آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در جمع بانوان کارگر:

نظام وظیفه خود می‌داند که حداقل انتظارات کارگران را تأمین کند/ عده‌ای تأمین اجتماعی را جیب شخصی خود کرده‌اند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ضربه‌ای که تامین اجتماعی در ۸ سال گذشته خورد باید جبران شود، چرا که عده‌ای به تامین اجتماعی به عنوان جیب شخصی خود نگاه کردند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز یکشنبه در جمع بانوان کارگر که به مناسبت هفته کار و کارگر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با بیان اینکه در پیروزی انقلاب هیچ کشوری به ما کمک نکرد و مردم بودند که به کمک کشور آمدند و در این میان اعتصاب کارگران صنعت نفت کمر رژیم شاه را شکست، گفت: بعد از انقلاب ما هیچ‌گاه شاهد توقع زیادی از ناحیه کارگران نبودیم و این توقع به اندازه‌ای بود که نظام می‌توانست آن را تأمین کند و در حقیقت هیچ مشکلی از ناحیه کارگران پس از پیروزی انقلاب ندیدیم.  
 
وی افزود: کارگران سهم زیادی در انقلاب و پیروزی آن داشتند و نظام نیز وظیفه خود می‌داند که حداقل انتظارات کارگران را تأمین کند.  
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به موضوع خانه کارگر اشاره کرد و گفت: باید رضایت نسبی نیروی کار را جلب کرد. من در مجلس و دولت و خیلی از جاهای دیگر دیده‌ام که خانه کارگر مدافع حقوق کارگران است.  
 
هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه تأمین اجتماعی یکی از مسائل مهم کارگران است، گفت: متأسفانه در طول ۸ سال گذشته ضربه‌ای از این ناحیه خوردیم که باید اصلاح شود. عده‌ای تأمین اجتماعی را جیب شخصی خود کرده‌اند و این امر ظلم به نظام و نیروهای نظام بود که حقیقتا باید جبران شود.  
 
وی ادامه داد: اخیرا قوانین خوبی نیز در جهت همایت از کارگران مطرح شده و قانون نسبتا بهتری برای کارگران دیده می‌شود که باید مو به مو اصلاحات صورت گیرد و مشکلات آن‌ها برطرف شود.  
 
هاشمی‌رفسنجانی خاطرنشان کرد: اسلام برگردن نیروهای مستضعف و به خصوص کارگران حق بزرگی دارد و در برهه‌ای که مسلمانان علاقه به داشتن فرزند پسر داشتند حتی زنده به گور کردن دختران را به شدت محکوم کرد و حتی در مقطعی در کشورهای غربی و قرون وسطایی زن به عنوان انسان درجه دو شناخته می‌شد. البته مدت‌ها نیز می‌گفتند که زن انسان نیست و بعد‌ها پذیرفتند که زن انسان است، اما انسان درجه دوم که قرآن با این تفکر به شدت مخالفت کرد و حقوق زن را مساوی حقوق مرد دانست که البته برخی مزیت‌ها را مخصوص زن قرار داده و برخی مسئولیت‌ها را مخصوص آقایان.  
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: عدالت واقعی را اسلام به جامعه بشری درباره زن و مرد داده است و بخشی از آنچه را که اسلام در جزیره العرب آورد حتی در دنیای مترقی امروز که ادعا‌ها نیز زیاد است، به آن درجه نرسیده است.  
 
به گفته هاشمی‌رفسنجانی در کشور نیز بعد از گذشت ۳۵ سال باید برای رفع برخی تبعیض‌ها اقدام لازم صورت گیرد و آنهایی که آشنا به قوانین هستند می‌دانند که برخی از قوانین دست و پا گیر هستند و باید اصلاحات در این زمینه صورت گیرد. زن‌ها متفاوت نیستند جز در شرایطی که خداوند ویژگی‌های خاصی به هر دو جنس داده است.  
 
وی به حقوق اولیه زنان در جامعه اشاره کرد و با بیان اینکه اسلام عالیترین معارف را به بشریت داده و حقوقی را بر زن داده که اگر مراعات شود وضعیت مناسبی را شاهد خواهیم بود، گفت: غربی‌ها ادعاهایی می‌کنند، اما وقتی به زندگی آن‌ها نگاه می‌کنیم می‌بینیم حقوق زن در آنجا پایمال می‌شود. ما باید خود را مدیون اسلام و قرآن بدانیم. انقلاب ما برگرفته از اسلام است.  
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: قشر کارگر قانع‌ترین و زحمت‌کش‌ترین قشر است و نمی‌شود بر حقوق آن‌ها تجاوز کرد. تصور مفت‌خوری و یا بسیاری از کارهایی که قدرتمندان می‌کنند را نمی‌توان به قشر کارگر نسبت داد. کارگر با بازوی خود تلاش می‌کند و در بسیاری از مواقع نیز که حق کارگر بوده داده نشده است باید اصلاحات مورد نظر صورت گیرد تا حقوق زنان و کارگران ارتقا یابد.  
 
هاشمی‌رفسنجانی در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه بزرگ تأمین اجتماعی که برای توسعه آن تلاش زیادی شده باید در خدمت کارگران بماند. چون بیت‌المال است و این بیت‌المال مال شماهاست و از دسترنج خود کارگران این مجموعه به وجود آمده و کاری که در چند سال اخیر افتاد یک کار استثنایی بود که برخلاف عدالت به وجود آمد که امیدواریم دیگر تکرار نشود.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار