طاهرنژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تشریح کرد

جزئیات برگزاری مجمع عمومی و چگونگی تشکیل کمیته اجرایی خانه احزاب

عضو کمیته اجرایی خانه احزاب با اشاره به برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب، گفت: در صورتیکه تا آخر هفته امضاهای گردآوری شده به حد نصاب لازم برسد اقدام برای برگزاری مجمع از سوی کمیته آغاز می‌شود.

"یدالله طاهرنژاد" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره ارائه درخواست خانه احزاب برای عودت اموال اخذ شده به وزارت کشور اظهار داشت: تاکنون اتفاق جدیدی در اینباره رخ نداده و وضعیت به همان حالت سابق است.

وی درباره تشکیل و شاکله کمیته اجرایی خانه احزاب که مورد اعتراض برخی اصولگرایان است، گفت: آقایان "حسن غفوری‌فرد" عضو حزب موتلفه اسلامی و "محمد میرمحمدی" دبیرکل حزب تمدن اسلامی اشخاصی بودند که این کمیته را تشکیل دادند و جلسلات برای تشکیل مجدد خانه احزاب در دفتر میرمحمدی برگزار می‌شد.

طاهرنژاد با بیان اینکه بانی تشکیل مجدد کمیته اجرایی خانه احزاب اصولگرایان بودند، تصریح کرد: اصلاح‌طلبان دنبال تشکیل کمیته اجرایی خانه احزاب نبودند.

وی به دلایل عدم پیگیری اصلاح‌طلبان برای تشکیل کمیته اجرایی خانه احزاب اشاره و خاطرنشان کرد: برخوردهایی که از سوی دولت قبلی در جهت ممانعت فعالیت خانه احزاب صورت گرفته بود موجب گلایه و ناراحتی این طیف سیاسی شد و به همین خاطر از درخواست مجدد برای احیای فعالیت خانه احزاب خودداری کردند.

عضو کمیته اجرایی خانه احزاب بیان داشت: پس از تشکیل کمیته اجرایی خانه احزاب از سوی اصولگرایان، جای هیچ اعتراضی از سوی برخی دوستان این طیف سیاسی به دلیل حضور اکثریت اصلاح‌طلبان در این کمیته باقی نمی‌ماند.

عضو حزب کارگزاران سازندگی به برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب اشاره و تصریح کرد: در صورتیکه تا آخر هفته امضاهای گردآوری شده به حد نصاب لازم برسد اقدام برای برگزاری مجمع از سوی کمیته آغاز می‌شود.

طاهرنژاد گفت: در روند گردآوری امضاءها یک‌سوم اعضاء متشکل از هفتاد حزب باید درخواست تشکیل مجمع عمومی خانه احزاب را ارائه کنند تا درخواست برای برگزاری مجمع به وزارت کشور ارسال شود.

گفتنی است؛ پیش از این " کاشفی" دبیرکل سابق خانه احزاب از ارائه درخواست برای عودت اموال این خانه به وزارت کشور خبر داده بود.

در کمیته اجرایی خانه احزاب چهار اصلاح‌طلب، یک اصولگرا و سه اعتدال‌گرا، هشت عضو این کمیته مشترک هستند.

لازم به ذکر است که "حجت الاسلام موسوی تبریزی" مجمع منحله مدرسین و محققین حوزه علمیه قم (اصلاح‌طلب)، "حسن غفوری فرد"عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی (اصولگرا)، "یدالله طاهرنژاد"عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران (اصلاح‌طلب)، "فاطمه راکعی"عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب،"سید محمد میرمحمدی"دبیرکل حزب تمدن اسلامی (اعتدال‌گرا)، "امرالله شیخیانی"دبیرکل حزب مردم و نائب رئیس سابق خانه احزاب (اصلاح‌طلب)، "پورنامدار"(اعتدال‌گرا)، "اسلامی تبار"(اعتدال‌گرا) اعضای کمیته اجرای خانه احزاب را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار