اصفهان/

بازدید سفیر الجزایر در تهران و ریاست کل گمرک الجزایر از شهر اصفهان

سوفیانی میمونی سفیر الجزایر در تهران و محمد عبدو بودر باله رئیس کل گمرک الجزایر و مقامات گمرک این کشور در هفته نکوداشت اصفهان از شهر تاریخی اصفهان بازدید نمودند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، در این سفرمقامات گمرک الجزایر و سفیر این کشور در ایران ضمن ملاقات با مدیر کل گمرک اصفهان از آثار تاریخی شهر زیبای اصفهان منجمله میدان نقش جهان ،مسجد امام خمینی(ره)،امارت عالی قاپو ،کاخ چهلستون ، مسجد جامع ، میدان عتیق،حمام علی قلی آقا، کلیسای وانک و پلهای تاریخی سی وسه پل و خواجو بازدید نمودند.

همچنین از نزدیک با صنایع دستی شهر اصفهان نظیر قلمزنی ،میناکاری ،میناتور ،خاتم ،قلمکاری و ... آشنا شدند .رئیس گمرک الجزایر از میهمان نوازی مردم ایران تشکر کرد و گفت:کشور شما از لحاظ فرهنگ و تمدن در سطحی بالایی در جهان قرار دارد .

سفیر الجزایر در ایران نیز ضمن تعریف وتمجید از هنر دست هنرمندان اصفهان بیان داشت:از بازدید یک روزه ای که از شهر اصفهان داشته بسیار لذت برده است .

در این سفر بو عنام مجبر مدیرکل حراست گمرک الجزایر نیز اذعان داشت: قبل از سفر به ایران خانواده من از وضعیت امنیت ایران بسیار نگران بودند و فکر می کردند مردم ایران تروریست هستند ولی در این سفر متوجه شدم مردم ایران بسیار با فرهنگ و امنیت این کشور در وضعیت مطلوبی می باشد و در ادامه گفت: سال آینده من به همراه خانواده ام به شهر اصفهان سفر خواهم کرد.

شایان ذکر است قبل از سفر به اصفهان ،در ديدار محمد عبدو بودر باله رئيس كل گمرك الجزاير با مسعود كرباسيان معاون وزير و رئيس كل گمرك جمهوري اسلامي ايران ، در تهران سند همکاری دو جانبه بین دو کشور امضاء شد تا تسهيلات جديد گمركي ميان ايران و الجزاير در دو بخش تجاري و مسافري برقرار شود. /س


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.