بختیاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ضرورتی برای اخذ مجوز جامعتین در کمیسیون ماده 10 احزاب وجود ندارد

نماینده دادستان کل در کمیسیون ماده 10 احزاب گفت: با توجه به برداشت‌های حقوقی هیچ ضرورتی را به منظور اخذ مجوز از سوی دو تشکل جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مبنی بر اینکه درخواستی برای اخذ مجوز فعالیت داشته باشند، نمی‌بینم.

"مرتضی بختیاری" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت تشکل جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به منظور اخذ مجوز برای انجام فعالیت‌های سیاسی اظهار داشت: این مسئله باید ابتدا در جلسه کمیسیون ماده 10 احزاب مطرح و سپس اطلاع‌رسانی شود.

بختیاری به سوابق طولانی جامعتین به عنوان دو تشکل دینی- مذهبی در طول انقلاب اشاره و تصریح کرد: جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مقبولیت لازم را به جهت انجام فعالیت‌های انقلابی، مذهبی، سیاسی در نزد مردم و علما را دارند و ما نمی‌توانیم بگوییم همچون مابقی احزاب فعال در کشور ملزم به اخذ مجوز فعالیت هستند.

نماینده دادستان در کمیسیون ماده 10 احزاب خاطرنشان کرد: اینکه آیا ضرورتی وجود دارد که این دو تشکل طبق قانون احزاب در کمیسیون ماده 10 درخواست تشکیلاتی کنند یا خیر باید در جلسه کمیسیون ماده 10 مطرح شود.

بختیاری در پاسخ به اینکه آیا بررسی چنین تقاضایی برای فعالیت حزبی جامعتین در کمیسیون ماده 10 احزاب در دستور کار است؟ گفت: خیر مگر زمانیکه ضرورت ایجاب کند.

وی افزود: با توجه به برداشت‌های حقوقی هیچ ضرورتی را به منظور اخذ مجوز از سوی دو تشکل جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مبنی بر اینکه درخواستی برای اخذ مجوز فعالیت داشته باشند، نمی‌بینم.

وی با بیان اینکه جامعتین تشکل‌های جدیدالتاسیسی در کشور نیستند، گفت: دو مجموعه مذهبی- سیاسی با سوابق طولانی که به فعالیت‌های گسترده‌ای پرداخته‌اند نیازی به اخذ مجوز ندارند، مگر اینکه در قانون تصریح شده باشد.

نماینده دادستان کل در کمیسیون ماده 10 احزاب با تاکید براینکه ضرورتی از نظر حقوقی مبنی بر اخذ مجوز از سوی جامعتین وجود ندارد، گفت: این دو تشکل از سال‌ها قبل از انقلاب در عرصه‌های مذهبی و سیاسی پرچمدار مخالفت با ظلم و پیاده‌ساز منویات امام خمینی (ره) بودند و از لحاظ حقوقی ایرادی وجود ندارد که بخواهند به فعالیت‌های خود بدین شکل ادامه دهند.

گفتنی است پیش از این "احمد بخشایش" عضو ناظر مجلس در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب تقاضایی را از جامعتین به ویژه "جامعه روحانیت مبارز" مبنی بر اخذ مجوز فعالیت سیاسی به منظور جلوگیری از وقایع و بروز مشکلات احتمالی برای دو تشکل جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم داشته بود.(اینجا)

لازم به ذکر است که پس از اعلام این خبر "حجت‌الاسلام شجونی" واکنش خود را نسبت به سخنان "احمد بخشایش" مبنی بر اینکه کسی که چنین سخنانی را به زبان می‌آورد اصلاح‌طلب تندرو است، نشان داده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار