ظرفیت تصفیه‌خانه شیرابه آرادکوه افزایش یافت/ کاهش چشمگیر شاخصهای آلودگی میکروبی و شیمیایی در شیرابه

کریمیان، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از تصفیه 1050 متر مکعب شیرابه حاصل از زباله تهران در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ کریمیان، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره  به دفع غیربهداشتی و غیراصولی زباله تهران در نیم قرن اخیر و مشکلات ایجاد شده، افزود: سازمان مدیریت پسماند همواره با هدف کاهش تولید پسماند و تفکیک آن از طریق آموزش عموم شهروندان و ارتقای سطح فرهنگی آنها در وهله اول و با مدیریت و پردازش صحیح پسماند در مرحله پس از تولید بیش از پیش گامهای موثری در راستای حفظ محیط زیست خواهد برداشت.

وی افزود: یکی از مهمترین  اقدامات که به مدیریت پس از تولید اختصاص دارد، پروژه ساخت تصفیه خانه شیرابه بوده که با همکاری دانشگاه تهران طراحی و توسط این سازمان ساخته شده  و هم اکنون  با ظرفیت اسمی روزانه  1400 مترمکعب شیرابه مراکز دفن در حال بهره‌برداری است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با بیان اینکه پروژه تصفیه شیرابه برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: با گذشت یک سال و نیم از راه‌اندازی و  بهره‌برداری پروژه تصفیه خانه شیرابه ظرفیت  تصفیه خانه به 1050 متر مکعب در روز رسیده است که در مقایسه با ظرفیت اسمی این پروژه موفق به تصفیه  80 درصدی این ظرفیت شده‌ایم‌.

این مسئول شهری در ارتباط  با مراحل تصفیه شیرابه در آرادکوه گفت: شیرابه بعد از عبور از واحد آشغال‌گیر (واحد دانه‌گیری) به واحدهای حوضچه بی‌هوازی وارد و پس از افزودن مواد شیمیایی و فعل و انفعالات انجام شده به واحد ته‌نشینی و از آنجا به  حوضچه هوازی رفته  و به منظور ضد عفونی به ترتیب وارد واحد ازن‌زنی و کلرزنی می‌گردد و در نهایت پساب برای آبیاری  درختان غیر مثمربه بیرون هدایت می‌شود‌.

وی در توضیح نتایج تازه‌ترین  آزمایش آب خروجی از تصفیه‌خانه گفت: نتایج این آزمایشات که توسط آزمایشگاه معتمد سازمان حفاظت محیط زیست و موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور انجام شده است، حاکی از آن است که در ارتباط با  شاخصهای آلودگی میکروبی و شیمیایی  از قبیل فلزات سنگین، کدورت، اکسیژن محلول، مجموعه کلیفرمهای گوارشی  و... آب شیرابه تصفیه شده نزدیک به استاندارد است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در ادامه اظهار امیدواری کرد: با همت کارشناسان سازمان مدیریت پسماند و نظارت مستمر دانشگاه تهران به زودی مشکل شیرابه زباله تهران به طور کامل برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار