جوکار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

لزوم هوشیاری کاندیداهای پارلمان عراق/ انتخابات پارلمان عراق امنیت را به این کشور بازمی‌گرداند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت:آرامشی که امروز عراق به آن نیاز دارد در سایه انتخابات پارلمانی صورت می‌گیرد ، اگر گروه‌های کاندید پارلمان این کشور هوشیارانه عمل کنند، می‌توانند پارلمان قوی داشته و اهداف دولت عراق را تحقق ببخشند.

"محمدصالح جوکار" در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به انتخابات اخیر پارلمان عراق ، اظهار داشت: قطعا آرامشی که امروز عراق به آن نیاز دارد در سایه انتخابات پارلمانی صورت می‌گیرد ، اگر گروه‌های کاندید پارلمان  این کشور هوشیارانه عمل کنند، می‌توانند پارلمان قوی داشته و اهداف دولت عراق را تحقق ببخشند.
 
جوکار ادامه داد: در هر انتخاباتی مشاهده می‌کردیم که کشورهای دیگر به داخل این کشور هجوم آورده و به نوعی به دنبال اعمال نظرات خود بودند، قطعا انتخابات می‌تواند یک ثبات امنیتی را درعراق فراهم سازد.
 
جوکار با بیان اینکه کشور آمریکا و به ویژه رژیم صهیونیستی در اداره این کشور دخالت می‌کنند، تصریح کرد: این کشورها به زودی در راستای رسیدن به اهدافشان ناامید می‌شوند.
 
این نماینده مجلس با بیان اینکه خشونت‌ها در این کشور ادامه‌دار نیست ، گفت: این خشونت‌ها در یک مقطع زمانی صورت می‌گیرد، زیرا در حال حاضر در کشورهای اطراف ما نیز این موارد مشاهده شده است.
 
وی افزود: در طول برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان نیز ناآرامی‌هایی وجود داشت.
 
این نماینده مجلس تاکید کرد: امروزه راهبرد آمریکایی‌ها و برخی کشورهای منطقه ، متشنج ساختن محیط داخلی عراق است که از مدت‌ها پیش شروع شده و ادامه دارد.
 
وی افزود: بخشی از تروریست‌هایی که در سوریه بودند در کشور عراق حاضر شده و البته دولت عراق نیز برخورد جدی با آنها کرد، البته دور از انتظار نیست ، که آنها دست از دخالت در امور داخلی عراق بردارند.
 
جوکار تاکیدکرد: همچنان عربستان با امکانات و منافع خودش گروهک‌های تروریستی را مورد حمایت قرار داده و از طریق خشونت در امور داخلی این کشور دخالت می‌کند.
 
این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که عربستان دست از حمایت تروریست‌ها برندارد، قطعا در عراق این برنامه ادامه خواهد داشت.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار