24 فرد و شرکت روسی ديگر مشمول تحريم‌های آمريکا شدند

کاخ سفيد: در صورت مداخله نظامی بيشتر روسيه در اوکراين ، تحريم‌هايی عليه بخش‌های کليدی اقتصاد روسيه اعمال می‌کنیم/اتحادیه اروپا از تحریم 15 فرد دیگر خبر داد

هفت مقام روسی و هفده شرکت روسی دیگر مشمول تحریمهای آمریکا در پی بحران اوکراین شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، این شبکه لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: هفت مقام روسی و هفده شرکت روسی دیگر مشمول تحریمهای آمریکا در پی بحران اوکراین شدند. 

این تحریم‌ها شامل دو تن از نزدیکان رئیس جمهور روسیه و هفده شرکت دولتی وابسته به وی این کشور می‌باشد.

تمام دارایی های یکی از این مقامات روسی بلوکه شده و دیگری نیز از دریافت ویزا برای ورود به آمریکا محروم شده‌است. هفده کارخانه دولتی نیز مشمول قانون بلوکه شدن دارایی ها شده‌است. 

دولت های اتحادیه اروپا نیز درمورد اعمال تحریم ها علیه 15 فرد دیگر به عنوان بخشی از تحریم های گسترده تر علیه روسیه به توافق اولیه دست یافته اند.

به گفته مقامات آمریکایی لیست دور جدید تحریم ها علیه روسیه شامل دوستان و نزدیکان شخص پوتین بوده تا از این طریق مانع عملکرد وی در اوکراین شوند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا همچنین از صدور مجوز صادرات برای هرگونه فناوری پیشرفته که می‌تواند در جهت تقویت توانمندی‌های نظامی روسیه به کار گرفته شود ، خودداری خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است وزارت خانه‌های بازرگانی و  خارجه آمریکا هرگونه مجوز صادرات موجود را که شامل چنین شرایطی است لغو خواهند کرد.

همچنین کاخ سفید تهدید کرد در صورت مداخله نظامی بیشتر روسیه در اوکراین ، تحریم‌هایی علیه بخش‌های کلیدی اقتصاد روسیه اعمال خواهد شد.


انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، شرکت ، روسی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار