بندرعباس /

آغاز برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه های هرمزگان

برداشت گیاهان دارویی از 250 هزار هکتار رویشگاه های هرمزگان آغاز شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان پیش بینی کرد امسال بیش از 100 تن گیاه آویشن و آنغوزه از رویشگاههای هرمزگان برداشت شود.


درویش خواه افزود: گونه های غالب و پر مصرف دارویی و خوراکی هرمزگان آویشن، آنغوزه، گیشدر، بادام کوهی، بنه، پونه، مور خوش، مور تلخ، کلپوره، گلدر و آلوئه ورا ست.


وی گفت : هرمزگان با دارا بودن دشت ها و ارتفاعات ، وجود دو ناحیه رویشی خلیج فارس و دریای عمان زمینه مناسبی برای رویش گیاهان دارویی ، صنعتی، خوراکی، آرایشی و بهداشتی در شهرستانهای بندرعباس، رودان،حاجی آباد، بشاگرد، میناب،بستک و بندرلنگه دارد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان افزود : البته در دو سال گذشته بعلت ادامه خشکسالیها و جلوگیری از فشار بر رویشگاهها و حفظ ذخایر ژنتیک گیاهان دارویی، مجوز برداشت صادر نشد.

درویش خواه گفت : بخشی از گیاهان دارویی برداشت شده در هرمزگان بصورت خام و بخش دیگر بعلت نبود صنایع فرآوری به استانهای فارس، اصفهان و کرمان فرستاده و صادر می شود.

مدیر کل گمرک بندر شهید رجایی بندرعباس گفت: سالانه حدود 532 تن گیاه دارویی به ارزش بیش از 5 میلیون و 41 هزار دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر می شود.

ارونقی افزود: مقصد صادرات گیاهان دارویی کشورهای هند، امارت عربی متحده ، دانمارک، هلند، آلمان ، کره و مالزی است.

از گیاه آویشن و آنغوزه برای درمان سردرد، سرماخوردگی، گوش درد، سرخک، سرفه ،انگل، تمیز کننده دستگاه گوارش، کاهش دهنده فشار خون و درمان ذات الریه استفاده می شود./س
 

برچسب ها: برداشت ، گیاهان ، دارویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.