ممکنه راهنمایی کنی باید کجا پیگیر باشیم
Iran (Islamic Republic of)
فرهمند
۱۸:۰۳ ۰۲ آذر ۱۴۰۰
سلام وقت بخیر
ما کولر گازی مارک اجنرال خریداری کردیم وقتی کارتون رو باز کردند تقلبی بود مارک اصلیش ایوولی بود که برچسب اجنرال روش خورده بود !! حالا باید چیکار کنیم؟ به کجا گزارش بدیم تا سر کسی دیگه کلاه نگذارند؟
Iran (Islamic Republic of)
وکیلی
۲۳:۳۹ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید من یه تشک تخت خریدم فروشنده میپرید روش میگفت عالی هست بعد دو ماه فرو رفت بهش گفتیم گارانتی دو ساله داره اصلا برای خودش نزاشت شکايت کردیم اصناف هیچی دو سال داره میشه فقط از این اداره به اون اداره هر سری یه جا میفرستن میگن کار ما نیست
United States of America
اسسعیدی
۰۷:۴۷ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
با سلام ،من یکسری تجهیزات اشپزخانه صنعتی خریدم،که به اسم نو به من داده شده ،روز اول فروشنده به من گفته بود جهت راه اندازی میاد ،الان زیر حرفش زده دستگاه دست دوم انداخته به من و هیچ کاتالوگی دستگاه نداره,الان نمی‌دونم برا شکایت از کجا شروع کنم
Iran (Islamic Republic of)
رضاصوفی
۰۷:۵۶ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
سلام.من مبل راحتی از قزوین خریدم .شرکتی هم هست 34میلیون تمام شد ولی رنگ متفاوتی فرستادند.وگفتند این رنگ را انتخاب کردید.درحالی که مبل داخل فروشگاه با کالایی که ما تحویل گرفتیم رنگ متفاوتی دارد.جنس فروشگاه خوش رنگ است.ولی برای ما خیلی بدرنگ است.
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۱:۳۳ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
سلام من چهار ماه پیش یخچالی رو تهیه کردم و طی کردیم که یخچال ویترین رو تحویل ما نده ولی فروشنده همون یخچال رو برای ما فرستاده (یعنی پلمپ نیست)و حتی ضربه گیر های کنارش همراهش نیس و یخچال ما بخاطر عدم وجود ضربه گیر،ضربه دید و وقتی رفتم گفتم چرا پلمپ ندادید سرم داد زدن و تهدید به ضرب و شتم و سرو صدا کردن‌.چجوری میتونم پیگیری کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
سلام من در تاریخ ۱۴۰۰/۶/۳ یخچال فریزر نیکسان خریداری کردم و در تاریخ ۱۴۰۰/۷/۲ متوجه ششدم سرد نمیکنه کارشناس امدواعلام کرد موتور سوخته امروز ۱۴۰۰/۷/۹ هست هنوز نه نماینده نه کارخانه هیچکدام جوابگو نیستند چکار باید بکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
سلام من در تاریخ ۱۴۰۰/۶/۳ یخچال فریزر ایرانی خریداری کردم و در تاریخ ۱۴۰۰/۷/۲ متوجه ششدم سرد نمیکنه کارشناس امدواعلام کرد موتور سوخته امروز ۱۴۰۰/۷/۹ هست هنوز نه نماینده نه کارخانه هیچکدام جوابگو نیستند چکار باید بکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
سلام از شهرک ولیعصر مبل خریدم خیلی بی کیفیت کجا باید شکایت کنم فروشنده جوابگو نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
ای وای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
توروخدا رسیدگی کنید دیگه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۱۱ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
باسلام بنده یک کارگر ساختمان روز مزدهستم بنده یک دست مبلمان ۷نفره در لاهیجان استان گیلان خریدم ۱۱میلیون بعد گذشت ۶ماه متوجه شدم فروشنده ۴میلیون برام گرون حساب کرده کار به شکایت کشید دیدم آقا خودش ریس اصناف هست به من گفت برو هر جایی خواستی شکایت کن کاری از پیش نمی‌برم باوجود پیش فاکتور ومدارک لازم همه ازش میترسن واقعاً کسی نیست. که این جور آدمها رو متهم کنه ۸سال جنگ تحمیلی چه جوانانی رو از دست دادیم وچه کسانی مسعول شدن از این زمانه وآدمها به خدا پناه میبرم
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۰:۴۰ ۱۴ تير ۱۴۰۰
هیچ چی از متن مشخص نیست
Iran (Islamic Republic of)
Sam
۱۴:۰۲ ۱۳ تير ۱۴۰۰
سلام
مدت 4 ماهه ناهارخوری از دلاوران سفارش دادم نصف بیعانه رو هم دادم ولی تحویل نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۷:۵۳ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
چه جالب من هم از دلاوران 2 تا پا تختی خریداری کردم که قرار بود ظرف 4 روز تحویل بدن اما از آن روز من هر روز به ایشان زنگ میزنم و واقعا هیچ جوری نمیتونم مبلغ بیعانه رو دریافت کنم..ایشان هم مغازه رو تعطیل کردن و تلفن بنده رو هم جواب نمیدن به هیچ عنوان...و من واقعا نمیدونم باید چه کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
سلام خوبید آب روستا قطع شده و الان یک ماه شده پیگیری میکنم هیچ کسی جواب نمیده الان یک ماهه مردم روستا برای مصارف روزانه آب ندارن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۲۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام من خونم ایزوگام کردم ده باره تاحلا اب میده هرسریع که به نماندگی ایزوگام مراجعه می کنم
میاد تکه می چسبانه دوباره بارون میاد اب میده
یک سال نیست که ایزوگام کردم موندم چکار کنم
ده سال ضمانت داره کسی جواب من نمی دهد
من از زاهدان پیام میدم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
Arefeh
۲۰:۰۱ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
برای پیگیری و ثبت شکایت به سایت فرابازار بروید .
Iran (Islamic Republic of)
h.amini
۱۶:۵۵ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
سلام سایت فرابازار خوب جواب میده.اونجا بگید شکایتتون رو
Iran (Islamic Republic of)
حبیبی
۰۹:۳۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
سلام یه سایت فرابازار هم هست اونجام شکایت میتونید ثبت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
سامان متقی
۲۱:۲۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
سلام بنده بمدت ۲۰روز پیش جارو برقی دادم به مغازه تعمیراتی برای کار نکردن به من گفتن موتورش سوخته و ۷۲۰۰۰۰ تومان هزینه دارد وبا پرداخت کردن هزینه ابتدا کار فردای ان روز تحویل دادن اما پس از به منزل اوردن جاروبرقی ۱۰دقیقه کار میکنه سپس خاموش میشود با چندین دفعه مراجعه کردن اما الان به مدت ۳روز کاری هست که جاروبرقی بنه را تحویل نمیدهن ومیگوین بردش خراب شده میخواستم ببینم چگونه از این مغازه شکایت کنم ممنون میشوم کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
h.amni
۱۶:۵۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
یه سایتی هست به اسم فرابازار اونجا ثبت شکایت کن.منم از اون سایت جواب گرفتم
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا میرجلیلی
۲۱:۳۷ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
با سلام و عرض ادب نظر به اینکه اینجانب از ماشین سازی حامدفر واقع در تبریز خط کامل بیسکویت بصورت نو و دست اول خریداری نمودم با توجه به قراردادهای موجود ولی متاسفانه نامبرده علیرغم اینکه ماشین آلات را بصورت دست چندم و بصورتی ظاهرا نو و هم اکنون بصورت کاملا ناقص تحویل نموده اند که از مراجع ذیصلاح خواستار رسیدگی و پیگیری موضوع و همچنین از نظر زمانی نیز زمان تحویل نهایتا خرداد 99 بوده که در اسفندماه فقط بخشی از دستگاه بصورت ناقص و با کلی از معایب تحویل گردیده است لذا خواهشنداست با توجه به سال حمایت از تولید و جهش تولید و جهت جلوگیری از کلاهبرداری این چنینی پیگیری لازم مبذول فرمایید و اینجانب را راهنمایی بفرمایید .باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
من پنج روز پیش مبل چستر خریدم از مبلمان اولدوز استیل تبریز .علاوه بر اینکه گرون دادن .کیفیت کارشون هم آشغاله .یعنی حتی وقتی یه دستمال نم رو میکشی روی مبل .مبل پوسته پوسته میشه.اصلا هم جوابگو نیستن.ادب و مشتری مداری هم در حد صفر
تلفنو به روی ادم قطع میکنن جواب نمیدن .۱۰ میلیون پول دادم مبلی که داده حتی ۵ میلیونم نمیشه .پارچه ای که به ما نشون دادن کلا متفاوته.چطور میتونم شکایت کنم.لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
سلام ما پریشب آخر وقت رفتیم یه یخچال دیدیم یه مبلغی بیعانه دادیم اما از خریدش منصرف شدیم فردای همون روز رفتیم به مغازه دار گفتیم که منصرف شدیم اما فروشنده با وقاحت تمام دویست هزار تومن عز پولمونو به ما پس نداد بتید به کجا گزارش کنیم چطوری میتونیم پولمونو ازشون بگیریم
United States of America
حسنعلی زارع زاده
۰۸:۵۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
سلام تولیدی اسلوبی تبریز دوکارتون کفش فروخته ۱۳جفتش خرابه کجا شکایت کنم.
Iran (Islamic Republic of)
قنبرپور
۱۲:۳۷ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
سلام بنده درتاریخ ۳۰ بهمن۹۹ یکدست مبل راحتی به مبلغ ۱۰۵۰۰ سفارش دادم ومبلغ ۲میلیون بیعانه دادم که با مداجعه به منزل وبا توجه به متراژ منزل از خرید منضرف شدم وبعد ۲ ساعت به فروشنده مراحعه نمودم واعلام انصراف نمودم ایشان ابتدا گفتند کهبایستی مبلع ۲۰۰هزار تومان بابت مالیات کسر کنم که بتده گفتم بابت چیزی که نخریدم که به یکباره گفت کهحالا اینطوری برابر فرم قرداد من ۱۵درصد از از گل قرداد کم میکنم حالا از شما میخوام برابر قانون حمایت از مصرف کننده چه راهکاری ارائه میدهد وچکار بایستی بنده انجام دهم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۳۸ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
سلام. اومدن برامون کابینت نصب کردن. دیشب همش یهویی اومدپایین. بعدنگاه که کردم دیدم پشت کابینتااصلابه دیوارپیچ نشده بعداومدن پشت کابینتاروبادوتاتیکه چوب توی هم قفل کردن. الان بایدبه کجاشکایت کنم
Iran (Islamic Republic of)
خدیجه فرج اله
۱۲:۲۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
سلام‌.من حدود ۱۵متر پارچه را به یک کارگاه خیاطی دادم بدوزه.
گفته نمیدوزم و پس هم نمیدم پارچه ها رو. من باید چطور ازش شکایت کنم.
Iran (Islamic Republic of)
مهدیه
۲۳:۱۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
7/7/99سفارش مبل دادم .تا به امروز که ۱۵ /۱۱/۹۹تحویل نداده ۵۰ درصد هم گرفتن ۱۲ میلیون .از بخت بدمون این مغآزه دار افتاد گیر ما .نه مول میده نه مبلمون .راهنمایی کنید .شکایت از اتحادیه زودتر جواب میده یا قوه قضاییه؟
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا جعفری
۱۰:۳۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
من یک ماه پیش یک مبل چستر خریدم همه ی لمسه های مبل باز شده وپایه مبل هنگام تحویل شکسته بوده لطفا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ستارپور
۱۲:۳۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
چند ماهه پیش درب ضد سرقت دو تا سفارش دادیم...ولی جنسی که فرستادن واقعا بی کیفیت هست و اصلا هم زیر بار نمیرن...الان چند ماهه جرات نمی کنیم شب ها خونه رو خالی بزاریم .‌‌..چطور و کجا باید شکایت کرد
Iran (Islamic Republic of)
کبری شریفی
۱۹:۱۵ ۲۷ دی ۱۳۹۹
یه مبل فروشی تو دلاوران یکساله پول پارچه مبل از من گرفته نه پولم و پس میده نه پارچمو میده ابان پارسال پول پارچه دادم خسته شدم نه جواب تلفن میدن نه پیام میدم جواب میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۲۴ دی ۱۳۹۹
لطفاً به خیاطان هفت حوض رسیدگی کنید پاساژ کیمیا ابوترابی برای یک مانتو ساده 250هزارتومن مانتو ساده می‌دوزد
Iran (Islamic Republic of)
مشتری
۱۱:۳۰ ۲۱ دی ۱۳۹۹
مغازه قطعات لوازم خانگی میرشمسی واقع در بلوار پاکنژاد بعد از مثلثی آبنما خرید کردم قطعه بی‌کیفیت تقلبی قبول دار هم نشد.
Iran (Islamic Republic of)
مهلا
۱۹:۰۹ ۱۸ دی ۱۳۹۹
سلام من یک مبل خریدم ولی رنگ اشتباه زدن واسم و قبول دار نیستن که عوض کنن ممنون میشم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۷:۳۵ ۱۵ دی ۱۳۹۹
سلام من یکدست مبا و ناهار خوری8نفره از شهرک ولی عصر خریدم بعد مطالبه پول در هنگام ارسال مبل دلخواه اینجاب نفرستادن البته مبلایی که فرستادن دارای چوب کهنه میباشد لطفا بفرمایید من چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۰۰:۲۲ ۰۲ دی ۱۳۹۹
سلام من یک لباس برای دخترم از ارزانسرای بی بی در قائمیه اسلامشهر خریدم به علت کرونا دیگه اونجا پرو نکردم ولی قید کردم ک اندازه نشد میارم عوض میکنم... آوردم خونه دیدم زیپش خرابه فرداش بردم عوض کنم بمن گفتن چون شب یلدا گذشته ما جنس عوض نمیکنیم ب قدری هم با ما تند و بد حرف زدن ک کم مونده بود بیرونمون کنن از مغازه. خیلی بی انصاف شدن بعضی از فروشنده ها
Iran (Islamic Republic of)
محمد جعفرزاده
۱۰:۲۰ ۰۱ دی ۱۳۹۹
سلام.مدتی است ال سی من بر روی پیراهن های تولیدی خود جیب را حذف کرده و این یک نوع کم فروشیست اعتراص هم میکنی مورد تمسخر واقع میشی ودائم هم از رسانه تبلیغ میشه لطفآ پیگیری کنید
Germany
بهنام
۲۲:۳۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
سلام تورو جون عزیزت اگه میتونی یا میدونی به ما هم بگو از دست این لاستیک فروشیا و نمایندگی تایر دولتی کجا باید بریم چه کسی رو باید ببینم دست به دامان کدوم امام زاده بشم که بتونیم یه جفت لاستیک بخریم حضوری میری میگن باید ۱۰تا ۱۱تماس بگیری یک ماهه دارم تماس میگیرم یا اشغاله یا رد تماس میدن به کیا میفروشن این لاستیکا رو
Iran (Islamic Republic of)
لیلی
۰۰:۴۶ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
سلام .من دو ماه پیش یخچال و فریزر الکترواستی خریدم.امروز موقع نصب ب ما گفتن ک مدا۹۶ هست.ایا میتونم کاری کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
اینهمه نظر ک ب هیچ کدوم رسیدگی نشده
اون اولش هم ک گفتین قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو دیگه باید تا تهش خوند ک هیچ کدوم اجرا نمیشه
تن ماهی خریدیم وقتی میشوری تبدیل میشه ب پنبه خواستم شکایت کنم دیدم انگار نه انگار ول کن میرم همون تن ماهیو میخورم
Iran (Islamic Republic of)
محبوبه
۰۰:۱۴ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
با سلام
برای پیگیری تخلف از فروشگاه پرده و دوخت آن، کجا باید پیگیری کنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
سلام
تاریخ 99/7/21 از فروشگاه فرش بهشتی تبریز شعبه بازار در چهارراه سیروس 2 تخته فرش 12 متری خریدم کل میلغ 16/400/000 تومان گرفتند قرار شد 10 روز دیگه فرش تحویل بدند امروز 15 ابان هنوز نیاوردند زنگ میزنیم شرکت و خود شعبه امروز و فردا می کنند ما باید چه کار کنیم این خودش کلاهبرداری
Iran (Islamic Republic of)
Qazal
۰۰:۰۰ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
سلام .من الان رفتم فلش گرفتم به فروشنده گفتم ته فلش usb3 میخوام و پرسرعت یه فلش بهم داد گفت همینه گفتم چیزی نزده روی بسته فلش گفت نه همینه، نزده ولی همینه ،گفتم اگه دیدم سرعت نداشت پس میارما گفت باشه ولی پاکتشو دور نندازید، بعد رفتم زدم به لب تابم میبینم بسیار کنده و اینا رفتم بهش میگم اشتباه بهم دادی میگه نه شما نگفتی و گفتی پرسرعت این همونه ربطی به سرعت هم نداره الان کجا باید شکایت کنم که یه جنس دیگه رو جای یه جنس دیگه بهم داده؟
Iran (Islamic Republic of)
ایمان روشی
۰۰:۲۸ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
سلام رفتیم املاک اجاره نامه نوشت ۵۰۰هزار بیعانه گرفت.حق مشاوره از طرف ما ۳۳۰هزار میشد با پررویی تمام گفت بقیشو نمیدم برید اتحادیه هر کاری میخواید بکنید.امیدوارم نظارتها بیشتر بشه واقعا تحملمون تموم شده
Iran (Islamic Republic of)
کمانگر
۱۸:۰۵ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
مبل و میزناهارخوری از یک تولیدی در مرتضی‌گرد سفارش دادیم، بعد از یک ماه و نیم هنوز هم دارن امروز و فردا می کنن.باید به کجا شکایت کنیم که به نتیجه برسیم؟
Iran (Islamic Republic of)
سلام من یخچ
۰۰:۱۸ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
سلام من یخچال ولباسشویی وظرفشپیی خریدم مغازه دار۲۵ ملیون اضافه کرفته کجا باید شکایت کنم
Iran (Islamic Republic of)
فتاحی
۱۱:۰۸ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
سلام وقتتون بخیر،برای سیسمونی دخترم در تاریخ ۲۰ تیر از مغازه ای به اسم ایرسا در یافت اباد سفارش سرویس تخت و کمد دادم طبق فاکتور و صحبت فروشنده باید در تاریخ ۳۰ مرداد یعنی ۴۰ روز بعد تحویل میدادن،الان بچه من ۱ ماه هست به دنیا اومده و اون مغازه هر سری به بهانه های مختلف تحویل وسایلو به تعویق انداخت الان هم میگن باید پول اضافه بدید تا بهتون تحویل بدیم چون همه چی گرون شده،کجا میتونم ازشون شکایت کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا کفائی
۲۲:۵۸ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
سلام من ۸ ماه قبل ۵عدد درب چوبی اتاق خریدم که وقتی فروشنده با نصاب فرستاد خود نصاب گفت درها ایراد دارد و مرجوع کرد الان ۸ ماهه هنوز درها را نداده اند و با چند بار تماس و پیگیری پاسخ درست نمی دهند به کجا شکایت کنم که به درها برسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۷ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
سلام
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسین
۰۸:۴۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
سلام دوماه پیش مبلی ازچهاردانگه خریداری کردم هم پارچه وهم رنگ چوب ایرادداره بیشترازده باربانمایشگاه تماس گرفتم هیچ ترتیب اثری داده نشده به کجابایدشکایت کنم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۰۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
سلام برای ما کابینت زدن و خراب از اب در امد باید چیکار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
جواد سعادتی خواجه پاشا
۰۹:۴۲ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
با سلام، بنده خودرو خودرو برای اعمال روکش سقف پاناروما به مغازه داری که اسپرت کاری سوردم و وقتی تمام شد ایرادهای فراوانی دارد که ایشان نمیپذیرد، چگونه باید شکایت کنم و به کجا؟
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد رحمتی
۱۴:۴۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام..بنده بدلیل تخلفات فراوان یک واحد موتورسازی در ارائه خدمات به بنده قصد شکایت دارم چگونه میتوانم شکایت خود را ثبت و پیگیری نمایم
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۲۱:۳۰ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
سلام یه ست رو تختی از شهر دیگه سفارش دادم ولی اونی که فرستاد با چیزی که سفارش دادم فرق داره چجوری باید شکایت کنم؟(من تهرانم مغازه اراک)
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۵۵ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
سلام ما یه دست مبل 9نفره خریدیم از علی آباد اسلامشهر
به همراه سرویس خواب بعد اینکه مبل رو آوردن متوجه شدیم کاناپه ترک داره پارچه مبل هم با پارچه ای که بهمون نشون داده بودن کلا فرق میکنه بابت پارچه کوتاه امدیم ولی الان 4 ماهه ک مخواد بیاد کاناپه رو درست کنه نیومده....دیگه میخوام شکایت کنم
Iran (Islamic Republic of)
حمید محمودی
۱۸:۱۶ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
فروشنده لوازم خانگی در شوش اجناس قاچاق را تبدیل به برند می کند و با قیمت کلان به شهرستانها ارسال می کند
Iran (Islamic Republic of)
علیپور
۲۳:۰۳ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
باسلام بنده سفارش کابینت پیش ساخته به یک مغازه ای دادم به مبلغ ۶میلیون حین تحویل کابینت ها متوجه شدم ک جنس دست دوم و کهنه فرستادن ک اصلا ۲ میلیون هم نمی ارزه ما گفتیم جنسو نمیخایین ولی فروشنده قبول نکرد و به حرفمون اهمیت نداد ما به دوجاشکایت کردیم و منتظر بودیم ک خبری بشه و اخرش متوجه شدیم ک از فروشنده رشوه گرفتن و کلا پرونده مارو گم و گور کردن همه کابینت ها خرابو داغونن ماالان چیکار کنیم قانون کشورمون چرا اینجوریه چراهیچ اهمیتی به ملت نمیدن جالب اینجاس فروشنده کابینت هاهم کلی بهمون توهین کرده لطفا لطفا رسیدگی بشه .علیپور
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۰۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
سلام من یک سرویس کار برای یخچال فریزآوردم ایشون گفتن موتورسوخته قرارشدیک موتورخوب برام بیاره ولی یک موتورمعمولی اوردموتوری که باهم صحبت کردبودیم باتمام لوازم می شود۳۶۰۰ولی موتوری که برام نصب کردباتمام لوازم فقط۱۸۰۰بودحالاکه من فهمیدم میگه حرکاری میخوای بکن پولتو نمیدم حالامن چیکارکنم....
Iran (Islamic Republic of)
اکبر جوادی
۱۲:۱۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
یک اجاق گاز رویه استیل اسنوا در خرداد ماه سال جاری به مبلغ 2500000 خریداری کردم متاسفانه در اولین بار که شعله را روشن کردم متوجه شدم که رویه استیل تقلبی است و سوخت سیاه شد حال به شرکت خدمات فروش 1699 تماس میگیرم میگن باید خودت هزینه تعویض را پرداخت کنی کلاه برداری از این آشکار تر هست
Iran (Islamic Republic of)
رشیدی
۲۰:۱۵ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
سلام من7ماه پیش یخچال خرید حضوری ولی هنوز تحویل ندادن وسر هر برج چکهارو پاس میکنن به کجا شکایت کنم
Iran (Islamic Republic of)
لیلا عبدی
۱۳:۴۷ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
سلام من یه چرخ خیاطی قسطی خریدم 3200بردمنمایندگی میگه ای 2400هست حالامن چیکارکنم این همه گرون چه خبره حالا سرمم منت گذاشته هیشکی قسطی نمیده کرج اهری فروشگاه لوازم برقی
Iran (Islamic Republic of)
حمزه نصرالهى
۲۰:۱۰ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
سلام و درود
من يك تلوزيون ٦٥ اينچ رو به يك تعمير كار دادم كه يك عيب كوچيك داشت رفع كنه اما متاسفانه نتونست كه درست كنه جايى ديگه اشرو خراب كرد بطورى كه تصوير ديگه نداره
راهنمايى بفرماييد الان چه كنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
من براي خريد تيغه خرد كن گوشتكوب برقى براي يك شركت تعمير و قطعات يدكى لوازم خانگى پول واريز كردم و همون روز به دلايلى از خريد منصرف شدم.
ايشان از بازگرداندن مبلغ خوددارى مى كنند. آيا نظارتي وجود داره كه من بتونم پولم رو پس بگيرم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۰۹:۴۶ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
من بیست روزه یخچال دو قلو دیپوینت خریدم ولی از روز اول موتور هنگام خاموش شدن صدای وحشتناکی میده نمایندگی اراک نتونست تعمیر کنه و کارخونه هم میگه این صدا طبیعیه
حالا من بایستی به کی شکایت کنم لطفا راهنمایی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
اصغر بابایی
۱۵:۵۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
با سلام
چند وقت پیش مبلغ 120 ملیون دادم جنس از یه نفر خریدم .
بعد شیش ماه فاکتور و نمونه جنسش بردم کارشناسی قیت ، قیمت زدن یک سوم اون قیمتی که تو فاکتور زدن
الان چطور باید شکایت کنم که بتونم نتیجه بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
محمدحیدران
۱۲:۴۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
عرض سلام وخسته نباشید
دوماه پیش از مغازه داری که کانال تلگرامی هم داره سه تا گوشی خریدم یکی برای خودم ودوتابرای هم کارای فرهنگیم ولی متاسفانه بعدازگذشت ده رو بعنوان کرد که گوشیها درتیپاکس توقیف شده و کمی صبرکن وکیل گرفتیم درست میشه و الان بعدازگذشت دوماه میگه گوشیها توقیف شدن وبه من ربطی نداره میخواستم بدونم ازلحاظ قانونی چطور میتونم حقم رو بگیرم ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
محبوبه خرمی امین
۱۲:۴۰ ۲۹ تير ۱۳۹۹
فریزر خریدم از همون اول خراب بود یخ نمیزد از شرکت آمدن فن عوض کردن. بعد ۹ ماه دوباره خراب شد آمدن گفتن خیلی ایراد داره بهتره ببریم دستگاه و درست کنیم ۲ روزه بیاریم ۲۰ روز طول کشید تا آوردن بعد دستگاه قر و خط دار شده بود الان ۱ ماه بیشتر بردن در عوض کنن ولی هنوز نیوردن هر چی هم پیگیری میکنم فایده ای نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۷ تير ۱۳۹۹
من سقف کاذب می خواستم برای حمام گوگل سرچ کردم اولین سایت این اومد samirpro.com رفتم سایتش دیدم زده دقت و سرعت و کیفیت اعتماد کردم بهش ! سفارش دادم یارو یک عکس مربع رو با یه نرم افزاری گرفته کشیده مستطیل کرده همه طرح بهم ریخته بهش میگم چرا اینطوری چاپ کردی میگه همه ایران اینجوری چاپ می کنن !!! شکایت هم کردم سازمان صنعت معدن تجارت هیچ کس پیگیری نمی کنه انجمن حمایت هم شکایتم رو ثبت کردم اونجا هم بعد از یک ماه هنوز در حال بررسیه ! اصلا خلافکار باشیم هیچ کسی کاری نداره ها به کارمون راحت سر مردم رو کلاه میذاریمو هرکی هم خواست شکایت کنه بکنه کسی پیگیر شکایت نیست که ! بی خودی میریم جون میکنیم سر کار
Iran (Islamic Republic of)
حبیبی نژاد
۱۴:۲۰ ۲۶ تير ۱۳۹۹
سلام . یک هفته پیش یکدستگاه لباسشویی tclمدل 852 از لوازمخانگی آقای داوودی شهرستان سمیرم خریداری نمودم که سه مورد کلی داشت که با ذکر هر سه دلیل فروشنده حاضر به پس گرفتن جنس خود نمیگردد و میگوید برو هرجا میخای شکایت کن . اول اینکه جنس را پانصد هزارتومان بمن گران فروختند دوم مشخصات روی کارتن با مشخصات دستگاه متفاوت است سوم در هنگام خرید من تاکید داشتم که لباسشویی حتما از نوع موتور گیربکسی باشد که فروشنده اعلام نمودند که موتورش گیربکسی است متاسفانه لباسشویی که بمن دادند گیربکسی نبوده . آیا کسی هست بداد ما رسیدگی کند . .09392094498
Iran (Islamic Republic of)
فرشام
۱۴:۱۲ ۲۶ تير ۱۳۹۹
مبل خریدم از زمان تحویلش گذشته و تحویل نمیده .تماس میگیرم توهین میکنه.کجا باید شکایت کنم.
Iran (Islamic Republic of)
#کلاهبرداری تصفیه آب خانگی مینروا
۰۸:۲۲ ۱۸ تير ۱۳۹۹
بنده خردادماه 99 یک دستگاه تصفیه آب خانگی مینروا از وبسایت تصفیه آسا (www.tasfiyeasa.com) خریدم. به شرط اصل تایوان ولی وقتی دستگاه به دستم رسید متوجه شدم این دستگاه فیکه و کاملا با قطعات چینی و ایرانیه بی کیفیت مونتاژ شده. وقتی تماس گرفتم برای مرجوع کردن اولش که پیچوندن و الان هم دیگه جواب تماسها رو نمیدن. بعد کلی تحقیق و سرچ متوجه شدم، اصلا برندی بنام مینروا وجود خارجی نداره و کاملا ایرانیه و به اسم تایوانی دارن سر مردم کلاه میزارن . من از این شرکت به خاطر فروش دستگاه تقلبی به پلیس فتا و دادسرای جرایم رایانه‌ای شکایت کردم. خواستم بدونید سر شماها کلاه نره.
Iran (Islamic Republic of)
رصا
۱۶:۴۸ ۱۶ تير ۱۳۹۹
سلام یه دستگاه تلویزیون جی پلاس خریرم هنوزتوگارانتی هست مشکل داره خاموش روشن میشه دوبارامدن اپدیت کردن بازم درست نشده شرکت گلدایران جوابگو نیست و۴ماه اذیت میکنن چکاربایدبکنم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
صادقی
۱۱:۱۹ ۱۶ تير ۱۳۹۹
سلام برای ساخت درب و پنجره آهنی خانه مراجعه کردم پس ااز سه ماه با کلی پیگیری کارو تحویل داده درب و پنجره رو نصب کردیم پس از اتمام سنگگاری و گچ کاری و سرامیک .هنگام ساخت دربه چوبی و نگاری فهمیدیم درب ها بسیار بد و و نافرم ساخته شده اند و درب ها درب بسته میشوند و میان آنها باز بماند کلی پیگیری کردم که بیایند درست کنند ولی نیامد الان ۵ ساله ، آیا امکان پیگیری هست یا نه????
Germany
طبیبی
۲۱:۳۹ ۱۴ تير ۱۳۹۹
سلام درتاریخ نهم خرداد سالجاری از شهرکفش شهرک امید برای همسرم کفش ورزشی به مبلغ پانصدو‌نود و پنج‌هزارتومان خریدم البته بامعرفی فروشنده بعنوان محصول لاکجری وخیلی خوب با برند نورت فیس کمتر یکماه پیاده روی کف کفش خراب وپوست پوست شده که به فروشگاه رفته ومشکل عنوان شد در پاسخ گفته شد این کفش ضمانت ندارد وکاری نمیتوانیم بکنیم گفتم اگر ضمانت نداشت چرا ازاول نگفتید جواب دادند خیلی راحت منکر مسولیت خود شده وکفش فاسد وتقلبی به ما دادند
۱۲۳۴
آخرین اخبار