یزد/

اکران فیلم "شیار143"و تجلیل از عوامل آن در یزد

فیلم سینمایی "شیار 143" ساخته بانوی هنرمند یزدی با حضور خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان دوران دفاع مقدس، هنرمندان و هنردوستان به صورت اختصاصی در یزد اکران و از کارگردان و تهیه کننده آن تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد؛ فیلم سینمایی "شیار 143" ساخته بانوی هنرمند یزدی با حضور خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان دوران دفاع مقدس، هنرمندان و هنردوستان به صورت اختصاصی در یزد اکران و از کارگردان و تهیه کننده آن تجلیل شد.

برای اولین بار در استان فیلم سینمایی "شیار 143" به نویسندگی و کارگردانی نرکس آبیار و تهیه کنندگی محمد حسین قاسمی به صورت اختصاصی و در فضایی سرشار از معنویت برای جمعی از خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان دوران دفاع مقدس، هنرمندان و هنردوستان در سینما تک یزد اکران شد.

این فیلم با مضمون دفاع مقدس درباره خانواده‌ای است که به نوعی درگیر مساله جنگ عراق و ایران می‌شود "الفت"؛ شخصیت اصلی فیلم، چشم انتظار فرزند به جبهه رفته اش است که خبر خوشی را دریافت می کند و آزمون سختی را در پیش دارد و ...

مریلا زارعی، مهران احمدی، جواد عزتی، گلاره عباسی، یداله شادمانی، حسام بیگدلو، سامان صفاری و ... در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

"شیار 143" در سی و دومین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن، سیمرغ بخش آرای مردمی جشنواره و جایزه ویژه هیأت داوران را دریافت کرده است.

در این مراسم که امامی رئیس حوزه هنری یزد، رجبی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، تفتی پور معاون مالی - اداری  اداره کل تبلیغات اسلامی استان، باقری معاون فرهنگی سپاه الغدیر و سردار فرهنگ دوست مدیر کل سابق بنیاد شهید و امور ایثار گران استان و از یادگاران دفاع مقدس حضور داشتند، مادر شهید جاوید الاثر محمد حسین قناد زاده به نیابت از مادران شهدا، با اهدای گل و لوح تقدیر از تلاش های خانم آبیار برای تولید این فیلم فاخر قدردانی کرد.

کننده فیلم سینمایی "شیار143" در این نشست صمیمی ضمن پاسخ به پرسش های کارشناسان، هنرمندان و تماشاگران، از سختی های مراحل تولید این اثر تا رسیدن به سی و دومین جشنواره فیلم فجرگفتند و حمایت خانواده ها و فرزندان شهدا، منتقدان، اهالی رسانه و هنرمندان را مهمترین عامل حضور این فیلم در جشنواره دانستند.

نرگس آبیار با بیان این که خدا را شاکرم که این فیلم مورد پسند مردم قرار گرفت افزود: امیدوارم مردم یزد نیز در زمان اکران عمومی فیلم با حضور گسترده در سالن های سینما از اثر فیلمساز خودشان حمایت کنند.

 

برچسب ها: اکران ، شیار ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.