وزیر بهداشت:

پرهیز رسانه‌ها از انتشار اخبار هیجانی/ قوای سه گانه در اجرای سیاست‌های ابلاغی فرصت سوزی نکنند

دکتر قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه نقش رسانه‌ها در تمام حوزه‌ها بی‌بدیل است، گفت: رسانه‌ها به دلیل اینکه با جان و روح مردم سرو کار دارند باید به مسائل درست و منطقی بپردازند و از انتشار اخبار هیجانی و شایع پراکنی پرهیز کنند.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت شب گذشته (۴ اردیبهشت) در مراسم جشن بهار سلامت و رسانه‌ها که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شده بود، گفت: بدون تردید نقش رسانه‌ها در جهان امروز بی‌بدیل است و هیچ کس نمی‌تواند نقش آنها را انکار کند. 

وی با بیان اینکه امیدواریم تمام رسانه‌ها با توجه به شرایط کنونی کشور به دولت کمک کنند، افزود: در طی این چند ماهی که در پست وزارت بودم تازه یاد گرفته‌ام که چه کاری را باید انجام دهم باید توجه داشت که هیچ کس نمی‌تواند بگوید بی‌نقص است به خصوص در حوزه بهداشت و سلامت که طبیعی است نقص‌ها و کاستی‌هایی وجود دارد و علاقمند هم نیستیم که فقط حسن‌ها گفته شود بلکه باید نقد‌های سازنده نیز در کنار آن باشد. 

وزیر بهداشت ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان ضمن بیان نقایص باید موفقیت‌ها هم در حد مقدور در رسانه گزارش شود، رسانه‌ها به ما کمک‌های زیادی کردند در واقع اگر رسانه‌ها نبودند و حمایت دولت نبود اختصاص یک درصد از مالیات در ارزش افزوده به حوزه بهداشت امکان پذیر نبود. 

هاشمی ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند باعث تغییر نگرش، رفتار و باور مردم نسبت به سلامت خود شوند امسال سال خود مراقبتی است که رسانه‌ها می‌توانند خود مراقبتی را از خود شروع کنند به طوری که اگر برنامه‌های شاد و پر نشاطی را پخش کنند می‌توانند نشاط را برای مردم ایجاد کنند همچنین رسانه‌ها می‌توانند انسان‌ها را واقف به بیماری، عوامل بیماری زا و راه‌های پیشگیری کنند که این امر نیازمند هنرمندی است که البته این هنرمندی در حال حاضر در رسانه‌ها وجود دارد. 

وی با تاکید بر اینکه نقش رسانه در عین حال تعیین کننده است، عنوان کرد: چرا که با جان مردم سر و کار دارد اگر اطلاعات درست به مردم معرفی شود باعث ایجاد و حفظ سلامتی در مردم می‌شود باید توجه داشت که رسانه‌ها در حوزه سلامت با جان و روح مردم سرو کار دارند و باید به مسائل درست و منطقی بپردازند و از انتشار اخبار هیجانی و شایع پراکنی پرهیز کنند. 

هاشمی گفت: امروز تلاش ما دسترسی عادلانه تمام مردم به سلامت است چرا که سلامت حقی همگانی است که در قانون به آن اشاره شده است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ما امسال افتخار داشتیم که با آغاز بهار سیاست‌های کلی سلامت توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شود که این سیاست‌ها یک نقشه راهبری است که می‌تواند ما را به اهداف اصلیمان یعنی عدالت در سلامت برساند، بنابراین امیدواریم قوای سه گانه فرصت سوزی نکند و از مسیر اصلی منحرف نشویم و جهت تامین سلامتی به این میثاق وفادار بمانیم. 

وی در ادامه به بحث بیمه‌ها اشاره و اظهار کرد: نباید به بیمه‌ها به عنوان بخشی عمل کنیم در واقع بیمه‌ها باید به طور درست و صحیح به کمک مردم بیایند در حال حاضر بیمه‌ها در دست یک وزارت خانه است و از منابع متفاوتی بهره می‌برند بنابراین برای حل این مشکل تجمیع بیمه‌ها ضروری است و امسال باید با کمک رسانه‌ها تجمیع بیمه‌ها به یک مطالبه عمومی تبدیل شود. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: متاسفانه خیلی مسائل به موضوع سلامت گره می‌خورد و انصافا کار ما را سختر می‌کند.

وزیر بهداشت ادامه داد: در ثبت نام یارانه‌ها مردم همکاری کردند و کم نیاوردند و اکثریت قریب به اتفاق مردم برای دریافت یارانه اعلام آمادگی کردند و البته ما خوشحالیم.

وی با بیان این مطلب که حتما اتفاق خوشی در حوزه سلامت می‌افتد، گفت: امیدواریم با اصلاح مدیریت و ساختار و تامین منابع پایدار و تجمیع، افق‌های روشنی برای مردم عزیز ایران رقم زنیم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Spain
ناشناس
۰۸:۱۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام و خسته نباشی کاش همه وزرا مثل شما کار می کردند.
آخرین اخبار