در جلسه كارگاهي مترو صادر شد

دستور ويژه قاليباف درباره پروژه نيمه شمالي خط 3 مترو تهران

شهردار تهران در جلسه صبح امروز كارگاهي با مديران و پيمانكاران شركت مترو، دستورات ويژه‌اي براي تسريع در روند عمليات و اتمام پروژه 17 كيلومتري نيمه شمالي خط 3 مترو تهران صادر كرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ محمدباقر قاليباف، شهردار تهران صبح امروز چهارشنبه و در يكي از كارگاه‌هاي فعال نيمه شمالي خط 3 مترو تهران در محدوده اتوبان صياد شيرازي به همراه قائم مقام، معاونان و شهرداران مناطق محدوده اين پروژه در جلسه كارگاهي شركت مترو حضور يافت.

شهردار تهران با قدرداني از تلاش‌هاي شركت مترو در توسعه خطوط مختلف منجمله خط سه، دستورات ويژه‌اي را به معاونان خود در بخش‌هاي مربوط به استملاك و رفع موانع ملكي جهت ايجاد دسترسي‌هاي ورودي ايستگاه‌ها و هواكش‌ها و نيز تامين بودجه‌هاي لازم با استفاده از ظرفيت‌هاي شهرداري تهران صادر كرد.

وي تصریح کرد: بايد اين پروژه طبق برنامه زمانبندي شده به اتمام برسد و با بهره‌گيري از همه ظرفيت‌هاي موجود شهرداري تهران، راندمان كار و سرعت پروژه به بهترين شكل ممكن ارتقا يابد.

شهردار تهران همچنين دستور داد که پشتيباني‌هاي لازم براي پيشرفت اين پروژه و رفع تنگناها و موانع احتمالي بايد به طور منظم و هر هفته يك بار از سوي معاونانش رصد و به وي گزارش شود.

در آغاز اين جلسه كارگاهي، مهندس هابيل درويشي، مديرعامل شركت مترو تهران ضمن تشكر از توجه ويژه شهردار تهران و حمايت‌هاي او از پروژه‌هاي مترو، گزارشي فني از آخرين وضعيت پيشرفت پروژه و برنامه كاري اين شركت براي اتمام 17 كيلومتر بخش شمالي خط 3 مترو تهران حدفاصل ايستگاه مترو مصلي حضرت امام(ره) تا شهرك قائم در ازگل كه قرار است در صورت تامين اعتبارات و بودجه تا پايان سال جاري و با 5 ايستگاه آماده بهره برداري شود، ارائه كرد.

وي پيشرفت كار پروژه را رضايت بخش توصيف كرد و افزود: به رغم مسايل و مشكلات بودجه‌اي، پيمانكاران پروژه همسو با فرهنگ وكار جهادي پيش مي‌روند به طوري كه در بخشي از تونل‌ها، ريل‌گذاري شروع شده و در 60 جبهه كاري فعاليت‌ها در حال انجام است.

گفتنی است، طبق برنامه قرار است در صورت تامين اعتبار تا پايان امسال 30 كيلومتر خط مترو شامل 17 كيلومتر باقي مانده خط سه و حدود 12 كيلومتر از خط هفت توسط شركت راه آهن شهري تهران و حومه تكميل و آماده بهره‌برداري شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار