لاریجانی:

فناوری هسته‌ای ایران در حال پیشرفت است / زمان به نفع غربی‌ها پیش نمی‌رود / در مذاکرات هسته‌ای بسیار جدی هستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تحریم‌های غرب علیه ملت ایران دچار رنگ‌باختگی شده است، گفت: ایران در مذاکرات هسته‌ای بسیار جدی است، در این رابطه کشورهای غربی نباید به دنبال تکرار رفتارهای گذشته خود باشند، زیرا هم‌اکنون با یک ایران مقتدر و هوشمند طرف هستند.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "علی لاریجانی" امروز (جمعه 5 اردیبهشت) در مراسم بزرگداشت هجوم آمریکا در منطقه طبس گفت: در شرایط فعلی تمام افراد و دستگاه‌ها باید دعوای سیاسی را کنار بگذارند و به درد اصلی مردم یعنی اقتصاد توجه کنند، از طرف دیگر به طور حتم سلیقه‌های سیاسی میان افراد متفاوت است، اما در کشوری که مردم‌سالاری وجود دارد، اختلاف‌نظر در تمام امور موضوعی طبیعی به شمار می‌آید، اما حد این امور به اندازه‌ای نیست که مسئله اصلی کشور یعنی اقتصاد و بیکاری را فراموش کنیم.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه منافع ملی باید مدنظر همه قرار گیرد، تصریح کرد: اگر از هر جریان سیاسی این موضوع را بپرسیم، این شرایط را می‌فهمند اما متاسفانه روزنامه‌ها و رسانه‌ها چیز دیگری را می‌بینند. از طرف دیگر اگر مسئله اقتصاد 70 درصد از مشکلات کشور است، باید رسانه‌ها توجه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشند. از طرف دیگر حال این سوال پیش می‌آید که رسانه‌ها به چه میزان مشکلات کشاورزان و دامداران را منعکس می‌کنند و شاهدیم به جای پرداختن به این موضوعات به دعواهای سیاسی از سوی رسانه‌ها پرداخته می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه برای توسعه اقتصاد نیاز به اراده ملی داریم، افزود: متاسفانه رسانه‌ها با پرداختن به مسائل و دعواهای سیاسی، مردم را متفرق می‌کنند، رهبر معظم انقلاب امسال را سال حمایت از فرهنگ نامگذاری کرده‌اند که این موضوع به این معنی است که مردم متحد شوند تا وقت و ذهنشان درگیر مشکل اصلی کشور یعنی اقتصاد شود.
 
لاریجانی با تاکید بر اینکه تحریم‌های غرب علیه ملت ایران دچار رنگ‌باختگی شده است، گفت: مقامات کشورهایی مانند آمریکا با سفر به دیگر مناطق به دنبال این هستند تا این کشورها را علیه ایران کنند، اما حوادث شرایط را تغییر می‌دهد، ایران در مذاکرات هسته‌ای بسیار جدی است، اما در این رابطه کشورهای غربی نباید به دنبال تکرار رفتارهای گذشته خود باشند، زیرا هم‌اکنون با یک ایران مقتدر و هوشمند طرف هستند.
 
وی ادامه داد: به طور حتم مسئله هسته‌ای زمانی حل می‌شود که تمام حوزه‌های این فناوری به ویژه انرژی هسته‌ای، تحقیق و توسعه و استفاده از فناوری هسته‌ای ایران از سوی کشورهای غربی پذیرفته شود. زیرا در این سال‌ها متوجه شدیم که با چه موجوداتی روبرو هستیم، از این‌رو این کشورها قطعاً نمی‌توانند با چند مانور و اقدام سیاسی شرایط را تغییر دهند.
 
لاریجانی با اشاره به موضوعات مطرح شده از سوی مقامات غربی مبنی بر تلاش ایران برای گرفتن زمان بیشتر در مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: ایران به دنبال گرفتن زمان نیست، لذا این کشورها نباید خودشان را فریب دهند. به نظر من اگر این کشورها صادق باشند، مذاکرات هسته‌ای ظرف دو یا سه ماه به نتیجه می‌رسد، اما اگر مقاصد دیگر را دنبال کنند، نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود، بنابراین ما آمادگی داریم تا کل ماجرا ظرف دو یا سه ماه حل شود.
 
رئیس نهاد قانونگذاری کشور ادامه داد: برخی فکر می‌کنند که طول دادن مذاکرات به نفع کشورهای غربی است، اما باید به این کشورها گفت که زمان به نفع شما نیست، زیرا فناوری هسته‌ای ایران در حال پیشرفت است، بنابراین زمان به نفع شما پیش نمی‌رود.
 
وی بر لزوم حمایت از دامداران و کشاورزان تاکید کرد و گفت: باید در حوزه اقتصاد روی پای خود بایستیم، از طرف دیگر قطعاً من توصیه‌های لازم را به وزیر جهاد کشاورزی برای کمک به دامداران و کشاورزان می‌کنم.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های طبس برای سرمایه‌گذاری در حوزه معدن، گفت: قطعاً باید زمینه گشایش در آبادانی منطقه فراهم شود، از طرف دیگر مجلس قطعاً به دنبال تعیین تکلیف وضعیت قیمت برق و منابع آبی طبس است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار